ضربان‌ساز بیونیک نارسایی قلبی را معکوس می‌کند

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی یک ضربان ساز که ضربان قلب طبیعی را بازیابی می کند، قرار است پس از آزمایش های موفقیت آمیز روی حیوانات، امسال در نیوزیلند آزمایش شود.

پروفسور جولیان پاتون، محقق و مدیر ارشد مرکز تحقیقات قلب Manaki Manawa در دانشگاه اوکلند، گفت: «در حال حاضر، همه ضربان‌سازها ضربان قلب را به صورت مترونیک تولید می‌کنند که به معنای ضربان بسیار ثابت و یکنواخت است. در یک فرد سالم می بینید که دائماً در حال حرکت است.

اگر ضربان قلب خود را تجزیه و تحلیل کنید، متوجه خواهید شد که ضربان قلب شما با تنفس شما مرتبط است. با دم بالا می رود و با بازدم کاهش می یابد و این یک پدیده طبیعی در تمام حیوانات و افرادی است که از 430 میلیون سال پیش روی کره زمین زندگی می کردند.

دوازده سال پیش، پاتون یکی از اعضای گروهی از دانشمندان بود که تصمیم گرفتند عملکرد این متغیر را مطالعه کنند. آنها یک مدل ریاضی ساختند که صرفه جویی در انرژی را پیش بینی می کند. آنها تعجب کردند که چرا بیماران نارسایی قلبی که فاقد انرژی هستند از ضربان قلب مترونومیک استفاده می کنند و چرا آنها را با این تغییر وفق نمی دهیم؟

همه بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی تنوع ضربان قلب را کاهش داده اند. این نشانه اولیه مشکلات سیستم قلب است.

پاتون می گوید: «افراد مبتلا به فشار خون بالا یا نارسایی قلبی ضربان قلب خود را با تنفس تنظیم نمی کنند. ما تصمیم گرفتیم تغییرات ضربان قلب را به حیوانات مبتلا به نارسایی قلبی بازگردانیم تا ببینیم آیا این کار موثر است یا خیر.

خواندن
راه‌اندازی کریدور ترانزیتی خلیج فارس-دریای سیاه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

پس از علائم مثبت در موش ها، دکتر جولیا شانکس و دکتر روهیت رامچاندرا آخرین مطالعه منتشر شده را در مدل حیوانی بزرگ نارسایی قلبی انجام دادند.

دکتر رامچاندرا می گوید: «ما معتقدیم که اکنون راهی برای معکوس کردن نارسایی قلبی پیدا کرده ایم.

دکتر جولیا شانکس، محقق دیگری توضیح می‌دهد: «واقعاً چیزی در بازار وجود ندارد که بتواند نارسایی قلبی را درمان کند». همه داروها باعث می شوند که شما احساس بهتری داشته باشید. آنها اهمیتی نمی دهند که شما بافت آسیب دیده ای دارید که مانند گذشته منقبض نمی شود، اما ضربان ساز جدید ما این تنوع را ایجاد می کند، و البته طبیعی است. به این معنا که می توان آن را ضربان ساز طبیعت نامید.

دکتر رامچاندرا گفت: «در حال حاضر، ضربان‌سازها مترونوم را تحریک می‌کنند تا نبض ثابتی داشته باشد، اما نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که تغییر طبیعی ضربان قلب، توانایی آن را برای پمپاژ خون در بدن بهبود می‌بخشد.» خبر بزرگ دیگر این است که ما 20 درصد بهبود برون ده قلبی داریم که در واقع توانایی قلب برای پمپاژ خون در بدن است. لازم به ذکر است که 20 درصد عدد بزرگی است.

پاتون می گوید: «پیس میکر تقریباً شبیه دستگاه بیونیک است. این دستگاه سیگنال های بدن را دریافت می کند که به دستگاه می گوید چه زمانی دم و چه زمانی بازدم کند. سپس دستگاه باید با بدن تعامل داشته باشد، ضربان قلب را در حین دم کاهش دهد و ضربان قلب را در هنگام بازدم افزایش دهد.

دکتر ویل هریسون، متخصص قلب و عروق در بیمارستان می دلمور در اوکلند گفت: این مطالعه بسیار جالب است. ما از نظر بالینی تشخیص می دهیم که ضربان قلب مداوم تا حدودی غیر طبیعی است. امروزه بیماری قلبی ناشی از تپش قلب به خوبی شناخته شده است. اگر ببینیم این اکتشافات می توانند به مردم منتقل شوند، این پدیده هیجان انگیز خواهد بود.

خواندن
ظرفیت های انقلاب اسلامی، آنچه می دانیم و آنچه باور داریم!
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

دکتر مارتین استایلز، متخصص قلب در بیمارستان Waikato در همیلتون نیوزلند، که این کارآزمایی را رهبری خواهد کرد، گفت: «ما معمولاً با ضربان‌سازهای مدرن شاهد بهبود عملکرد قلب هستیم، اما این ضربان‌ساز بیونیک بسیار فراتر از انتظارات ما بود. این کشف می تواند نحوه عملکرد قلب را متحول کند. در آینده، بیماران مبتلا به نارسایی قلبی سریعتر درمان خواهند شد.

گام‌های بعدی برنامه‌هایی برای استفاده از بیماران در آزمایشی است که برای اواخر سال جاری در نیوزیلند برنامه‌ریزی شده است. این کارآزمایی توسط یک استارت آپ (Ceryx Medical) و توسط شورای تحقیقات سلامت نیوزلند حمایت مالی می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *