سیدحسن خمینی: عده‌ای خودزنی می‌کنند

[ad_1]

یادگار امام گفت: در هر فضایی بیشتر به امام تعرض می شود زیرا می دانند اگر ایشان را بزنند می توانند مشروعیت و معرفت و ارزش جامعه ما را بنا کنند و در این میان عده ای هم هستند که خود آسیب رسان و جزئی هستند. و مسائل عمده .برای اشتباه کردن.

به گزارش ایسنا، خجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار رئیس و کارکنان اتاق محاسبات کشور، گفت: یکی از کلیدی‌ترین آیات قرآن این آیه است که می‌فرماید: به کسانی که در راه ما تلاش می کنند، ما راه آنها را داریم و نتیجه ای را که در آخرت باید به دست آورند به آنها نشان خواهیم داد. زیرا اگر مبارزی حذف شود، شکی نیست که این راهنمایی ها انجام می شود و اگر تلاش کنیم می توانیم به این نقطه برسیم و این راه را پیدا کنیم.

یادگار امام افزود: یکی از مصادیق بارز این مشکل امام بزرگوار ماست. از همان ابتدای زندگی درگیر این مبارزه بود. این یک کار بسیار سخت است، اما از طرف دیگر آسان است. اول از همه در خودمان تلاش کنیم. برای نگاهی به زندگی امام، از همان آغاز جوانی، لحظه ای در وجود مبارکشان است که هرگز خود را به آن دعوت نکرد. در ابتدای مبارزه اگر جرات داشت برای خدا.

وی بیان کرد: مرحوم ابوی ما یک جمله ای داشت و می گفت امام آب که دستش را به سمت فرزندش دراز کرد، قصد حضور در آنجا را داشت. قصد قربت معنای پیچیده ای ندارد; یعنی می خواهم در دلت جا بیفتم. این مرد در چشم زنبق عزیز و در چشم معشوقه اش کاری می کند که خودش را خشنود کند. شرط اول این است که او مالک وجودش شود.

خواندن
روسیه به دنبال اخذ تضمین‌های امنیتی از اوکراین است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

سید حسن خمینی اظهار داشت: «بعضی از بزرگان در مورد امام تعبیری دارند و می گویند ایشان سرور حضور ایشان بوده اند. خیلی سخت است. حضور به این معنا نیست که همه می توانند به من چیزی بگویند. گوشم مال من است و چیزی نمی شنوم.

وی افزود: دوم اینکه خودتان را فریب ندهید. در حدیثی از امام صادق (علیه السلام) آمده است که حدّ بیماری که با افطار قطع می شود چیست؟ امام می فرمایند: «انسان در جانش بینایی دارد». حتی اگر هزار بهانه بیاوریم، می دانیم چرا می گوییم. انسان علم مستقیم به خود دارد و نمی تواند سر خود کلاه بگذارد. همانا اگر من بر شما غضب کردم به خاطر خداست یا لحظه ای غضب کردم و به خدا پناه بردم.

یادگار امام ادامه داد: برخی از عرفا می گویند در روز عاشورا، سیدالشهدا (ع) بیشتر از دل درد دل کرد. چون امام است و برای هدایت آمده و همه را خاندان خدا می داند.

وی با تاکید بر اینکه امام جهاد با جان خود جنگید، گفت: مرحوم شهید مطهری در هیچ یک از کتاب های چاپ شده قبل از انقلاب نتوانست نام امام را بیاورد و گفت: با صد کاروان در دل سفر می کرد. پنج شنبه صبح در مدرسه فیضیه در مورد اخلاق صحبت می کرد و ما گروهی بودیم که می آمدیم و در طول هفته تحت تأثیر سخنان او قرار می گرفتیم. امام اول انقلاب یک میدان مغناطیسی در جامعه ایجاد کرد که همه بدون اینکه به کسی بگویند آن را خوب کردند.

خواندن
مسیر طراحی سایت برای طراح شدن از کجا شروع کنیم؟
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

سید حسن خمینی ادامه داد: پس اول از همه باید از خودمان شروع کنیم. البته تلاش هرکسی متفاوت است اما به هر حال خوشبختی برای همه ما ممکن است. برخی جوهر بالاتری از خوب بودن دارند، اما برخی دیگر آن را دارند. مقام معظم رهبری تعبیر کردند که امام فلزی وجود دیگری داشت. یعنی این موجود هم کمیاب است و هم در جهاد روی خودش کار کرده است.

وی گفت: امروز امام مهمترین هدفی است که دشمنان انقلاب همچنان هدف آن قرار می گیرند. چون همه چیز هویت انقلاب ماست. امام تا امروز بیشترین حمله را در هر فضایی دارند. زیرا می دانند که اگر او را شکست دهند، می توانند پایه های مشروعیت، دانش و ارزش جامعه ما را بنا کنند. افرادی هستند که به خودشان صدمه می زنند و مسائل اصلی و جزئی را با هم اشتباه می گیرند.

یادگار امام با اشاره به سخنان دیروز رهبری انقلاب تاکید کرد: نسل انقلاب باید با همدلی، با هم و در کنار هم به تفکر تهاجمی دشمن حمله کنند. اینکه ما می‌نشینیم و آنها حمله می‌کنند و می‌چرخند، اختراع می‌کنند و از همه محافظت می‌کنند، ما یک ایده تهاجمی و سازنده داشتیم. باید درست باشد؛ جای متهم و شهید یا شاکی نباید عوض شود، جای مجرم و مقتول نباید عوض شود. آنهایی که روزگاری مملکت را خراب کردند، امروز باید چیزی را اعلام و اعلام کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *