تصویب آیین نامه اجرایی چگونگی ثبت نام و عضویت فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری – صنعتی

[ad_1]

در جلسه هیئت وزیران آیین نامه اجرایی نحوه ثبت نام و عضویت در سامانه مودیان مؤدیان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی به تصویب رسید.

هیأت وزیران در جلسه صبح روز چهارشنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، حجم معاملات سالانه صبح چهارشنبه را که در اظهارنامه تسلیم یا درآمد قطعی سال قبل درج شده بود، به تصویب فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی داد. گفت: (فروش کالا و خدمات) تا پایان بهمن ماه سال گذشته بیش از 55 میلیارد ریال اعلام شده است، ملزم به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مودیان است.

در مشارکت مدنی ملاک عمل مجموع فروش کالا و خدمات یا مجموع درآمد کلیه شرکا است.

همچنین بر اساس تصمیم فوق کلیه فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، عرضه کنندگان کالا و خدمات مشمول مالیات بر ارزش افزوده به استثنای فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری و صنعتی با شرایط مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده از حجم معاملات موظفند مفاد مقرر در قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب 1388 را رعایت کنند.

آیین نامه اجرایی نحوه ثبت نام و شمول در سامانه مودیان واحدهای اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی تصویب شد.

بر اساس ماده (12) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400، به منظور ثبت اطلاعات و اسناد موثق واحدهای اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در سامانه مودیان مالیاتی و ایجاد ساز و کار لازم برای ثبت نام. هیأت وزیران آیین نامه اجرایی این ماده را تصویب کرد.

خواندن
باقری عازم وین شد/ مذاکرات عصر امروز از سرگرفته می‌شود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

بر اساس دستورات اجرایی فوق، افراد واجد شرایط موظف به ثبت نام و عضویت در سامانه و همچنین ثبت تراکنش های خود از طریق سامانه پس از راه اندازی سامانه مودیان به ترتیب اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور می باشند.

عدم مشارکت مودیان در سامانه مودیان مشمول جریمه نقدی معادل 10 درصد کل فروش های انجام شده از طریق آن یا 20 میلیون ریال هرکدام بیشتر و همچنین محرومیت از مزایای مالیاتی، نرخ صفر و قانون مالیات است. معافیت ها پرداخت های مستقیم، از جمله همان سال مالی.

همچنین عدم ثبت معاملات توسط مشمولان پس از راه اندازی سامانه مودیان مشمول جریمه ای معادل 9 درصد ارزش معاملات ثبت نشده (شامل کالاها و خدمات معاف یا مشمول) در سامانه مودیان می باشد.
موافقت با تغییر نماینده دولت در خصوص طرح اصلاح قانون بیمه سازندگان

در نتیجه جلسه و با تصویب هیئت دولت، نماینده دولت در «طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی» از سازمان برنامه و بودجه کشور به وزارت تعاون، کار و اجتماعی تغییر یافت. حفاظت.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *