توصیه های ایمنی برای مقابله با قاتل خاموش

[ad_1]

مونوکسید کربن گازی سمی است که بی رنگ، بی بو یا بی مزه است، استنشاق آن باعث بوی بد دهان می شود و قرار گرفتن در معرض بیش از حد آن می تواند منجر به مرگ شود.

به گزارش ایسنا، هر ساله مرگ و میرهای زیادی در کشورهای مختلف بر اثر مسمومیت تصادفی با گاز مونوکسید کربن رخ می دهد.

مونوکسید کربن پس از تنفس وارد جریان خون می شود و با هموگلوبین (بخش حامل اکسیژن گلبول های قرمز) ترکیب می شود و کربوکسی هموگلوبین را تشکیل می دهد. در این حالت خون قادر به حمل اکسیژن نخواهد بود و این کمبود اکسیژن باعث از بین رفتن سلول ها و بافت های بدن می شود.

به گزارش سایت اطلاع رسانی صلیب سرخدر اینجا اقدامات احتیاطی مهمی برای آمادگی و جلوگیری از مسمومیت احتمالی با این گاز سمی وجود دارد که همه افراد باید برای محافظت از خود و سایر اعضای خانواده در برابر چنین حوادثی از آنها آگاه باشند:

* یک آشکارساز مونوکسید کربن (CO) (که به آن نشت یاب مونوکسید کربن نیز می گویند یا سنسوری که به افراد داخل ساختمان هشدار می دهد تا از مسمومیت جلوگیری کنند) در راهروی کنار اتاق خواب ها را نصب کنید. همچنین این دستگاه را در گوشه و کنار اتاقی که جریان هوا وجود ندارد نصب نکنید.

* برای بررسی ماهانه کارایی این دستگاه از دستورالعمل سازنده آشکارساز مونوکسید کربن استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که دستگاهی که می‌خرید مطابق با استانداردهای توصیه شده باشد.

* به جای دستگاه «ردیاب دود» (که به عنوان سیستم اعلام و اطفاء حریق خودکار در ساختمان نصب می شود) از آشکارساز مونوکسید کربن استفاده نکنید، بلکه باید هم در منزل و هم در محله های مناسب نصب شود.

خواندن
روسیه: ترکیه تاکنون به برخی از تعهدات خود در ادلب عمل نکرده است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

* مطمئن شوید که تمام وسایل برقی خانه شما طبق دستورالعمل سازنده نصب شده اند. اکثر وسایل برقی باید توسط افراد حرفه ای نصب شوند.

* سیستم های گرمایشی (شامل دودکش ها و دریچه ها) را سالانه بازرسی و نگهداری کنید و حتماً آنها را از نظر گرفتگی، خوردگی، جدا شدن جزئی و کامل بررسی کنید.

* فقط زغال چوب روشن (زغال چوب) در خارج از منزل انجام دهید و هرگز این کار را در خانه، گاراژ یا داخل ماشین یا چادر مسافرتی انجام ندهید.

* خودروهای گازسوز را همیشه خاموش کنید، حتی اگر درب گاراژ باز است.

* برای گرم کردن منزل خود از وسایل گازسوز مانند اجاق گاز، اجاق گاز و … استفاده نکنید.

از علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن که شامل سردرد، سرگیجه، ضعف، حالت تهوع، استفراغ، خواب آلودگی و سرگیجه است، آگاه باشید. اگر مشکوک به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن هستید، فوراً به هوای تازه منتقل شوید.

* هر زمان که زنگ مونوکسید کربن به صدا درآمد، آن را جدی بگیرید و اقدامات اضطراری انجام دهید. اگر زنگ هشدار به صدا درآمد و علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن که در بالا ذکر شد را ندارید، دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید و در صورت تداوم زنگ با آتش نشانی تماس بگیرید.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *