ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در حوزه روستایی در سال ۱۴۰۱

[ad_1]

ایسنا/ تهران معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایری رئیس جمهور گفت: در سال 1401 بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای 500 هزار شغل در روستاها ایجاد می شود.

امیرحسین مدنی ظهر امروز چهارشنبه 20 بهمن ماه در نشست افتتاحیه طرح های عمران روستایی کشور به مناسبت دهه مبارک فجر که با حضور محمد محبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: توسعه و آبادانی امروز حدود 7 هزار پروژه است. در حدود 7000 روستا در زمینه های تولید، اشتغال زایی و توانمندسازی، زیرساخت ها، اقتصاد و راه اجرا می شود.

وی گفت: در سال 1401 با برنامه ریزی برای 500 هزار شغل در روستاها ایجاد می شود. در راستای حرکت برای احیای واحدهای تولیدی 4000 واحد تولیدی که در سال 1401 در کشور احیا می شود، 2000 واحد. در حومه شهر خواهد بود. از این تعداد 500 معدن احیا شده و 1500 واحد صنعتی و تولیدی به ویژه در صنایع تبدیلی در روستاهای کشور احیا می شود.

مدنی از احداث سالانه 5 هزار کیلومتر راه روستایی خبر داد و گفت: در آبرسانی شاهد تنش آبی هستیم که در سال 1401 تنش آبی حداقل در سه هزار روستا برطرف می شود.

وی ادامه داد: 15 درصد از درآمدهای دریافتی از معدنکاران در سال آینده در خود روستاها هزینه می شود که نزدیک به شش میلیارد تومان درآمد برای روستاییان به همراه دارد و همچنین روستاهای زیر 20 خانوار فاقد شورای روستا. همچنین پیش بینی شده است که در هر سه و چهار روستا یک دهیاری وجود داشته باشد.

خواندن
ویزیت رایگان ۱۲۵ نفر در روستای "حاجی آباد" کردکوی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *