پوتین در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت نمی‌کند/مسکو سفر عمران خان به روسیه را تایید کرد

[ad_1]

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) به خبرنگاران گفت که مقدمات سفر نخست وزیر پاکستان به روسیه در حال انجام است و مسکو تاریخ دقیق آن را اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت: «در این مدت، مقدمات سفر عمران خان، نخست وزیر پاکستان به روسیه در حال انجام است.

پیش از این، اکسپرس تریبون پاکستان به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده بود که نخست وزیر می تواند در پایان ماه جاری به روسیه سفر کند.

پسکوف همچنین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد ندارد در کنفرانس امنیتی مونیخ چه به صورت حضوری و چه از طریق لینک ویدئویی شرکت کند.

قرار است در کنفرانس امنیتی مونیخ که از 18 تا 20 فوریه برگزار می شود، حدود 35 سران کشورها و دولت ها شرکت کنند. کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه نیز قرار است در این مراسم شرکت کنند.

یک هیئت آلمانی به ریاست صدراعظم اولاف شولتز نیز در این کنفرانس شرکت خواهد کرد. رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلینسکی نیز قصد دارد در کنفرانس امنیتی شرکت کند.

کنفرانس امنیتی مونیخ در سال 1962 تشکیل شد و معمولاً شامل جلسات خصوصی و غیر رسمی سیاستمداران است.

روسیه از اواخر دهه 1990 هر ساله در این کنفرانس شرکت می کند و سخنرانی ولادیمیر پوتین در کنفرانس در سال 2007 بر اهمیت جهان چند قطبی و نیاز به حذف استانداردهای دوگانه از سیاست جهانی تاکید کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

خواندن
وزیر دفاع: انقلاب اسلامی پیام ایستادگی و آزادی‌خواهی را عینیت بخشیده و به جهانیان صادر کرده است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *