دادستان کل جمهوری تاجیکستان با دادستان کل کشور دیدار کرد

[ad_1]

دادستان کل جمهوری تاجیکستان و هیئت همراه با حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادستان کل تاجیکستان، رحمان یوسف احمدزاد، دادستان کل جمهوری تاجیکستان، این هیئت با حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید محسن هاشمی مدیرکل روابط عمومی دادستانی کل کشور در خصوص این دیدار و موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: در این دیدار خجت الاسلام و المسلمین منتظری ضمن خیر مقدم به طرف تاجیکستان ابراز امیدواری کرد که طرف تاجیکستانی این موضوع را به خوبی انجام دهد. بتوانید تا دیدارهای خوب ایران و اجرای برنامه هایتان.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در این نشست گفت: متأسفانه وضعیت بیماری عروق کرونر منجر به اعمال محدودیت های مختلفی برای مردم ایران و سایر کشورها شده است. این روزها که در ایران هستید جشن های ملی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: قطعاً مشترکات زیادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان وجود دارد و لازم است روابط دو کشور در همه زمینه ها توسعه یابد.

منتظری افزود: متأسفانه شاهد هستیم که دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد شکاف بین کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مسلمان و جلوگیری از اتحاد و همکاری ملت ها با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به تاجیکستان، گفت: سفر رئیس جمهور ایران به تاجیکستان که اولین سفر کاری وی در دوران ریاست جمهوری خود بود، نشان می دهد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران این است که تقویت روابط با کشورهای خارجی به ویژه با همسایگان.

خواندن
آتش‌سوزی در یک مرکز توانبخشی در آمریکا
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

دادستان کل کشور گفت: آنچه امروز به عنوان دادستان کل دو کشور به دنبال آن هستیم تعمیق روابط در حوزه های حقوقی و قضایی و ایجاد فرصت برای اعمال رویکرد در اجرای تفاهم نامه و تبصره های امضا شده است.

منتظری با اشاره به عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای، گفت: در گذشته عضویت ایران به صورت ناظر بود و به همین دلیل نتوانستیم از این پتانسیل به خوبی استفاده کنیم و نفوذ زیادی داشته باشیم. خوشبختانه با عضویت دائم ایران رویکرد و نفوذ ایران قطعی است و تمایل به درک و همکاری متقابل بهبود خواهد یافت.

وی در ادامه به موضوع حمایت از سرمایه گذاران خارجی پرداخت و گفت: یکی از راه های توسعه و پیشرفت هر کشوری در دنیا استفاده از پتانسیل سرمایه گذاران خارجی است و البته چنین سیاستی در ایران نیز وجود دارد. ایران و تاجیکستان وی ادامه داد: اگر امنیت سرمایه گذاران خارجی تامین نشود، این امر بر اقتصاد و روابط بین کشورها تأثیر منفی خواهد داشت و در این زمینه نه تنها از سرمایه گذاران تاجیک، بلکه از همه سرمایه گذاران خارجی حمایت کردیم و انتظار داریم این حمایت از سوی سایر کشورها خوب.

دادستان کل کشور با تشکر از عدم حمایت جمهوری تاجیکستان از کشورهای مسلط در جامعه جهانی که ایران را محکوم می کنند، اظهار داشت: جمهوری تاجیکستان هیچ موضعی اتخاذ نمی کند و از قطعنامه های ضد ایرانی و غیرانسانی ایالات متحده و آمریکا حمایت نمی کند. متحدانش من قدردان صادرات ایران هستم.

وی گفت: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم مبارزه با مواد مخدر است. متاسفانه افغانستان یکی از تولیدکنندگان مواد مخدر است و همین مجاورت و همسایگی باعث شده است که بیشتر مواد مخدر در ایران و ترانزیت به کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی ختم شود. با توجه به اینکه تاجیکستان مرز بزرگی با افغانستان نیز دارد، می توانیم با همکاری با یکدیگر و تبادل اطلاعات نقش مهمی در قاچاق مواد مخدر داشته باشیم.

خواندن
شروط قانونی برای استفاده پلیس از «سلاح» و مشکلات آن
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

دادستان کل کشور ادامه داد: در سایر موضوعات از جمله مبارزه با جرائم سازمان یافته و سایر موارد آمادگی داریم تا با رفع موانع و مشکلات روابط حقوقی و قضایی گام های بعدی برداریم.

در این دیدار رحمان یوسف احمدزاد، دادستان کل جمهوری تاجیکستان با ابراز خرسندی از حضور در ایران و دیدار با دادستان کل جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری تاجیکستان از دیرباز روابط حسنه خود را با ایران حفظ کرده است. جمهوری اسلامی برای تعمیق روابط در همه سطوح تلاش کنید.

وی گفت: البته سفر به ایران و دیدارهایی که در ایران برگزار خواهد شد، پیامدها و فواید بسیاری برای مردم دو کشور دارد و در این سفر قصد داریم روابط را در زمینه حقوقی و قضایی توسعه و تعمیق دهیم. “

دادستان کل تاجیکستان با بیان اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته و همچنین حمایت از سرمایه گذاران خارجی با شما موافق هستیم، گفت: ما موضوعات مطرح شده در این نشست ها را در تاجیکستان پیگیری خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم علی اکبر بختیاری، معاون دادستان دیوان عالی کشور، سعید عمرانی معاون دادستانی کل کشور، عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور و سعید فوعیدی مدیرکل امور بین الملل کشور حضور داشتند. تفاهم نامه ای بین دادستان کل جمهوری اسلامی ایران و دادستان کل جمهوری تاجیکستان امضا شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *