١۴٠ تصادف اتوبوسی در ٩ماهه اول سال/ کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش اورژانس 

[ad_1]

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 140 اتوبوس و 120 مینی بوس تصادف کردند گفت: در این مدت 580 هزار سفر انجام دادیم و 505 هزار نفر را به مراکز درمانی تحویل دادیم.

به گزارش ایسنا، دکتر جعفر میعادفر با گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: اورژانس کشور حدود 40 سال قدمت دارد و در سال 1364 در کشور تأسیس شد. اما در زمان انقلاب حدود 20 پایگاه داشتیم و اورژانس فقط در چند شهر بود.

وی گفت: خوشبختانه با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اقدامات موثری انجام شده است. اورژانس خودرو نیز برخی از خدمات شهری را ارائه می دهد. ما همچنین تغییرات عمده ای در پاسخ 115 ایجاد کرده ایم.

میعادفر در خصوص این تغییرات اظهار داشت: پرستاران و پزشکان در دیسپچ مستقر هستند و ضمن پاسخگویی مستمر به سوالات هموطنان، فعالیت مشاوره را نیز بر عهده دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در سال های اخیر شیفت های تخصصی برای بیماران قلبی و مغزی ساماندهی شده است تا علاوه بر پزشکانی که زودتر حضور داشتند، متخصص قلب نیز در اعزام ها حضور داشته باشد تا اگر بیماری نیاز به اقدامات موثر دارد، یک تیپ می تواند متصل شود قلب مزایای تشخیص توسط متخصص قلب.

وی با بیان اینکه سالانه 4.5 میلیون سورتی پرواز در کشور انجام می شود، گفت: حدود 1200 پایگاه امداد و نجات اورژانس شهری و حدود 2 پایگاه جاده ای وجود دارد.

میعادفر در خصوص تعداد اورژانس موتوری و فعالیت آنها گفت: اکثر اورژانس های موتوری در تهران فعالیت می کنند اما برخی شهرهای بزرگ دیگر نیز به این نوع خدمات مجهز هستند. روند تحویل و خرید تقریباً 3 موتوکوپی وجود دارد که در اوایل سال 84 در کلان شهرها از آنها استفاده خواهیم کرد. امیدواریم بخشی از مدیریت زمان که یکی از مشکلات ماست حل شود.

خواندن
چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

میعادفر افزود: حدود 200 نیزه موتوری در تهران فعالیت می کنند که از این تعداد حدود 150 نیزه به طور مداوم فعال و 50 نیزه موتور پشتیبانی هستند.

وی در خصوص توسعه اورژانس های هوانوردی در کشور گفت: در ابتدا که اورژانس های هوایی راه اندازی شد، عمدتاً برای پوشش حوادث رانندگی و مناطق صعب العبور استفاده می شد. اما در حال حاضر با تغییر چیدمان و توسعه شهرها، این اورژانس بسیار موثر است، اورژانس هوایی در بحث برف و سیل و به خصوص انتقال مادران باردار بسیار کمک کننده بوده است. از ابتدای سال تاکنون بیش از 300 زن باردار به صورت اورژانسی از مناطق صعب العبور به مراکز درمانی تحویل داده شده اند.

میعادفر ادامه داد: پیش بینی می کنیم در ماه های آینده تا 70 پایگاه هوایی اورژانس داشته باشیم، البته هزینه های عملیات امداد و نجات اورژانس زیاد است و نمی توان روی داشتن یک پایگاه هوایی در هر شهر حساب کرد. اورژانس هوایی مانند اورژانس زمینی نیست و برد خاص خود را دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: برای 50 پایگاه اورژانس هوایی حدود 250 میلیارد تومان هزینه شده است و از دولت و مجلس می خواهیم بودجه ای را برای اورژانس های هوایی در نظر بگیرند.

میعادفر ادامه داد: از ابتدای سال یعنی . وزارت اورژانس در سه ماهه اول بیش از 3000 سورتی پرواز انجام داده که 68 درصد سورتی پروازها مربوط به تصادفات جاده ای و غیرترافیکی بوده است.

وی در خصوص اهدای عضو در شرایط اورژانس هوایی گفت: یکی دیگر از ماموریت های اورژانس هوانوردی بحث اهدای عضو برای اهدای عضو است. از ابتدای سال تاکنون حدود 50 پرواز برای بحث اهدای عضو انجام شده است. “

خواندن
خرید مبل چستر عصایی از یافت آباد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره مهمترین موضوع پیش روی اورژانس کشور گفت: در اورژانس سه موضوع اساسی داریم: پرسنل، آمبولانس و بحث فضای فیزیکی چالش هایی است که در اورژانس با آن مواجه هستیم.

میعادفر ادامه داد: به دلیل نداشتن نیرویی که بتواند در اورژانس کار کند، با کمبود نیروی کار مواجه هستیم. البته امسال قرار است دوره های فوریت های پزشکی در دانشگاه های برتر کشور راه اندازی شود و از همه مهمتر جذب نیروهای بومی در شهرستان ها شود. نیروهایی از شهرهای دیگر به برخی شهرها می آیند و گاهی به دلیل آشنایی نداشتن با فرهنگ و زبان این شهر با چالش مواجه می شویم.

وی در خصوص کمبود آمبولانس ادامه داد: حدود 4 سال است که ناوگان را با آمبولانس جدید پر نکرده ایم. 5500 آمبولانس داریم که 3000 دستگاه فرسوده و بالای 14 سال عمر دارند. 350 آمبولانس پنج تا پنج ساله.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به موضوع اضطراری فضای فیزیکی گفت: در کلان شهرها در تامین امنیت پایگاه ها با چالش بزرگی مواجه هستیم که برخی از آن ها دولت می تواند کمک مالی کند و بخشی از آن را می توان به خیریه ها اختصاص داد. . و همچنین مدارس و بیمارستان ها. همچنین کمک به ایجاد پایگاه برای مواقع اضطراری بسیار ارزشمند است.

میعادفر در خصوص اعطای وام مربوطه نیز اظهار داشت: مردم در فوری ترین زمان با اورژانس تماس می گیرند و تعداد این افراد نیز مشخص نیست. در دنیا اعتبار اورژانس بر اساس عملکرد تخصیص می یابد اما در ایران پیشنهادی برای بهبود روند تخصیص بودجه نداریم.

خواندن
سطح مالیات تولیدکنندگان از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش یافت
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی با بیان اینکه 24 هزار کارمند فعال در معاونت امور اورژانس وجود دارد که از این تعداد 21 هزار نفر پرسنل عملیاتی هستند گفت: سایر کارکنان وزارت اورژانس در اعزام ها حضور دارند. بنابراین کمک های اضطراری نیازی به هزینه های اضافی ندارد.

وی در خصوص وجود اورژانس در بحث واکسیناسیون گفت: اورژانس خدمات فوریت های پزشکی است اما واکسیناسیون نیاز به جهاد دارد. اورژانس نیز تصمیم به حضور در میدان گرفت. نزدیک به سه ماه است که اورژانس وارد بحث واکسیناسیون شده و پس از بهبود شرایط واکسیناسیون در کشور، با مجوز وزیر بهداشت به ماموریت اصلی خود بازگشته ایم و در حال حاضر فعالیتی نداریم. بحث واکسیناسیون . البته در صورت نیاز اکنون وارد این بحث می شویم.

میعادفر در خصوص آمادگی اضطراری در 5 بهمن ماه نیز گفت: اورژانس از 5 بهمن برای هر برنامه ای که ستاد کرونا و دولت مد نظر داشته باشد آماده است و خودمان نیز اقدامات لازم را انجام داده ایم.

وی در خصوص زمان رسیدن به بالین بیماران یا مصدومان گفت: در شهرهای کوچک 8 دقیقه و در جاده ها 14 دقیقه به محل حادثه می رسیم. در 9 ماهه اول 580 هزار سفر داشتیم و 535 هزار نفر را به مراکز درمانی منتقل کردیم. استان تهران بیشترین تصادفات رانندگی را دارد.

وی گفت: در 9 ماهه امسال 140 اتوبوس و 120 مینی بوس تصادف کرده اند و تصادفات رانندگی اصلا خوب نیست.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *