پرونده‌های کثیرالشاکی شناسنامه‌دار شوند – ایسنا

[ad_1]

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: رئیس کل دادگستری شهرستان اسلامشهر هفته ای 2 روز را برای بررسی پرونده های قدیمی و تشکیل کمیته رفع تاخیر در دادرسی در نظر بگیرد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز 21 بهمن ماه علی القاسیمر از دادسرای اسلامشهر و دادسرای این شهرستان بازدید کرد و در جریان امور این واحد قضایی قرار گرفت.

القاسیمر در این بازدید که بیش از هفت ساعت به طول انجامید، تاکید کرد که باید تقسیمات پرونده در دادگستری اسلامشهر تقویت شود، زیرا رسیدگی به پرونده ها به روان شدن پرونده ها، کاهش تاخیر و در نتیجه کاهش تعداد پرونده ها کمک می کند. شکایات

رئیس کل دادگستری استان تهران در این بازدید از نحوه رسیدگی به پرونده ها انتقاد کرد و گفت: پرونده های قدیمی باید بایگانی شوند و در دادگاه ها نظم و ترتیبی برقرار شود.

همچنین در این بازدید تعدادی از کارکنان دادگستری اسلامشهر در محل کار خود حضور نداشتند که مورد انتقاد رئیس قاضی تهران قرار گرفت.

پنجشنبه – روزهای کاری

القاصی مهر بابیان اینکه همه اعضای قوه قضائیه باید در روزهای پنجشنبه در محل کار حضور داشته باشند، گفت: با تعطیلی قوه قضائیه در روز پنجشنبه حق مردم ضایع می شود. پنجشنبه ها نیز مانند سایر روزهای هفته باید مراقب مردم باشید.

رئیس قاضی استان تهران تاکید کرد: روز پنجشنبه یک روز کاری است و باید برای رسیدگی به پرونده ها زمان تعیین و از زمان موجود حداکثر استفاده را کرد.

وی بابیان اینکه مردم از تاخیر در دادرسی رنج می برند، گفت: باید پرونده ها و نیروها به درستی بین شعب توزیع شود تا از تاخیر در رسیدگی کاسته شود.

خواندن
مزایای مشاوره با وکلای جرایم سایبری
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در این بازدید قضات و مسئولین دادگستری اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار القاصی مهر حجم بالای پرونده ها و تعداد کم قضات را مربوط به مشکلات دادگستری این شهرستان عنوان کردند.

دیدار و گفتگو با مراجعه کنندگان به قاضی و دادگاه اسلامشهر از دیگر برنامه های رئیس کل دادگستری استان تهران بود. القاصی مهر در این گفتگوها پس از استماع سوالات مطرح شده از سوی مددجویان، دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان ارائه کرد.

به عنوان نمونه ای از دستورات صادر شده توسط القاصی مهر؛ یکی از مراجعین خواستار پذیرش پروانه کسب واحد تجاری به عنوان تأمین آزادی فرزندش شد که با مخالفت قوه قضائیه مواجه شد و رئیس قاضی تهران شخصاً پرونده را بررسی و حکم به قبول پروانه کسب داد. به عنوان وثیقه.

موقعیت متهم باید به دقت رصد شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران پس از بازدید از دادگستری و دادسرای اسلامشهر به قضات دادگستری گفت: آمارها نشان می دهد که حجم پرونده ها بسیار زیاد است و اگر در جریان رسیدگی دقیق عمل کنیم باید به پرونده ها رسیدگی شود. به موقع».

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که نوع درخواست افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند با نوع درخواست آنها از سایر دستگاه ها متفاوت است. افرادی که به قوه قضاییه مراجعه می کنند از وسعت و ماهیت کار آگاه هستند.

القاصی مهر بابیان اینکه قوه قضائیه برای کار مردم ایجاد شده است، گفت: تمام فعالیت های قوه قضائیه در راستای احقاق حق است، بنابراین همه فعالیت های این قوه باید بر اساس قانون پیش برود. مراحل قضایی». قضات همچنین باید در نظر داشته باشند که می توانند بر اساس وظایفی که بر عهده آنها گذاشته شده، درباره جان و مال افراد تصمیم گیری کنند.

خواندن
حسینی:  دولت از نظرات تخصصی نخبگان استقبال می کند
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: برای کوتاه شدن مدت رسیدگی، بخشی از کار را قضات و بخشی دیگر را مدیران باید انجام دهند. باید ورود پرونده ها را مدیریت کنیم تا دادخواست های ناقص ثبت نشود.

رسیدگی به هیأت های حل اختلاف و موسسات شبه قضایی

وی همچنین به نقش هیأت های حل اختلاف و نهادهای شبه قضایی در جلوگیری از ورود برخی پرونده ها به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: تعدادی از پرونده ها قبل از تشکیل پرونده از طریق هیأت های حل اختلاف و مؤسسات شبه قضایی قابل رسیدگی است.

رئیس قاضی استان تهران با اشاره به مصداق دادرسی غیر دعوی گفت: حوادث جرحی به غیر از فوتی و موارد خاص از طریق هیأت های حل اختلاف قابل رسیدگی است و در مراجع قضایی پذیرفته نمی شود.

القاصی مهر گفت: امروز شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به گونه ای است که شاهد برخی ناهنجاری ها هستیم و موضوع این مسائل به دستگاه قضایی سرازیر می شود که تبعات آن را در رسیدگی به پرونده ها می بینیم. با افزایش موارد، کیفیت کار نیز افزایش می یابد.

رئیس کل دادگستری تهران در خصوص صدور حکم حبس برای متهمان گفت: زندان حوزه بسیار مهمی است و باید بر وضعیت بازداشت شده و زندانی نظارت شود. جایگاه متهم باید با آخرین تحولات به روز باشد و گاهی پیش می آید که متهم چندین ماه در بازداشت به سر می برد و یا حکمی صادر نشده است.

وی گفت: پرونده متهم بازداشت شده مانند دست شکسته است که باید رسیدگی شود.

خواندن
دستور دادستان‌ کل کشور به دادستان‌ها در پی شهادت مامور نیروی انتظامی در فارس
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس کل دادگستری استان تهران بابیان اینکه پرونده هایی که بیش از یک سال در دادگاه ها باقی مانده اند، پرونده های قدیمی محسوب می شوند، 2 سال، 161 پرونده از 3 تا 4 سال، 60 پرونده از 4 تا 5 سال و 42 پرونده بالای 5 سال در دادگاه باقی مانده است. که غیر قابل قبول است.

یک کمیته حل اختلاف برای چندین پرونده تشکیل دهید

القاصی مهر گفت: رئیس کل دادگستری شهرستان هفته ای 2 روز را برای رسیدگی به پرونده های قدیمی و تشکیل کمیته ای برای رفع اطاله دادرسی اختصاص دهد و از هر فرصتی برای رسیدگی به پرونده ها استفاده کند.

وی تصریح کرد: پرونده های چند شاکی باید در دستگاه قضایی ثبت و در اولویت قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین به مشکلات حیاتی قوه قضائیه اشاره کرد و با اشاره به اینکه این مشکلات مربوط به قوه قضائیه نیست، گفت: قوه قضاییه مجری قانون است و عدالت را در کشور اجرا می کند. از پرسنل قضایی انتظار نمی رود تحت هیچ شرایطی دست به فعالیت های غیرقانونی بزنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: رئیس قوه قضائیه به شدت نگران مشکلات معیشتی قوه قضائیه است و جلسات مربوطه را با کمیته های مختلف مجلس برگزار کرد.

در پایان این بازدید از تعدادی از داوران ارشد اسلامشهر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *