عربستان جهت کانال تلویزیونی تروریستی ضد ایرانی و ایجاد تظاهرات، در هلند پول خرج می‌کند

[ad_1]

برنامه تلویزیونی آرهوس هلند در مطلبی مفصل نوشت: شبکه ماهواره ای جنجالی ضدایرانی تلویزیون اهواز. مستقر در Rieswijk، هلند و توسط اطلاعات سعودی تامین مالی می شود. سعودی ها همچنین هزینه تظاهرات گروه جدایی طلب ASMLA را پرداخت کردند.

به گزارش ایسنا، مطالعه برنامه تلویزیونی هلند و شبکه های تلویزیونی دانمارکی DR و NRK در نروژ نشان داد که عربستان سعودی بودجه این شبکه تلویزیونی و حداقل یک تظاهرات در لاهه را تامین کرده است. رهبران گروه النضال مستقر در دانمارک مبالغ هنگفتی را از طریق اطلاعات سعودی برای سازمان خود در اروپا و شاخه مسلح آن در ایران دریافت کردند.

گروه النضال گروهی است که مدعی حمایت از مردم منطقه خوزستان ایران است.

حبیب جبور، رهبر النضال، و دو رهبر دیگر روز جمعه در یک دادگاه غیرعلنی یک ماهه در دانمارک به اتهام جاسوسی و تامین مالی تروریسم در ایران محکوم شدند. آنها از نزدیک با اطلاعات سعودی تحت نام رمز MS32 همکاری داشتند. با این حال، بسیاری از جزئیات فاش نشده است.

روز دوشنبه، تحقیقات روزنامه نگاری نشان داد که این گروه از مردم هلند از جمله فالح عبدالله منصوری، فعال برجسته، جاسوسی می کرده است. این گروه همچنین از بنیانگذار این گروه، احمد ملا نیسی که در سال 2017 در لاهه به ضرب گلوله کشته شد، جاسوسی کرد. النضال همچنین از 150 ایرانی مقیم هلند و مخالفان رژیم سعودی جاسوسی کرد.

پاییز گذشته، دادگاهی در روتردام یکی دیگر از اعضای نیدال، ژسوس اس. محکوم دلفت را محکوم کرد.

علیرغم انکار، او به دلیل هماهنگی و تامین مالی حملات تروریستی در ایران با همکاری رهبران دانمارکی نیزال به چهار سال زندان محکوم شد.

خواندن
شیوه نامه‌های بهداشتی در اجتماعات بویژه در اماکن زیارتی رعایت شود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

این گزارش همچنین درباره فعالیت های شبکه اهواز گفت: شبکه ماهواره ای سیمای اهواز. این شرکت که متعلق به النضال است، از سال 2017 در ریسویک هلند مستقر است و علیه ایران فعالیت می کند. این کانال حتی اخبار این حملات را نیز پخش کرد که احتمالاً النضال پشت آن بوده است. نمونه آن قتل (شهادت) دو نفر از اعضای احتمالی سپاه با موتور سیکلت در 21 آبان 1397 در آبادان است. این اقدام از طریق شبکه های اجتماعی اهواز فیلمبرداری و منتشر شده است. در گفتگوهای عیسی س، حبیب جبور، رهبر النضال و یکی از مخاطبین به نام ایسی در ایران که از مهاجمان با عنوان «پسران ما» یاد می شود، موضوع گفتگو مبالغی است که عاملان دریافت کرده اند. و اعلام کرد. حمله باید طوری باشد که تبدیل به «خبر فوری» شود.

بر اساس اسناد پلیسی که توسط دانمارک DR، نروژی Archus و NRK مشاهده شده است، از مجموع بیش از هفت میلیون یورو بودجه سال 2017-2017، حدود 1.2 میلیون یورو به تلویزیون اهوازنا در هلند اختصاص یافته است. . این کانال یکی از اهدافی است که برای آن از طریق افسران رابط آژانس اطلاعات عربستان (GIP) درخواست بودجه شده است. در حالی که نمی توان رد کرد که بخشی از بودجه نهایی توسط سایر اهداکنندگان تامین شده است، دادگاه دانمارک دریافته است که النضال در پاسخ به درخواست های خود واقعا “مبلغ قابل توجهی” از سعودی ها دریافت کرده است.

این در حالی است که پخش تلویزیون اهواز از هلند متوقف شده است. سفارت عربستان در هلند به درخواست ما پاسخ نداد.

خواندن
از سرگیری مذاکرات/مصوباتی درباره وام ازدواج و استخدام ایثارگران/چرایی قتل‌های ناموسی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در دانمارک، تلویزیون اهواز به مدت دو سال توقیف شد زیرا این شبکه «با نمایش برنامه‌های ترویج تروریسم مستقیم و غیرمستقیم، قانون را به شدت نقض کرد».

النضال همچنین در اروپا تظاهراتی علیه ایران برپا کرد. برای این کار، رهبری النضال از عربستان درخواست کمک مالی کرد و بودجه نیز تامین شد. برای بلیط هواپیما، هتل، اتوبوس و خبرنگاران به پول نیاز داشتیم. پناهجویان نیز باید برای شرکت در تظاهرات هزینه می پرداختند. هزینه هر نفر 60 یورو بود. به کانال های خبری عربی قول داده شد که (تظاهرات) را پوشش دهند.

در اسناد پلیس 400000 یورو، 190000 یورو برای تظاهرات در لاهه و 80000 یورو برای تظاهرات در کپنهاگ ذکر شده است. تاریخ این پیام ها اواخر سال 2014 و اوایل سال 2015 بود. در سال 2015، تظاهرات النیدال در کپنهاگ و بروکسل و در سال 2016 در مقابل دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برگزار شد. که عیسی س و خبیب جبور حضور داشتند.

علیرغم بیانیه‌های عمومی در تایید و حتی پذیرفتن مسئولیت حملات در ایران، برای مدت طولانی مشخص نبود که آیا خود رهبران نیزال در اروپا به خشونت متوسل شده‌اند یا خیر. این جلسه نشست رهبران النضال در فوریه 2020 را مشخص کرد. استدلال شده است که بهتر است از این پس از بیان اظهارات تهاجمی و خشونت آمیز خودداری شود، زیرا مقامات دانمارکی و شرکای بین المللی دیگر این را تحمل نخواهند کرد. خبیب جبور در پاسخ به این سوال که آیا این به معنای نفی مبارزه مسلحانه است؟ او پاسخ می دهد: «اینطور نیست، اما باید به گونه دیگری تعریف شود.

خواندن
خرید ،مشخصات و قیمت هواکش 63 سانت فن زیلابگ FTP 4D-630S |اول صنعت
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در گفتگوهای بین رهبران نیدال ژسوس اس و مردم ایران، آنها آشکارا در مورد اهداف، پرداخت ها، استخدام، خرید تسلیحات و فیلمبرداری از حملات بحث کردند. به عنوان مثال، عیسی به مردی که مسئول تماس او با ایسی در ایران بود، گفت: “اگر بتوانید آنها را بزنید، یک عکس خوب بگیرید و آنها را مرده بگذارید، کمکی به شما می رسد که نمی توانید تصور کنید.” به ویژه در سال 2018، مجموعه ای از حملات و آتش زدن بانک های مرتبط با النضال در منطقه خوزستان ایران رخ داد. یک پرونده جنایی دانمارک نشان داد که حداقل 2 میلیون یورو توسط شاخه مسلح النضال از عربستان سعودی دریافت شده است.

تهران سال ها النضال و عربستان سعودی را به تروریسم متهم کرده و بارها از دولت های هلند و دانمارک خواسته است تا مداخله کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *