باید شرایط ورود ایرانیان خارج از کشور تسهیل شود

[ad_1]

این حقوقدان بین الملل گفت: با کمک وکلا، قضات و جامعه شناسان باید ترس هموطنان را قبل از بازگشت به کشور از بین برد و مطمئن شد که خطری برای آنها وجود ندارد.

حسین محمدنبی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص درخواست رئیس قوه قضائیه از معاونت امور بین الملل قوه قضاییه به … تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور به ایران می گوید: کشورمان در سال 2015 در بین 56 کشور رتبه هفتم ایرانیان خروجی از کشور را به خود اختصاص داد و روند مهاجرت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اصولاً باید برای تقویت و احیای ارتباط ما با جامعه ایرانی مقیم خارج از کشور کار دقیقی انجام شود و بتوانیم از توان، دانش، توانمندی و سرمایه آنها برای پیشرفت کشورمان استفاده کنیم.

این وکیل دادگستری ادامه داد: باید برای ورود ایرانیانی که به هر دلیلی می ترسند به کشور بازگردند، تسهیل شود و باید مطمئن شوند که اگر به ایران آمدند و به کشور رفتند، قانونی نداشته باشند. چالش ها و مسائل. زیرا متاسفانه ترس از ایران در کشور فراگیر شده است. برای رفع این بلاتکلیفی و بلاتکلیفی باید کاری کرد که کسانی که مرتکب جرم نشده اند مطمئن باشند مشکلی برایشان پیش نمی آید، البته شورای عالی مردم ایران در این زمینه اقدامات مفیدی انجام می دهد، مسئولان می توانند کمک کنند. ایرانیان به خارج از کشور باز می گردند.

محمدنبی افزود: به عنوان یک قاعده کلی، وقتی کسی جرمی مرتکب نشده است، نباید ترسید. البته رئیس قوه قضائیه نیز گفته است که برخی واسطه ها با این ترس کاذب در صدد توسعه ایران هراسی و جلوگیری از بازگشت ایرانی ها و مصادره اموال آنها هستند.

خواندن
هزینه ثبت نام دوره MBA آنلاین وبسایت آموزش مجازی علم ساز (5)
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

این وکیل دادگستری ادامه داد: قوه قضاییه به صراحت اعلام کرده است کسانی که جرمی مرتکب نشده اند مشکلی برای بازگشت نخواهند داشت. متأسفانه ایرانیان خارج از کشور از بازگشت خود مطمئن نیستند و برای رفع این مشکل وب سایتی راه اندازی شده است که می توانند با مراجعه به هموطنان خارج از کشور و تماس با این مرکز از ممنوعیت سفر خود مطلع شوند. در این زمینه کمک زیادی می کند.

محمدنبی ادامه داد: ایرانیان خارج از کشور باید بدانند در سال های اخیر با کاهش مجازات های حبس و مجازات های جایگزین، اگر فردی مرتکب جرم شده باشد، می تواند بدهی ها را پرداخت کند. قوه قضائیه همچنین می تواند با کمک یک جانشین بین المللی دستورالعمل صادر کند.

این وکیل دادگستری در پایان گفت: با کمک وکلا، قضات و جامعه شناسان باید ترس هموطنان را قبل از بازگشت به کشور از بین برد و آنها را متقاعد کرد که خطری برای آنها وجود ندارد و در این صورت به کشور خود خواهند رفت. زیرا بسیاری از سالمندان ایرانی تمایلی به زندگی در خارج از کشور ندارند. بنابراین شرایط مقابله با ایران هراسی در اختیار ارگان های مهم نظام است که قوه قضاییه سهم زیادی در آن دارد.
انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *