درخواست‌های بودجه‌ای مترو از کمیسیون تلفیق مجلس    

[ad_1]

مدیرعامل متروی تهران درخواست های بودجه مترو از مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

علی امام در گفت وگو با ایسنا، دولت در خصوص تکمیل رایزنی های شهرداری با مجلس در خصوص افزایش سهم مترو از لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: زمانی که دولت لایحه بودجه سال 1401 را به مجلس تقدیم کرد، انتقادات بسیاری را از سوی شهرداری ها و کارشناسان شهری به دنبال داشت. تبصره: اوراق مشارکت 5 رقمی کلانشهرها اعلام شد که دولت 50 درصد اصل و سود را تضمین کرده بود، اما امسال در لایحه بودجه 1401، سهم 50 درصدی دولت برای بازپرداخت اصل و سود مشارکت بازخرید شد. اوراق قرضه و 100 درصد تعهدات اوراق قرضه و بازخرید به شهرداری ها واگذار شد.

وی با بیان اینکه حذف دولت از ضمانت اصل و سود اوراق در عمل شهرداری ها را با مشکل مواجه می کند، افزود: با لغو دولت، منطق اقتصادی انتشار اوراق در شهرداری از بین رفت. و ظاهراً کمیسیون تلفیق این موضوع را اصلاح کرده و همانند سال های گذشته به اجرای سهم 50 درصدی دولت ادامه خواهد داد.

امام درباره تعداد اوراق مشارکت در بودجه سال 1401 در نظر گرفته شده بیان کرد: در سال 1400 8 هزار میلیارد اوراق در نظر گرفته شد و در سال 1401 نیز همین رقم مطرح شد و تا جایی که من اطلاع دارم مجلس قصد دارد تعداد را افزایش دهد. از 8000 میلیارد به 12000 میلیارد افزایش یافته است.

مدیرکل متروی تهران ادامه داد: در مورد تبصره 19 نیز موضوعی مطرح شد که به مشارکت بخش دولتی و خصوصی اشاره داشت. تبصره 19 نیز از بودجه 1400 حذف شد و باید در لایحه بودجه سال 1401 مجدداً اجرا می شد که باید در مجلس نیز احیا شود.

خواندن
صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی با بیان اینکه سازوکار اجرای تبصره 18 برای ایجاد اشتغال در حوزه راه آهن در بودجه 1400 مشکل ایجاد کرد، گفت: با این سازوکار جدید شهرداری تهران نمی تواند از آن استفاده کند که باید به بودجه واریز شود. 1401 استفاده شده.

امام فرمودند: یکی از اقدامات جدیدی که در لایحه بودجه به دنبال آن هستیم، در نظر گرفتن ردیف اعتباری برای مذاکره تعمیر واگن ها است تا بتوانیم از طریق انتشار اسناد یا ابزارهای دیگر، منابع مالی تعمیر واگن ها را تامین کنیم. . اگر این اتفاق بیفتد، تحول مهمی است، زیرا در حال حاضر متروی تهران آسیب دیده است، اما به زودی متروهای سایر کلانشهرها نیز باید تجهیزات مترو خود را تعمیر کنند و باید ردیف اعتباری در بودجه کل کشور برای آن در نظر گرفته شود. تعمیر و نوسازی قطارها

مدیرکل متروی تهران با بیان اینکه پیشنهادات در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است، افزود: امیدواریم مجلس توجه ویژه ای به مترو تهران داشته باشد تا بتوانیم بسیاری از مشکلات را از آن رفع کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *