افزایش نرخ پوشش پیش دبستانی به ۷۰ درصد/ رشد ۱۱ درصدی دانش‌آموزان دختر عشایری در دهه اخیر

[ad_1]

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه بیش از 98 درصد ثبت نام آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی داریم، نرخ ثبت نام در دوره پیش دبستانی که رمز عدالت آموزشی است نیز در سال های اخیر افزایش یافته است، گفت: به بیش از این رسیده است. بیش از 50٪ “. .

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در برنامه تلویزیونی تایم ایران که شامگاه سه شنبه از شبکه هفت سیما پخش شد، به برشمردن چند دستاورد مهم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: قبل از پیروزی انقلاب، دوگانگی وجود داشت. همچنین اشتباه است یا زن باید در جامعه باشد و اصول شرع را رعایت نکند و یا در جامعه نباشد و بتواند عبادت کند و به عنوان زن مسلمان شناخته شود.

وی افزود: امام (ره) با حفظ ارزش‌های اسلامی، زنان را در دوران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها به ایفای نقش معرفی کردند و این نگاهی نو بود به اینکه یکی از وظایف ایشان فراهم کردن فرصت‌های برابر و دسترسی دختران به تحصیل بود. . که در این زمینه گام های بلندی برداشته است.”

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون نسبت دختر و پسر در نظام آموزشی تقریبا برابر است، گفت: این نسبت قبل از انقلاب 70 پسر به 30 دختر بود و فاصله دسترسی به فرصت های آموزشی برابر بسیار بود. با توجه به تغییراتی که در دیدگاه‌ها ایجاد شده است، بدون اغراق می‌توان گفت که به برکت انقلاب، دختران و زنان ما توانستند به فرصت‌های بزرگی در عرصه آموزش دست یابند، تا جایی که امروزه تعداد زنان بیشتر شده است. دانش آموزان نسبت به پسران

حکیم زاده درباره کنترل و اهتمام به تحصیل دختران به ویژه عشایر و روستانشینان برای اینکه از چرخه آموزشی خارج نشوند، بیان کرد: دبستان به محل سکونت نزدیک نبود، مدرسه را ترک کردند. اما امروزه در استان های مختلف مدارس شبانه روزی در مناطق روستایی و عشایری داریم و تعداد قابل توجهی از دختران عشایری به تحصیل و تحصیل ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: البته نمی‌خواهیم بگوییم خللی وجود ندارد. البته ما هنوز تا آموزش با کیفیت برای همه فاصله داریم، اما مسیری که طی کرده ایم قیمتی ندارد. در حال حاضر 208 هزار دانش آموز عشایری در سراسر کشور داریم و در یک دهه گذشته 11 درصد افزایش تعداد دانش آموزان عشایری داشته ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت مردمی تاکید دارد که اجرای عدالت در همه برنامه ها گنجانده شود، گفت: در این راستا قرارگاه عدالت آموزی ایجاد شده که فرصت های آموزشی را گسترش می دهد. “

حکیم زاده درباره کیفیت آموزش نیز گفت: کیفیت تعریف خاص خود را دارد و باید شاخص های کیفی را در نظر بگیریم. برای سنجش اثربخشی نظام آموزشی شاخص هایی در نظر گرفته می شود که یکی از آنها نسبت ثبت نام است. خوشبختانه بالای 98 درصد ثبت نام در مقطع ابتدایی داریم. ثبت نام پیش دبستانی، که کلید عدالت آموزشی است، نیز در سال های اخیر رشد کرده است.

وی افزود: دوره پیش دبستانی به ویژه در مناطق محروم، روستایی و دوزبانه آمادگی لازم را برای ورود به مدرسه فراهم می کند. نرخ ثبت نام در دوره پیش دبستانی به بیش از 70 درصد و در مناطق روستایی از 50 درصد فراتر رفته است که در مقایسه با سایر کشورهای منطقه شاخص قابل توجهی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که با پوشش تقریباً 100 درصدی سلامت تحصیلی در ورودی دبستان را می سنجد، گفت: کشوری پهناور و مناطق سخت ورودی. ، که یک موضوع تخصصی است، کار بسیار سختی است و سختی های خاص خود را دارد. به این ترتیب بسیاری از مشکلات یادگیری فرزندانمان قبل از ورود به مدرسه شناسایی و اصلاح می شود.

حکیم زاده افزود: با این حال صادقانه باید بگویم که قطعاً با کیفیت آموزشی فاصله داریم و باید برای آن تلاش بیشتری کنیم.

وی به اهمیت دوره پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: دوره پیش دبستانی دوره اصلی تربیت و شکل گیری شخصیت کودک است. تا سال گذشته در این منطقه پراکنده بودیم که خوشبختانه با اقدامات سازمان ملی آموزش کودکان برای مدیریت روان این دوره شکل گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازماندگان و بازمانده ها توضیح داد و اظهار داشت: مردم این منطقه به دو دسته تقسیم می شوند. اولی آموزش اجباری برای کسانی است که اصلاً وارد مدرسه نمی شوند و دومی برای کسانی که وارد سیستم آموزشی می شوند اما قبل از پایان دوره از سیستم آموزشی خارج می شوند و مدرسه را ترک می کنند. ما یک برنامه سیستماتیک برای مبارزه با بی سوادی داریم.

حکیم زاده افزود: در حوزه بازماندگان، آموزش و پرورش به تنهایی قادر به پیگیری و رفع موانع نیست. برخی از دلایل بقا به تحصیل مربوط می شود و برخی خارج از آموزش است. ما در کشورمان 200 مدرسه تک نفره در روستاها داریم که هیچ یک از دانش آموزان ما نمی توانند ترک تحصیل کنند. تحقیقات و بررسی های میدانی حاکی از آن است که تنها 2.3 درصد از دلایل ماندگاری ناشی از دوری از مدرسه و عدم دسترسی به مدرسه و عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مانع از حضور دانش آموزان است و رفع این موانع مستلزم کار سراسری است. .

وی ادامه داد: در سال 98 تقسیم کار کشوری انجام شد اما به غیر از ثبت نام، بقیه ارگان ها خیلی خوب عمل نکردند. سازمان های حمایتی می توانند وارد میدان شوند، تعدادی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست هستند که به دلیل شرایط خاصی که سازمان های حمایتی باید در کنار آموزش و پرورش فراهم کنند، نمی توانند به مدرسه بروند. رفع موانع حضور در مدرسه مستلزم همکاری با سایر نهادهای مرتبط است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

نحوه عملکرد انواع صفحه برش (2)

نحوه عملکرد انواع صفحه برش برش لیزر آهن, برش لیزر آهن, خدمات برش لیزری ورق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.