سخنگوی اردوغان: پوتین دنبال حمله به اوکراین یا اشغال آن نیست

[ad_1]

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، بهبود یافته است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: وضعیت رئیس جمهور ما هر روز بهتر از دیروز است، پزشکان پیش بینی می کنند تا چند روز دیگر نتیجه آزمایش کرونا منفی خواهد شد.

کالین خاطرنشان کرد که ناتو از ترکیه به دلیل اینکه تنها کشوری است که می تواند با اوکراین و روسیه برای حل بحران دیدار کند، تشکر می کند.

کولین همچنین تاکید کرد که پیشنهاد رئیس جمهور اردوغان برای گرد هم آوردن روسای جمهور اوکراین و ولادیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین بسیار مهم است.

به گفته این مقام ترکیه ای، اردوغان نقش مهمی در میزبانی دیدار روسای جمهور دو کشور خواهد داشت. سفر اردوغان به اوکراین در مقطع حساسی انجام شد و مورد استقبال کیف و ناتو قرار گرفت.

کالین همچنین گفت که اسرائیل شروع به برداشتن گام های سازنده در مورد مسئله فلسطین کرده است. سفر اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه هم برای روابط دوجانبه و هم برای فلسطین مهم است.

کالین درباره اتفاقاتی که منجر به عادی سازی روابط بین تل آویو و آنکارا شد، گفت: آنچه تغییر کرده دوره تصدی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل است که 15 سال به طول انجامید. دولت جدید اسرائیل از گروه های مختلفی تشکیل شده است و برای اولین بار گروه های فلسطینی بخشی از دولت فعلی هستند.

وی ادامه داد: روابط با اسرائیل دو بعد اصلی دارد: یکی بعد اقتصاد، تجارت، انرژی و گردشگری و دیگری مسئله فلسطین. ما به اسرائیلی ها گفتیم که مسئله فلسطین برای ما عدالت است.

خواندن
دیدار چاووش‌اوغلو با پدرسن - ایسنا
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

ابراهیم کالین گفت که نیروهای ترکیه در منطقه نقش مهمی در جلوگیری از موج جدید مهاجرت از ادلب سوریه، جایی که 2.5 میلیون نفر در آن زندگی می کنند، ایفا کردند.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه گفت که هدف اصلی پوتین نه حمله به اوکراین و اشغال آن، بلکه تنها آغاز مذاکرات جدید با غرب در مورد بسیاری از مسائل است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *