مالی برای دادن ”توضیحات محرمانه” درباره مذاکرات وین به کنگره می‌رود

[ad_1]

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که نماینده دولت آمریکا در ایران قرار است در نشستی با اعضای کنگره توضیحی «محرمانه» درباره مذاکرات وین ارائه کند.

به گزارش ایسنا، راب مالی، فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، روز سه شنبه (۸ فوریه) در نشستی محرمانه با اعضای کنگره برای بررسی مذاکرات در وین شرکت خواهد کرد.

راب مالی برای اولین بار از زمان انتصاب نماینده ویژه دبیرکل در امور ایران و آغاز مذاکرات در وین، اعضای کنگره را در جریان پیشرفت مذاکرات قرار می دهد.

فیری بیکن همچنین گفت که حضور مالی در جلسات غیرعلنی کنگره به دلیل فشار رهبران جمهوری خواه در کمیته سیاست خارجی است. حضور او نشان می دهد که دولت آمریکا در آستانه مذاکره مجدد درباره توافق هسته ای ایران و کاهش تحریم ها علیه تهران است.

دولت آمریکا اخیراً معافیت های تحریمی برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را بازگرداند و به کشورهایی مانند روسیه و چین اجازه داد تا در زیرساخت های هسته ای ایران همکاری کنند. این اقدام به شدت مورد انتقاد شبه نظامیان ضد ایران در کنگره قرار گرفته است و احتمالا یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در نشست روز سه شنبه خواهد بود.

فیری بیکن گفت که جمهوری خواهان مدت هاست که راب مالی را برای اظهار نظر در مورد مذاکرات ایران تحت فشار قرار داده اند، اما این تلاش ها تاکنون بی نتیجه مانده است تا اینکه گروهی از قانونگذاران روز جمعه نامه ای رسمی به وزارت امور خارجه نوشتند و خواستار حضور آنها شدند. در مقابل مجلس نمایندگان

خواندن
زندگی شخصی ۱۲ مرد سیاست برملا می شود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

مالی همچنین قرار است روز چهارشنبه جلسه ای محرمانه با کمیته روابط خارجی سنا به ریاست باب منندز برگزار کند تا به سوالات درباره مذاکرات وین پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا، راب مالی، رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در وین، در چارچوب هشتمین دور مذاکرات ایران و 1+5 برای بازگرداندن آمریکا به برجام، قرار است با نمایندگان و سناتورهای آمریکایی دیدار کند. و لغو تحریم‌های ایران که با مشارکت مذاکره‌کنندگان ایالات متحده، وین، پایتخت اتریش، امروز (سه‌شنبه) پس از وقفه‌ای چند روزه از سر گرفته می‌شود.

امروز قرار است هشتمین دور مذاکرات در سطح کارشناسی برگزار شود و پس از آن نشست های دوجانبه و چندجانبه در سطح معاونان پیگیری می شود. در عین حال، طبق گزارش های چند هفته اخیر پیش بینی می شود مذاکرات هیات ایرانی و هیات 1+4 خارج از چارچوب کمیسیون مشترک برجام انجام شود.

در حال حاضر طرفین در نگارش متن و نزدیک شدن دیدگاه های خود به موضوعات اصلی پیشرفت چشمگیری داشته اند. تعداد براکت ها و ناهماهنگی ها اکنون کاهش یافته است و پیشرفت های قابل توجهی در مورد دو موضوع “تأیید” و “ضمانت” که در دو هفته گذشته مورد بحث قرار گرفته اند، حاصل شده است. اما در زمینه‌های لغو «تحریم‌ها» و «اقدامات هسته‌ای» همچنان به تصمیم‌گیری‌های سیاسی نیاز است.

منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران تاکید کردند: در مجموع، فعلاً محدوده و تصویر توافق نهایی مشخص است و اگر طرف‌های دیگر به‌ویژه آمریکا در روزهای آینده تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، می‌توان به توافقی قابل قبول دست یافت. رسید.”

انتهای پیام/

خواندن
بیاموزید من آجر مناسب برای مصارف گوناگون خود را در 2 روز درمان کردم
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *