مخبر: جهش تولید و امنیت غذایی بر پایه فناوری های نوین به الگویی برای سایر بخش ها تبدیل شود

[ad_1]

در این نشست با حضور معاون اول رئیس جمهور، ارتقای امنیت غذایی از طریق توسعه فعالیت های دانش محور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، محمد محبر با تبریک میلاد امام جواد (ع) و تاکید بر ضرورت فعالیت های دانش بنیان و فرآیندهای مختلف در دولت، اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما در حوزه فعالیت های دانش بنیان و فناوری نوین از خوبی برخوردار است. پیشرفت ها و دستاوردها و ما یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فرصت های گسترده جوانان تحصیلکرده کشور گفت: به فضل الهی جوانان تحصیل کرده و مستعد در اقصی نقاط کشور در عرصه فناوری های نوین فعالیت می کنند و کمبود دانش و دانش نداریم. نیروی کار در مقایسه با سایر کشورها.”

وی افزود: امروزه 30 تا 35 درصد هزینه های مردم برای محصولات غذایی و کشاورزی مربوط به حمل و نقل و فاصله محل تولید تا محل مصرف این محصولات است که با فناوری ها و مصارف جدید می توان روی آن حساب کرد. علم دانش بنیان برای کاهش هزینه ها برای مردم اقدام کنید.

معاون اول رئیس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواست تا برنامه جامع و قابل اجرا برای همکاری در حوزه امنیت غذایی و همچنین جدول زمانی و تقسیم وظایف مشخص ارائه کنند تا این طرح در اسرع وقت عملیاتی می شود. در کاهش اعتیاد، صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه سفره مردم.

مخبر با توجه به لزوم تدوین برنامه مشترک منجهاد کشاورزی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه امنیت غذایی دانش بنیان، ابراز امیدواری کرد که برنامه همکاری دو دستگاه اجرایی هر چه سریعتر نهایی شود. الگویی برای سایر بخش ها شود.

خواندن
مخبر از چندین واحد صنعتی، تجاری و درمانی منطقه جنوب شرق استان تهران بازدید کرد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در این جلسه که با حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، دکتر ستاری گزارشی از پیشنهادات معاونت رئیس جمهور برای جهش تولید و امنیت غذایی با استفاده از فناوری های نوین ارائه و جزییات را نیز تشریح کرد. این پیشنهادات و نتایج آنها

جهش در تولید مواد غذایی با استفاده از فناوری های جدید، تکمیل زنجیره ارزش محصولات دانش بنیان، مدیریت فناوری های اجرایی، توسعه گلخانه های هوشمند، ارتقای ماشین آلات کشاورزی، توسعه گیاهان مناسب با اقلیم، تولید خوراک جایگزین برای دام و طیور، ایجاد مزارع نوآورانه دام و تولید محصولات زراعی و توسعه آبزی پروری دریایی از محورهای پیشنهادات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد این پیشنهادات در قالب یک طرح جامع مشترک با برنامه زمان بندی اجرایی باشد. پس از تدوين و تصويب در جلسه هيات وزيران ارائه مي شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین بر لزوم انجام فعالیت‌های دانش‌بر کشاورزی تاکید کرد و آمادگی این وزارتخانه را برای تسهیل در این روند و حمایت از اجرای پیشنهادات مصوب اعلام کرد.

لازم به ذکر است در راستای توسعه فناوری‌های نوین و فعالیت‌های علم‌بر در تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور، جلساتی با معاون اول رئیس‌جمهور با حضور معاونت علمی رئیس‌جمهور و سایر دستگاه‌های اجرایی برای اعمال جدید و پیشرفته برگزار شد. فن آوری ها – دانش به روز کلیه اقدامات دستگاه مربوطه بررسی می شود و پس از تایید به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *