عباسی: برنج خارجی به قیمت نیم‌ دلار وارد کشور می‌شود

[ad_1]

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس می گوید برنج خارجی را نیم دلار می خرند و در بازار می فروشند نه در بازار برنج خارجی 30 هزار تومان.

علیرضا عباسی در گفت وگو با ایسنا، درباره افزایش مجدد قیمت برنج ایرانی اظهار کرد: شرایط اقتصادی باید برای جهادگران در بخش تولید مساعد باشد که امنیت غذایی کشور را تضمین کند. نهاده های کشاورزی در طول زمان به دلیل نوسانات نرخ ارز که معیشت کشاورزان را تحت تاثیر قرار داده است، تغییر کرده است. از طرفی قیمت ارائه شده به بازار برای مصرف کننده کاملاً نامطلوب است.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: اگر مصرف کننده نتواند محصول را بخرد در نهایت تولیدکننده ضرر می کند. بنابراین باید بین قیمت تولید و مصرف تناسبی وجود داشته باشد.

سود گرانی برنج ایرانی از شهریورماه تاکنون نصیب کشاورز نشده است

نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به پایان فصل برداشت برنج در شهریور ماه، گفت: افزایش قیمتی که از شهریور ماه در بازار برنج وجود داشت تاثیری بر کشاورز نداشت چرا که کشاورز اصلا دعوا نکرد. افزایش قیمت آنها تنها معامله گران در بازار هستند.

مسئولیت اصلی احیای برنج ایرانی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

عباسی با اشاره به اجرای قانون تمرکز وظایف جهاد کشاورزی و واگذاری اختیارات بازرگانی محصولات کشاورزی به این وزارتخانه، گفت: مسئولیت اصلی گرانی غیرمنطقی برنج بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. وزارت جهاد کشاورزی قادر به مدیریت بازار نیست و نمی تواند قیمت ها را کنترل کند. ما این موضوع را در مجلس پیگیری می کنیم.

خواندن
بغداد: از نقش محوری خود برای نزدیک کردن دیدگاه‌های تهران-ریاض استفاده می‌کنیم
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، مدیریت آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تاکید کرد: وزرای دولت سیزدهم آن را ذخیره ای مطمئن برای خود می دانند و دلیل آن هم این است که زمان زیادی از وزارتشان نگذشته است. اما نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند. اگر احساس کنیم در جایی به مردم آسیب وارد می شود، به وظیفه مشروع خود عمل می کنیم. ما از کسی تمجید نمی کنیم.

واردات برنج خارجی نیم دلاری

نماینده مردم کرج در مجلس درباره تعداد کم وزارت دادگستری و تعزیرات گفت: وظایف این وزارتخانه نیز جای دارد. تمام تلاش ما بر این بوده که با قانون تمرکز، اختیارات وزارت جهاد کشاورزی را افزایش دهیم. به همین دلیل بنده کوچکی در تجارت برنج از وزارت جهاد کشاورزی می بینم. کشور ما برنج خارجی را با نیم دلار وارد می کند. چه اتفاقی می افتد که الان نمی توانید برنج خارجی 13-14 هزار تومانی را در بازار بخرید؟ برنج خارجی 20-30 هزار تومانی هم پیدا نمی شود. بنابراین وزارت جهاد کشاورزی وظیفه ساماندهی بازار برنج را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *