صرفه جویی ۱۲ میلیون بشکه ای نفت و دو میلیارد متر مکعبی گازی با استفاده از انرژی اتمی

[ad_1]

صرفه جویی 12 میلیون بشکه ای نفت و 2 میلیارد متر مکعب گاز با استفاده از انرژی هسته ای

قائم مقام سازمان انرژی اتمی با اشاره به مقرون به صرفه بودن استفاده از نیروگاه هسته ای به جای استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید برق، گفت: تولید 1000 مگاوات انرژی فسیلی برای تولید برق در سال.

به گزارش ایسنا، محمود جعفری، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی با اشاره به سخنان اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه توسعه نیروگاه هسته ای باعث صرفه جویی 6 دلاری می شود. میلیاردی در کشور گفت: نیروگاه های هسته ای از سوخت های فسیلی برای تولید برق استفاده نمی کنند بلکه در واقع از اورانیوم برای تولید برق استفاده می کنند و این صرفه جویی بسیار خوبی در کشور ایجاد می کند.
وی افزود: یک نیروگاه 1000 مگاواتی سوخت فسیلی به اندازه نیروگاه اتمی بوشهر برای تولید برق نیاز به مصرف 11 تا 12 میلیون بشکه نفت یا دو میلیارد متر مکعب گاز در سال دارد. صرفه جویی 52 میلیارد کیلووات ساعتی برق تولید شده تاکنون در نیروگاه اتمی معادل 80 میلیون بشکه مصرف نفت است و این مقدار نفت صادر شده است نه مصرف.
معاون سازمان انرژی اتمی در گفتگوی تلفنی با رادیو گفتگو با بیان اینکه انرژی پاک یکی دیگر از مزایای استفاده از نیروگاه های هسته ای است، گفت: انرژی پاک و سبز محصول استفاده از انرژی هسته ای است زیرا معادل برق مصرفی است. بوشهر. نیروگاه هسته ای.” از تشکیل 42 میلیون تن گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن جلوگیری شده است و این امر علاوه بر هوای پاک، ارزش مضاعفی برای کشور دارد.
وی با بیان اینکه انرژی زیادی از انرژی هسته ای برای نفت و گاز صرفه جویی می شود، افزود: در دو سال اخیر شاهد بودیم که کمبود گاز برخی از صنایع کشور را مجبور به محدود کردن مصرف گاز کرده است، اما با وجود نیروگاه اتمی در اوج مصرف زمستانه، صرفه جویی لازم را انجام داده و از گاز کشور برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده کردیم.
مدیرعامل یک شرکت تولید و توسعه انرژی هسته‌ای از در دسترس بودن انرژی هسته‌ای در تابستان و زمستان برای کمک به کاهش مصرف گاز خبر داد و گفت: در زمستان مصرف گاز و در تابستان مصرف آب و برق افزایش چشمگیری خواهد داشت. در نتیجه، برق به اوج خود خواهد رسید. سازمان انرژی اتمی در نظر دارد در تابستان و زمستان فعالیت کند تا بتوانیم 1000 مگاوات برق بوشهر را به شبکه برق رسانی کنیم. همچنین برنامه هایی برای 10000 مگاوات انرژی هسته ای وجود دارد.

خواندن
یخچال پرده هوا دیکتاش کومبی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *