نقش مهم زنان در مصرف درست انرژی

[ad_1]

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نقشی که زنان در حفاظت از محیط زیست می توانند ایفا کنند در استفاده صحیح از منابع انرژی و موضوع زباله است که در صورت استفاده بهینه به حفظ و حراست از محیط زیست و طبیعت کمک زیادی می کند. ”

به گزارش ایسنا، علی سلاجقه در مراسم امضای تفاهم نامه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای دهه فجر و ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه وی در این تفاهم نامه گفت: کاملاً مناسب است که همه اقشار جامعه تحت تأثیر قرار گیرند.

وی درباره مشکلات زیست محیطی کشور نیز گفت: متأسفانه امروز با معضلاتی مانند گرد و غبار، سیل، فرونشست، انباشت زباله و هر چه که منابع آب، خاک و گیاهی ما را تهدید می کند، مواجه هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تخطی از نظم و کمال به طور موثر باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می شود، افزود: فعالیت های انسانی به عنوان عامل تشدید کننده شرایطی را ایجاد کرده است که متأسفانه امروز وضعیت چندان مناسبی از نظر زیست محیطی نداریم. محیط زیست. “

سلاجه گفت: «محیط زیست یک مجموعه بین بخشی است و باید تمام قابلیت های ملی و بین المللی را داشته باشد تا بتواند زیست کره مناسبی را برای مردم فراهم کند.

وی در ادامه درباره تغییرات اقلیمی گفت: امروزه شرایط تغییر اقلیم در جهان به صورت اساسی رخ داده است و بر این اساس تغییر تنوع زیستی ایجاد شده است.

خواندن
آتش سوزی در هتلی در اونتاریوی کانادا
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش عوامل طبیعی و انسانی در ایجاد تغییرات اقلیمی گفت: متأسفانه تأثیرات تغییر اقلیم بیشتر زنان را تحت تأثیر قرار داده و آنها را با مشکلاتی از جمله عوامل استرس زا و اختلالات روانی فراوان مواجه کرده است. و استرس روانی

سلاجقه موضوع فقر را یکی از پیامدهای تغییر اقلیم دانست و گفت: با ورود فقر به خانواده، خانواده ها از نظر روانی نامتعادل می شوند و زنان بیش از همه با سختی ها و مشکلات مواجه می شوند.

وی افزود: وقتی در ابعاد مختلف از جمله محیط زیست به این موضوعات نگاه می کنیم، می بینیم که نقش زنان در حوزه محیط زیست می تواند بسیار موثر باشد چرا که برخی از نظم و انضباط با روحیه زنانه در این حوزه آثار مفیدی دارد. “

سلاجقه افزود: نقشی که زنان در حفظ محیط زیست می توانند ایفا کنند، استفاده صحیح از منابع انرژی و معضل زباله است که مصرف بهینه آن کمک زیادی به حفظ و حراست از محیط زیست و طبیعت می کند.

وی معرفی الگوهای مناسب به جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: استفاده از الگوهای مناسب بر اساس آموزه های دینی بسیار حائز اهمیت است که می تواند جایگاه رفیع زن در جامعه را نهادینه کند.

رئیس سازمان محیط زیست بر نقش زنان در همه ابعاد محیط زیست تاکید کرد و گفت: سازمان محیط زیست جایگاه بسیار خوبی برای مشارکت زنان دارد.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه حفاظت از محیط زیست برای ما بسیار ارزشمند است، افزود: امیدواریم با رویکرد اسلامی بر مزایای حضور بانوان در عرصه های مختلف حفاظت از محیط زیست افزوده شود.

خواندن
راهکار کمیسیون تلفیق برای حل مشکل ضمانت بانکی کشاورزان و دامداران 
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

سلاجقه ابراز امیدواری کرد: با تفاهم نامه معاونت امور زنان و خانواده و سازمان محیط زیست بتوان از توان زنان برای حفاظت بهتر از محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی بهتر استفاده کرد.

لزوم استفاده از قدرت مدیریتی زنان برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

انسیه خزعلی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، شهدای محیط زیست و تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: حفاظت از محیط زیست از موضوعات مهمی است که در آیات و روایات مبین اسلام بر آن تاکید شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه خداوند مرد را ولی و ولی عالم نامیده است، افزود: اینجا ساری نیست.

وی بابیان اینکه استفاده موثر از ظرفیت زنان برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تغییرات مضر اقلیم تنها از طریق قانون گذاری امکان پذیر نیست، گفت: به عنوان مثال در مدیریت برای مقابله با تغییرات اقلیمی از آن استفاده شد.

خزعلی در خاتمه خاطرنشان کرد: زمانی که نگرش زنان جامعه نسبت به مسائل زیست محیطی و تغییرات اقلیمی اصلاح شود، جامعه ای شکل می گیرد که به طور سازنده و موثر با این موضوع برخورد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در راستای اجرای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری، اهداف سند چشم انداز 1404 اصل 50 قانون اساسی و سیاست کلان زن و خانواده و افزایش همکاری ها. تقویت مشارکت و استفاده بهینه از آموزش، پژوهش و اجرای دو طرف در حوزه حفاظت از محیط زیست با تاکید بر نقش کلیدی «زن در خانواده»، تفاهم نامه ای بین معاون رئیس جمهور منعقد شد. سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان حفاظت محیط زیست.

خواندن
رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین: نگاه جدید به اسلام مرهون تعالیم بنیانگذار انقلاب است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *