توصیه رهبری درباره واکسن/شکایت از آمریکا/اخبار مذاکراتی

[ad_1]

دیدار فرماندهان نیروی هوایی با رهبری / معرفی نوبت سوم واکسن / مذاکرات در وین و … یکی از پربازدیدترین و قابل توجه ترین موضوعات سرمقاله سیاسی ایسنا بود که مشروح آن به شرح زیر است.

به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز وفاداری تاریخی یاران به امام خمینی (ره) در 20 بهمن 1357، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای.

با توجه به شیوع روزافزون اومیکرون در کشور، مقام معظم رهبری آنها در بخشی از سخنان خود در این نشست مردم را به دقت و گوش دادن به تک تک حرف های پزشکان توصیه کردند و افزودند: به قوانینی که پزشکان اعلام می کنند پایبند هستم. بنده هستم یعنی وظیفه خود را می دانم و آنها را انجام می دهم. من اصرار دارم که ماسک بزنم و این واکسن را برای بار سوم انجام دهم.

بر این مبنا نماینده دولت وی در نشست خبری امروز با خبرنگاران با بیان اینکه آمار تزریق دوز سوم واکسن کرونا قابل قبول نیست، گفت: با وجود حمایت از تزریق دوز اول و دوم، آمار تزریق دوز سوم غیرقابل قبول است. مردم و دولت باید در این زمینه دست به دست هم بدهند، اما ممنوعیت های لازم تصویب شده و به مسئولان استانی اختیار داده شده تا با توجه به شرایط خود تصمیم گیری کنند.

علی بهادری جهرمی در بخشی دیگر از این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار برخی اخبار مبنی بر لغو برخی تحریم های آمریکا، گفت: تغییری در سیاست ایران ایجاد نشده است. قرارداد موقت اساساً از دستور کار خارج شده است و نمایش نقشی در تبلیغ آن نخواهد داشت. یک توافق خوب با تضمین کافی ملاک عمل دولت در مذاکرات است.

خواندن
امارات: «توافق ابراهیم» عاملی برای تغییر در کل منطقه است!
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

مذاکره کنندگان پس از 11 روز مذاکرات نفس گیر و رایزنی های سیاسی با هیئت های مذاکره کننده در پایتخت ها، روز سه شنبه به وین بازخواهند گشت.

باید باشد دور هشتم مذاکرات از امروز در سطح کارشناسی از سر گرفته و مذاکرات را در قالب جلسات دوجانبه و چندجانبه در سطح معاونان پیگیری کنید. در عین حال، طبق گزارش های چند هفته اخیر پیش بینی می شود مذاکرات هیات ایرانی و هیات 1+4 خارج از چارچوب کمیسیون مشترک برجام انجام شود.

به گفته نماینده روسیه در سازمان های بین المللی، سند نهایی برای احیای شورای امنیت سازمان ملل متحد تهیه شده است.

میخائیل اولیانوف وی در تشریح جزئیات این سند و وضعیت کنونی مذاکرات وین گفت: ما قاطعانه با تعیین ضرب الاجل های ساختگی مخالفیم. در عین حال، ما موافقیم که مذاکرات نباید طولانی شود و در صورت تمایل می‌توان تا پایان این ماه به پایان رسید. این برخلاف اراده سیاسی و آمادگی طرفین برای اعمال انعطاف پذیری معقول صورت می گیرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود گفت که مواضع آنها در مورد توافق هسته ای بسیار نزدیک است.

همچنین به گفته رسانه های آمریکایی، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه شنبه ۱۸ فوریه در نشستی محرمانه با اعضای کنگره شرکت خواهد کرد و گزارشی از مذاکرات در وین به آنها ارائه خواهد کرد.

راب مالی برای اولین بار از زمان انتصاب نماینده ویژه دبیرکل در امور ایران و آغاز مذاکرات در وین، اعضای کنگره را در جریان پیشرفت مذاکرات قرار می دهد.

خواندن
دیدار امیرعبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

استثناهایی که اخیراً دولت جو بایدن در مواجهه با تحریم های هسته ای ایران بازگرداند از جمله مواردی بود که قیمت ند او در نشست خبری خود در این باره صحبت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا این معافیت ها برای تشویق ایران برای بازگشت به میز مذاکره بازگردانده شده است، گفت: این معافیت ها دو چیز مشترک دارند. عدم اشاعه هسته ای و ایمنی هسته ای. من فکر می کنم اکثر ناظران صادق قبول دارند که هر دو در جهت منافع اساسی ملی ما هستند، هر چه برای برجام اتفاق بیفتد.

هنوز یک گروه است جمهوریخواهان کنگره ایالات متحده آنها در نامه‌ای به رئیس‌جمهور هشدار دادند که اجرای هرگونه توافق با ایران مسدود خواهد شد مگر اینکه کنگره آن را تصویب کند.

سایر اخبار مرتبط را می توانید از لینک های زیر دنبال کنید.

شش ماه پیش نویسی نوشتم و دستاوردهای برجام را نقد کردم.

مذاکرات ادامه دارد و ادامه دارد

تیم مذاکره کننده ایرانی وارد وین شد

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای گفتگو درباره ایران به کاخ سفید رفت

اجرای گام به گام یک توافق بین المللی درست است

پرواز باقری به وین/ مذاکرات امشب از سر گرفته می شود

بدون خروج واشنگتن از توهمات کنونی، مسیر مذاکرات وین هموار نخواهد بود.

مردم باید نوبت سوم واکسن را در اسرع وقت دریافت کنند

در مذاکرات وین، طرف غربی باید تصمیم جدی و موثری برای لغو تحریم ها بگیرد

***

نماینده قوه قضائیه شکایتی علیه 30 فرد و نهاد در ایالات متحده توسط خانواده های بیماران دارای مجوز تشکیل شده است.

خواندن
بهره‌برداری از ۸ پروژه آموزشی و صنعتی در شهریار با حضور معاون امنیتی استاندار تهران
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

ذبیح الله خدایان درباره تصمیم گیری درباره شکایت بیماران دارای مجوز از دولت آمریکا گفت: بیماران دارای مجوز دارای بیماری هستند که نیاز به بانداژ دارد و بانداژ آنها توسط یک شرکت سوئدی تولید می شود که توسط ایالات متحده آمریکا از آوردن بانداژ منع شده است. به کشور.” بر این اساس تعداد زیادی از بیماران پروانه ای جان خود را از دست دادند و یا بیماری آنها تشدید شد، به همین دلیل جمعی از بیماران و خانواده هایشان شکایت کردند و محاکمه در شعبه 55 دیوان بین المللی دادگستری صورت گرفت و این پرونده ادامه دارد و 295 شاکی دارد. علیه 30 شخص و نهاد در ایالات متحده تشکیل شده است و در حال بررسی است.

امروز نیز بیت امام راحیل حسین دهباشی مستندساز از امام راحل حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی به دلیل اتهام نادرست وی به توئیت شکایت کرده است.

پس از اظهارات حجت الاسلام محسنی اژه ای مبنی بر آمادگی قوه قضائیه برای اصلاح یا تصویب قانونی به منظور افزایش اختیارات نیروی انتظامی و حاکی از آن است که ظرفیت های قانونی موجود برای تضمین اقتدار نیروهای مسلح و نیروی انتظامی موضوع کوچکی نیست. این گزارش خواندن.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *