قوانین فعلی در خصوص حمایت قانونی از محیط‌بانان ناقص است

[ad_1]

این وکیل دادگستری با بیان اینکه قانون فعلی حمایت قانونی از محیط بانان ناقص است، پیشنهاد داد در قوه قضائیه دستگاه های ویژه ای با قضات تخصصی و بخش های ویژه برای رسیدگی به جرایم محیط بانان و جرایم محیط بانان علیه سایر افراد تشکیل شود.

علی نجفی توانا در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با اصلاح قوانین پیرامون محیط بانان، اظهار کرد: با توجه به حکم قطعی قصاص محیط بانان کرمانشاه، بار دیگر حقوق این محیط بانان و همچنین ضوابط حاکم مورد بحث قرار گرفت. اثربخشی آنها در نظام قانونگذاری و قضایی ما.”

وی با بیان اینکه واقعیت این است که در عین برخورداری از پشتوانه قانونی با دو مولفه متضاد مواجه هستیم، گفت: از یک طرف محیط ما مشروط به پرخاشگری و تهاجم افرادی است که به دنبال منافع مادی یا تفریح ​​و آرامش هستند. در خطر است و می بینیم که قانون محیط بانان را موظف می کند که به عنوان حافظان محیط زیست تمام تلاش خود را برای حفاظت از حیات وحش یا محیط زیست انجام دهند و همانطور که دیده ایم و شنیده ایم بسیاری از این حافظان در محیط طبیعی ما هستند. آنها به بیراهه رفته اند یا سلامت جسمانی آنها به مشکل خورده است.

قانونگذار با بیان اینکه موضوع دیگر رعایت ضوابط و مقررات در حوزه حیات وحش و حفاظت از محیط زیست است، گفت: مبانی پیشگیری قهری از آسیب بیشتر به محیط زیست طبیعی ما جلوگیری می کند، اما این اختیارات و این آزادی عمل در قالب وجود ندارد. آتش. و قوانین باید رعایت شود و یکی از این قوانین حضور به موقع ماموران در محیط تحت نظارت آنها است و همچنین مقابله با افرادی است که در مکان هایی که حمل سلاح و تیراندازی ممنوع است این کار را غیرقانونی انجام می دهند و نگهبانان باید این کار را انجام دهند. جلوگیری از ورود آنها و مصادره سلاح های غیرمجاز و در صورت هرگونه اقدامی مانند حمله به محیط زیست یا شکار غیرمجاز واقعی حیوانات غیر خانگی با آنها مقابله شود.

خواندن
7 پرسش و پاسخ به ورق سیاه
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

نجفی توانا با بیان اینکه محیط بانان نیز مانند سایر نیروهای مسلح مشمول ضوابط استفاده از سلاح گرم هستند، گفت: استفاده می شود، یعنی اولاً افسر دستور ایست می دهد، ثانیاً تیراندازی هوایی، ثالثاً تیراندازی می کند. در هدف لگد بزند و در صورت عدم وجود راه حل از اسلحه برای حفاظت از جان خود، دیگران یا محیط زیست طبق قوانین استفاده کند. قوانین مربوط به استفاده از سلاح گرم توسط محیط بانان محدود به متجاوزان مسلح نمی شود، بلکه محیط بانان ممکن است در صورت مشاهده متجاوزانی که با یا بدون سلاح گرم قصد کشتن او یا سایر محیط بانان یا ادامه فعالیت های غیرقانونی خود را دارند، به شکار ادامه دهند. استفاده از سلاح

او درباره محیط زیست کرمانشاه است که به تازگی انتقام گرفته است محکوم شد وی همچنین گفت: در صورتی که این موضوع ثابت نشود، محیط بان کرمانشاهی مستقیماً به سمت خودرو شلیک کرده و هدف فقط توقف خودرو بوده است. قابل مجازات است اما قتل شبه عمدی و اگر به مواضع دفاعی شلیک کرده باشد مجازات نمی شود.

این وکیل دادگستری در خاتمه گفت: معتقدم قوانین جاری در خصوص حمایت قانونی از محیط بانان ناقص است و در این زمینه اولاً باید خلاء قانونی موجود پر شود ثانیاً حمایت کافی از مسئولان صورت گیرد. و ثالثاً بوم شناسان باید از بین افراد آموزش دیده انتخاب شوند. مهمتر از آن، استفاده از ابزارهای جدید محیطی برای تجهیز بوم شناسان به ابزارهای الکترونیکی. پیشنهاد ما ایجاد نهادهای ویژه در قوه قضائیه با قضات متخصص و واحدهای ویژه برای رسیدگی به جرایم محیط بانان و جرایم محیط بانان علیه دیگران است.

خواندن
دومین وبینار دانش آموزی زیست انجماد برگزار می‌شود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *