ظرفیت های انقلاب اسلامی، آنچه می دانیم و آنچه باور داریم!

[ad_1]

ایسنا/ قم یکی از اعضای هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: انقلاب توانایی جدیدی به امام خمینی (ره) داده است. از آنجا که امامی که در فیضیه تدریس می کرد با امامی که با مردم آشنا می شد تفاوت داشت، دیدگاه امام خمینی نیز پس از جنگ تحمیلی تغییر کرد.

محمدعلی میرزایی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مداحی نشانه خوبی برای انقلاب نیست و یکی از محورهایی است که رهبر معظم انقلاب در تنظیم مجدد آن را تعریف کرده اند. مرحله دوم بحث انتقاد از خود، خودشناسی و عزت نفس است.

وی ادامه داد: در شرایطی که انقلاب اسلامی با بزرگترین چالش های خود مواجه است، چیزی مهمتر و تعیین کننده تر از خودانتقادی نیست. زیرا چالش ها به قدری بزرگ و قوی و مقیاس آنها آنقدر جهانی است که نمی توان در برابر آنها مقاومت کرد مگر با تولد فکری جدید و تولید جدید نیروهای انقلاب.

وی تصریح کرد: هدف از توانایی و زمین شناسی توانایی، تکریم و تجلیل نیست، بلکه هدف شناخت معادن و توانایی های باطنی انقلاب است تا بتوان از آنها نیرو تولید کرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از کانتینرها حذف گنجینه ها و دفن های انقلاب است، گفت: توجه به کانتینرها ما را با منابع جدید قدرت آشنا می کند. چرا که گورستان بی پایانی برای انقلاب بر اساس اقتدار متافیزیکی، هستی شناسی قرآنی و وحی وجود دارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: قانون اساسی بالاترین توانایی نیست، بلکه قانون اساسی خود توانایی ناشی از مین و دفن است. علاوه بر این، قانون اساسی یک عامل ظرفیت سازی است. اما اینکه فکر کنیم قانون اساسی منبع اصلی توانایی های ماست اشتباه است.

خواندن
موظف به پاسخگویی حداکثری به مطالبات مردم هستیم
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی افزود: محدوده قانون اساسی جمهوری اسلامی بسیار گسترده تر از سایر کشورها است. زیرا ما نه بر فلسفه های موقعیتی که سایر فیلسوفان بتوانند آن را نقض کنند، بلکه به دین اسلام تکیه می کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی گفت: آغاز این ظرفیت‌سازی باید از نقطه‌ای باشد که بدنه عالی انسان‌سازی برای ما تشکیل شود که همواره سطح بالاتری را ایجاد می‌کند تا در ذیل آنها امکان اجتهاد و اجتهاد وجود داشته باشد. نوآوری. ; زیرا در غیر این صورت به یک ایدئولوژی بسته تبدیل می شود.

وی ادامه داد: ایدئولوژی ها نباید بسته شود. چون بحث اجتهاد است و به حوادث و مطالبات زمانه می پردازند، پایدار نبودن، همچنین سقف ایدئولوژی باید به روی عقلانیت و حکمت باز باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بابیان اینکه ایدئولوژی ما خداشناسی نیست، بلکه مبتنی بر خداشناسی است، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه نتوانسته ایم جریان اجتهادی را به منصه ظهور برسانیم، ایدئولوژی ها متوقف شده اند.”

وی با اشاره به اینکه قدرت، ایدئولوژی را بسته به عقلانیت و اجتهاد می کند، گفت: ایدئولوژی باید وسیله ای برای رسیدن به هدف و اهداف انسانی باشد. اما اگر غفلت شود، حافظ قدرت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی گفت: شناخت توانایی موجب آزاد اندیشی، مدارا، مدارا، پذیرش تنوع فکری و پرهیز از جمود و جزم گرایی می شود. زیرا به ما می فهماند که فردی که این ایدئولوژی را ایجاد کرده ممکن است در موقعیت ها و موضوعات دیگر ایدئولوژی های متفاوتی داشته باشد.

وی بابیان اینکه توانایی های ما در یک نقطه متمرکز نیست، گفت: قوت تشیع در انعطاف پذیری نسبت به ادیان دیگر است و انقلاب نتیجه این توانایی است و هیچ توان انقلابی بالاتر از انعطاف معنا و توسعه نیست. تفسیر در عقلانیت اسلامی».

خواندن
تفاوت لیبل خام با لیبل صدفی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی با اشاره به اینکه برخی توانمندی ها با یکدیگر رابطه تعاملی دارند و بر یکدیگر تأثیر می گذارند، خاطرنشان کرد: انقلاب توانایی جدیدی به امام خمینی (ره) بخشید. از آنجا که امامی که در فیضیه تدریس می کرد با امامی که با مردم آشنا می شد تفاوت داشت، دیدگاه امام خمینی نیز پس از جنگ تحمیلی تغییر کرد.

یکی از اعضای هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه توانایی های انقلاب در واقع استعدادهای بالقوه ای است که می توان آن ها را محقق کرد، گفت: توانایی های بالقوه در انقلاب شکل نگرفته است، بلکه مناسبت انقلاب ناشی از آن است. این توانایی ها.”

وی با اشاره به اینکه اگر توانمندی های انقلاب همانند انقلاب باشد از هیچ انقلابی پیشی نمی گیرد، گفت: توانمندی های بالقوه توانایی ها ناشی از متافیزیک، الهیات و فلسفه های قبل از انقلاب است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) سقف امکانات انقلاب نیست، بلکه عالی ترین و کامل ترین اجتهاد بود که توانایی و ماهیت عظیم علم کلام را از آن درک کرد. سقف انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی گفت: امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب نسیم اسلام است و این پیشنهاد به معنای باد ظرفیت‌ها است.

وی بابیان اینکه تفسیر مهم ترین مبنای اساسی برای تحقق توانایی های بالقوه است، افزود: کسانی که نمی توانند تفسیر کنند نمی توانند توانایی های جدیدی استخراج کنند در حالی که توانایی ها مانند چشمه های جوشان هستند.

وی با اشاره به اینکه عده ای به دلیل بی توجهی به توانایی های خود جامعه را منجمد می کنند گفت: بزرگترین توانایی انقلاب اسلامی الهیات آزادیبخش است اما باید شرایط و امکانات آن مشخص شود.

خواندن
رابرت مالی: بازگشت به توافق هسته‌ای در راستای منافع ملی آمریکاست
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی می‌گوید: «ویژگی توانایی‌ها این است که انسان را در زمان و مکان اسیر نمی‌کند، بلکه آنها را ملزم به رعایت زمان می‌کند. التزام به زمان و مکان به این معناست که نمی توان از برخی اصول قرآن چشم پوشی کرد، اما می توان فتوای فقیه را نادیده گرفت.

یکی از اعضای هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با توجه به قدرت الهام بخشی و الهام بخشی توانمندی های انقلاب گفت: افراد الهام بخش بالاتر از افراد متفکر هستند. زیرا الهام از یک لایه عمیق می آید و همه قادر به الهام گرفتن نیستند.

وی ادامه داد: در سایه الهام است که می توان در نظریه ها و نظام های حاکم تجدید نظر کرد و از افتادن در دایره افراط گرایی و سخت اندیشی پرهیز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی گفت: انقلاب اسلامی پس از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) الهام بخش ترین انقلاب جهان اسلام است و این خود یک ظرفیت بزرگ است.

وی تصریح کرد: هر فردی در حد توان و تجربه خود می تواند امکانات انقلاب را بشناسد و در تحقق آن مشارکت داشته باشد، بنابراین افرادی که به دنبال آرامش هستند نمی توانند این توانایی را تحمل کنند. زیرا گاهی اوقات آنها را به هم می زند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *