در قانون جوانی جمعیت رویکرد تشویقی به پیشگیری از بارداری و یا عقیم‌سازی متوقف شده است

[ad_1]

معاون وزیر بهداشت درباره توقف توزیع رایگان یا یارانه داروهای ضد بارداری و همچنین معرفی داروهای ضد بارداری و ترویج استفاده از آن در شبکه بهداشت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر کمال حیدری اظهار کرد: بر اساس قانون تنظیم خانواده مصوب سال 93، شبکه های بهداشت و درمان در سراسر کشور موظف شدند دارو و وسایل پیشگیری از بارداری را به صورت رایگان یا یارانه ای در اختیار زنان قرار دهند و حتی برای این منظور تشویق می شوند.

به گزارش وزارت بهداشت، وی افزود: حتی عمل عقیم سازی دائمی زنان و مردان به نام وازکتومی و توبکتومی در شبکه بهداشت به صورت رایگان انجام شد تا افراد به عقیم شدن تشویق شوند. نتیجه چنین اقداماتی وضعیت کنونی جامعه و از بین رفتن ظاهر جوان جمعیت و دستیابی به نرخ رشد جمعیت تقریباً شش دهم درصدی است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در قانون جمعیت جوانان تلاش شد تا جلوی این رویکرد تبلیغاتی برای پیشگیری یا عقیم سازی گرفته شود. به همین دلیل و در راستای سیاست جمعیتی، اقلام مربوط به پیشگیری از بارداری، قرار دادن وسایل پیشگیری از بارداری و ترویج استفاده از آنها در شبکه بهداشت و درمان دیگر به صورت رایگان توزیع نخواهد شد.

حیدری گفت: با توجه به نقش درمانی برخی از این داروها یا اقلام، پزشکان در تجویز آن ها مختار هستند و مردم می توانند این اقلام و داروها را از داروخانه ها تهیه کنند یا با مجوز پزشک از خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

خواندن
چین: طرفین در مرحله آخر مذاکرات از خود انعطاف نشان دهند/ آمریکا باید همه تحریم‌ها را لغو کند
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *