ضرورت بازنگری در محتوای درسی دانش آموزان/ دیرآموزان در آموزش‌های مجازی دیده نشدند

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند بازنگری در برنامه درسی هستیم، گفت: متونی که در حال حاضر در نظام آموزشی ما تدریس می شود پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه نیست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در برنامه تلویزیونی «در روزگار ایران» که شامگاه سه شنبه از شبکه هفتم سیما پخش شد، با اشاره به اینکه قبل از انقلاب 40 درصد مردم رنگ آموزش و پرورش را نمی دیدند. وی گفت: یکی از اولین اقدامات در جمهوری اسلامی ارائه آموزش رایگان و اجباری از مقطع ابتدایی تا متوسطه در قانون اساسی بود.

وی افزود: شعار امام این بود که ایران را مکتب کنند. به این معنا نهضت سوادآموزی آغاز شد. حرکت در لغت به معنای آغاز یک حرکت عمومی مستمر است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی برای جبران عقب ماندگی آموزش و پرورش تشکیل شد، گفت:

فلاحی با بیان اینکه در زمانی که با افزایش ثبت نام مواجه بودیم که منجر به ایجاد مدارس غیردولتی شد، گفت: عدالت آموزشی باید برای همه باشد تا هیچکس از تحصیل محروم نشود. آموزش رایگان در قوانین عالی آمده است و دیدگاه قوانین عدالت فراگیر بود.

وی ادامه داد: امروز بالغ بر 15 میلیون دانش آموز داریم. تامین زیرساخت های آموزشی و ایجاد کلاس های درس در دهه های اخیر یک چالش بوده است. ما قبلا مدارس چند رشته ای داشتیم، اما اکنون با افزایش تعداد مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه ها، هیچکس ترک تحصیل نمی کند. ارتقای زیرساخت ها به ما این امکان را داده است که رتبه 15 را در تحقیقات علمی در جهان کسب کنیم و در چندین زمینه علمی و پزشکی برتر باشیم. امروزه در زمینه پزشکی به قطب بسیاری از مراکز درمانی در بین کشورهای منطقه تبدیل شده ایم و امروزه آموزش برای تمامی اقشار امکان پذیر شده است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز حدود پنج میلیون دانش آموز داریم و عناوین علمی خوبی کسب کرده ایم، گفت: عوامل متعددی بر کیفیت آموزش تاثیر می گذارد. اگر بتوانیم سند تحول بنیادین را اجرا کنیم به اهداف ایده آل در این حوزه خواهیم رسید. الان با اجرای سند تحول بنیادین فاصله داریم که مدیریت هم از آن گلایه داشت که باید زیرساخت ها آماده می شد و اجرا می شد اما اجرا نشد.

فلاحی ادامه داد: در سال های اخیر کاهش ظرفیت در دانشگاه فرهنگ و دانشگاه شهید رجایی باعث شد تا از ارتقای کیفیت آموزشی فاصله بگیریم و اکنون با کمبود معلم مواجه هستیم که این خود به نوعی آسیب است.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا به کیفیت آموزش ها توجه شد، گفت: حتی جنگ تحمیلی نیز مانع از آموزش نشد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید سرفصل های دروس را بازبینی کنیم. متونی که اکنون در نظام آموزشی ما تدریس می شود با نیازهای کنونی جامعه تناسب چندانی ندارد.

فلاحی به دستور مقام معظم رهبری برای سازمان مهدکودک ها و تشکیل سازمان ملی آموزش و پرورش گفت: پیش دبستانی و مهدکودک و پیش دبستانی یک نظام آموزشی است نه صرفا خدماتی و قطعاً پایه های تربیتی ما از همین جا شکل گرفته است. . دوره زمانی.”

وی افزود: سه مقطع تحصیلی داریم؛ هفت سال اول زندگی، هفت سال دوم و هفت سال سوم کار اصلی ما در هفت سال دوم است، اما در هفت سال اول زندگی پیش نیازهای زیادی وجود دارد که باید برآورده شود. از این طریق می توان کیفیت آموزش را ارتقا داد. اگر بخواهیم نتایج نظام آموزشی ثبت شود، باید جنبه های آموزشی به وضوح نمایان شود و سند تحول در این زمینه به خوبی ارائه شود.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود معلم گفت: برای نجات آموزش و پرورش از این وضعیت نیازمند حرکت جهادی هستیم و باید در زمینه اشتغال در صفوف مجلس تلاش کنیم. همچنین اکنون بازگشت دانش آموزان به مدرسه دشوار است و ما باید شکاف ها را پر کنیم. در بعد آموزشی خلاء بزرگی وجود داشت و حتی در حوزه آموزش هم خلأ داریم، مثلاً در آموزش مجازی دیر وارد نشدیم.

فلاحی با بیان اینکه من آموزش و پرورش را ثروتمندترین و در عین حال فقیرترین وزارتخانه می دانم، گفت: دو هفته پیش نامه ای به وزیر آموزش و پرورش فرستادم که به نیروهای جهادی شیفت مخالف بدهند. از ظرفیت های حوزه های علمیه، مدارس کوثر و امین می توان استفاده کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

رکورد ویو لایو اینستاگرام

رکورد ویو لایو اینستاگرام یا همان پربازدیدترین پخش زنده اینستاگرام به چه اکانتی تعلق دارد؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.