مادامی که دولت در خودروسازی دست داشته باشد وضعیت این صنعت تغییری نمی کند

[ad_1]

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خودروساز داخلی با واردات خودروی خارجی مجبور به ارتقای کیفیت خودروی خود در رقابت می شود و در غیر این صورت رقابت را از دست خواهد داد.

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت نامناسب صنعت خودرو کشور گفت: به نظر من تا زمانی که دست حاکم باشد مشکل این صنعت حل نمی شود. . در صنعت خودرو.” تا زمانی که دولت در این صنعت مشغول است، نمی توان به ارتقای کیفیت خودروهای داخلی امیدوار بود.

وی در ادامه بیان کرد: دست دولت در صنعت خودرو مانع از رقابت در این عرصه شده است و خودروساز هر خودرویی را که بخواهد با حاشیه مطمئن می سازد و به مردم می دهد. دولت اجازه نمی دهد رقابت در این صنعت برای بخش خصوصی شکل بگیرد و وارد میدان شود. طبق اصل 44 قانون اساسی دو کارخانه بزرگ خودروسازی کشور باید واگذار شود و سهام آنها به مردم واگذار شود. دخالت دولت مانع رقابت در این صنعت شد و خودروساز هر خودروی بی کیفیتی را که می خواست تولید و عرضه می کرد.

نماینده مردم خشا در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو می تواند نقش موثری در ایجاد رقابت در صنعت خودرو داشته باشد. وقتی یک خودروی خارجی وارد می شود، خودروساز داخلی مجبور می شود برای رقابت، کیفیت خودروی خود را ارتقا دهد وگرنه رقابت را از دست می دهد. در حادثه رانندگی اخیر در خوزستان دیدیم که ایربگ در هیچ یک از خودروها باز نشد. امروزه این خودروساز خود را سهامی قابل اعتماد می بیند و هیچ تلاشی برای بهبود کیفیت نمی کند.

خواندن
اهداف محور آمریکایی-صهیونیستی برای تغییر رویکرد کشورهای منطقه 
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

این آتش رقابت است که خودروساز را برای بهبود کیفیت ترغیب می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: این رقابتی است که خودروساز را ملزم به ارتقای کیفیت می کند. امروزه این خودروساز خودروهای ناایمن را در دسترس عموم قرار داده است و توجه چندانی به کیفیت ندارد. دولت که مدعی است صنعت خودرو متعلق به مردم است، پس از آن سهام خود را از طریق بورس به مردم وام می دهد. تا زمانی که دولت در این صنعت دخالت کند و رقابتی در این بازار وجود نداشته باشد، نه تنها کیفیت خودروها بهتر نمی شود، بلکه روز به روز وضعیت آنها بدتر می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *