مصوبه کمیسیون تلفیق برای شفافیت تسهیلات گیرندگان کلان بانکی

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از تصمیم این کمیسیون برای ایجاد شفافیت در ارائه خدمات کلان بانکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مالک شریعتی نیاسر از تصمیم کمیسیون تلفیق در خصوص الزام بانک ها به ارائه اطلاعات کامل وام های دریافت کنندگان کلان به صورت آنلاین به بانک مرکزی برای اطلاع عموم خبر داد.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از سامانه اطلاعاتی خود و در صورت لزوم از اطلاعات دریافتی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی (با در نظر گرفتن بند ۲ این بند) استفاده کند. بر اساس تعاریف و مصادیق تعیین شده توسط شورای پول و اعتبار وجوه و تعهدات اشخاص مرتبط و میزان پرداختی هر بانک و مؤسسه اعتباری غیربانکی به تفکیک برای هر فرد با تعیین شورای پول و اعتبار (ذینفع مرتبط یا واحد). )، نرخ سود، مدت بازپرداخت، مدت بازپرداخت، وضعیت بازپرداخت (دریافت های جاری، معوق، بدهی یا مشکوک الوصول)، نوع و میزان وثیقه دریافتی، در سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده و هر سه ماه یکبار به روز می شود.

بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز موظفند اطلاعات مندرج در بند 1 این بند را به صورت فصلی به بانک مرکزی ارائه کنند. در صورت امتناع از ارسال تمام یا قسمتی از اطلاعات تأسیس شده، مؤسسه اعتباری حسب شرایط به تشخیص بانک مرکزی به یکی از تخلفات موضوع ماده 44 قانون یا جزء بانکداری پولی. 3 یا 4 بند الف ماده 14 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کند. بانک مرکزی موظف است هر سه ماه یکبار گزارش همکاری یا تخلف بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به کمیسیون اصل 90 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به اتاق محاسبات ارائه کند.

خواندن
اقدامات غیرانسانی آمریکا تهدیدی جدی برای حق مردم ایران در برخورداری از سلامت است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *