ایران فراتر از توافق هسته‌ای بدنبال افزایش سطح روابط با سایر کشورها در راستای منافع متقابل است

[ad_1]

رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر ژاپن در گفتگوی تلفنی بر لزوم استفاده از همه فرصت ها برای توسعه و تحکیم روابط دو کشور در حوزه تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی “کیشیدا فومیو” نخست وزیر ژاپن از ابراز علاقه و تمایل این کشور برای تقویت و افزایش سطح روابط و همکاری های دوجانبه استقبال کرد و گفت: ایران و ژاپن دو کشور هستند. تمدن ها و تاریخ ها باشکوه و صلح آمیز هستند و تقویت روابط آنها به نفع همه مردم است.

وی خاطرنشان کرد: با شناخت توانایی‌های دو کشور می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت تقویت روابط تهران-توکیو برداریم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به توافق هسته ای، آمادگی دارد سطح روابط و همکاری های خود را با سایر کشورها از جمله ژاپن در راستای منافع دوجانبه ارتقا دهد.
رئیسی همچنین بر ضرورت صلح و ثبات پایدار در جهان تاکید کرد و گفت: تهران و توکیو می توانند با تقویت همکاری های مشترک نقش موثری در ایجاد و ارتقای صلح و ثبات در منطقه و جهان داشته باشند.
رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا و توسعه روابط حسن همجواری است و به تلاش خود برای تقویت امنیت با همکاری کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات پایدار ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور مداخلات خارجی را دلیل اصلی فقدان امنیت در منطقه دانست و بر لزوم حل بحران یمن از طریق مذاکرات یمنی و یمنی برای جلوگیری از بی دفاعی این کشور تاکید کرد.
رئیسی همچنین بر لزوم آزادسازی منابع ارزی منجمد ایران در ژاپن تاکید کرد.
«کیشیدا فومیو» نخست وزیر ژاپن نیز در گفتگوی تلفنی خود با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حین کار در وزارت امور خارجه و ریاست گروه دوستی ایران و ژاپن چندین بار به تهران سفر کردم. . کشوری وجود دارد، من تلاش می کنم سطح روابط را توسعه دهم و امکانات همکاری مشترک را فعال کنم.

خواندن
اقدامات غیرانسانی آمریکا تهدیدی جدی برای حق مردم ایران در برخورداری از سلامت است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *