راه اندازی خط تولید داروهای پیشرفته درمان سرطان و بیماری‌های نادر در کشور

[ad_1]

یکی از شرکت های دارویی مستقر در کارخانه نوآوری آزادی در تولید نانوداروها برای درمان انواع سرطان، بیماری های پوستی و بیماری های نادر سرآمد بوده است.

به گزارش ایسنا نوید گودرزی، مدرس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیرعامل یک شرکت داروسازی با بیان اینکه در حال حاضر پلتفرم‌های فناوری متعددی داریم، گفت: سمیت قابل توجهی دارد و عوارضی را برای بیمار به همراه دارد. بنابراین، با فرمول‌های جدید، این شرکت نگاهی تازه به این داروها داشته و رهاسازی آن‌ها را هدف قرار داده است و در نتیجه به اثربخشی بیشتر و عوارض جانبی کمتری دست یافته است.

وی با بیان اینکه این مسائل باعث رضایت بیشتر بیماران از این دارو شده است، گفت: نانوذرات پروتئینی، میکروسفرهای پلیمری، کونژوگه های آنتی بادی دارویی (ADC) و مولکول های پگیله شده دارو از جمله بسترهای اصلی تولید این شرکت هستند. .

گودرزی خاطرنشان کرد: در حوزه پزشکی بر درمان انواع سرطان، پرهیز از اعتیاد به الکل و مواد مخدر، مراقبت از پوست و زیبایی و بیماری‌های نادری که از نظر فناوری به آن دست یافته‌ایم تمرکز داریم.

وی با اشاره به مشکلات کشور در سال های اخیر در زمینه تامین این داروها گفت: تصمیم گرفتیم بخشی از داروهای مورد نیاز کشور را تولید کنیم که امکان تولید داخل وجود نداشت. این داروها محصولاتی بودند که نیاز به دانش دارویی بالایی داشتند و یک اصطلاح علمی بودند.

گودرزی تاکید کرد. داروهای ما منحصرا توسط یکی دو شرکت دیگر در دنیا تولید می شود که به ما کمک می کند در بازارهای بین المللی فعالیت کنیم. موفقیت ما باعث شد که امسال با تولید داروهای مشابه خارجی در داخل، حدود 100 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته باشیم.

خواندن
نتایج آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان امروز اعلام می شود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: در این شرکت موفق به تولید داروی درمان سرطان شده ایم که تاکنون یکی از کالاهای وارداتی کشور محسوب می شد. به عنوان مثال، نانوذرات ضد سرطان Pakleinb برای درمان سرطان سینه، ریه و پانکراس با کمک محققان شرکت داروسازی NanoDrug ساخته شده است.

به گفته وی، این نانودارو به بافت سرطانی نفوذ می کند که به دلیل نانو سایز بودن این دارو، اثربخشی آن بیشتر است و عوارض جانبی آن کمتر از داروهای مشابه است.

گودرزی ماموریت نانو دارو برای تولید داروهای پیشرفته در کشور را بررسی کرد و گفت: متعهد به عرضه داروهای جدید با قیمت مناسب هستیم و تاکنون در این مسیر موفق بوده ایم. ما به این ماموریت ادامه خواهیم داد و با کادر فنی و متخصص در زمینه استفاده از فناوری نانو برای تولید داروهای پیشرفته کار خواهیم کرد. شرکت داروسازی نانو دارو تاکنون برای 160 شغل ایجاد کرده است.

نانوپزشکی بیشتر به دنبال بازارهای داخلی و خارجی است

مدیرعامل شرکت داروسازی نانو دارو گفت: در زمینه تولید داروهای نانو جوایز زیادی کسب کرده ایم. به عنوان مثال ما سه سال متوالی به عنوان شرکت صادرات محصولات نانو به کشور انتخاب شده ایم و در سه سال گذشته یکی از صادرکنندگان پیشرو در صنعت داروسازی بوده ایم.

گودرزی افزود: امسال و در روز ملی صادرات به عنوان صادرکننده ملی طراحی که معتبرترین جایزه ملی صادراتی است و نشان دهنده صادرات متنوع، پایدار و موفق شرکت ما است، انتخاب شده ایم.

وی افزود: حداقل سه محصول با بالاترین معاونت فناوری داریم و سال گذشته به عنوان یکی از 20 شرکت دانش بنیان انتخاب شده از منظر معاونت علمی و فناوری انتخاب شدیم.

خواندن
شمخانی: بدون رفع جامع و موثر تحریم‌ها، انتفاع اقتصادی از برجام شبیه یک سراب است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *