چین: مذاکرات وین وارد مرحله سرنوشت‌ساز شده است

[ad_1]

سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار بازنگری در سیاست «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران و لغو تحریم های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی شد.

به گزارش ایسنا، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع مذاکرات در وین گفت: مذاکرات برای احیای مجدد عضویت در شورای امنیت سازمان ملل به مرحله حساسی رسیده است. چین می‌پذیرد که همه طرف‌ها باید حس فوریت قوی‌تری داشته باشند، و همچنین حسن‌نیت و انعطاف‌پذیری داشته باشند. طرفین باید تلاش کنند تا هر چه سریعتر به توافق برسند.
وی گفت: در عین حال، ما معتقدیم که شرایط ساختگی برای مذاکره سازنده نیست. همه طرف ها باید صبر لازم را از خود نشان دهند، اختلافات را به درستی حل کنند و شرایط مساعدی را برای مذاکره ایجاد کنند.
لیجیان افزود: آمریکا که مقصر اصلی بحران هسته‌ای ایران است، باید در سیاست اشتباه «فشار حداکثری» علیه ایران تجدیدنظر کند و همه تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و طرف‌های ثالث را لغو کند. بر این اساس ایران باید به تعهدات خود ادامه دهد.
وی گفت: از این گذشته، چین به مشارکت سازنده در مذاکرات ادامه خواهد داد و با همه طرف ها برای بازگرداندن شورای امنیت سازمان ملل متحد به مسیر خود در اسرع وقت همکاری خواهد کرد.
هشتمین دور مذاکرات در وین امروز (سه شنبه) با دیدار دوجانبه علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی و انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات از سر گرفته شد.
گروه مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری برای ادامه دور هشتم مذاکرات امروز وارد وین شد.
انتهای پیام/

خواندن
تسلیت مخبر به قمی - ایسنا
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *