خضریان: شفافیت بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی، گام بلندی برای مبارزه با فساد است

[ad_1]

نماینده کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق را گام بزرگی در افزایش شفافیت و کنترل هزینه های بودجه به ویژه در دانشگاه های علوم پزشکی دانست که هدر رفت منابع در حوزه سلامت را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. سیستم. بهبود کارایی و اثربخشی از بین رفتن حقوق های نجومی و فساد مالی در بخش بهداشت را فراهم می کند.

علی خضریان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به معافیت دانشکده های پزشکی از حسابرسی مالی، گفت: حذف بخش قابل توجهی از منابع عمومی دولتی از قانون محاسبات عمومی، زمینه فساد و انحراف منابع را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: عدم شفافیت در شرایطی که بیش از 100 هزار میلیارد وام وجود دارد می تواند باعث فساد شود. او گفت: «می‌تواند گزارش سالانه‌اش را حسابرسی کرده و در اختیار عموم قرار دهد».

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: متاسفانه با تصویب ماده یک قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور از چند سال پیش، دانشگاه های علوم پزشکی با بودجه بیش از 100 هزار میلیارد تومان مشمول این قانون است.»

خضریان با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر لغو معافیت دانشکده های علوم پزشکی از حسابرسی، گفت: اکنون با تصویب جدید کمیسیون تلفیق، تمامی وام های اجرایی موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه از جمله پزشکی در دستور کار قرار گرفت. دانشگاه ها مشمول حسابرسی با طرفین دیوان محاسبات کشور خواهند بود و کلیه قوانین خاص و عام مغایر با این قانون لغو می شود.

خواندن
ائتلاف "حاکمیت" جلسه انتخاب رئیس‌جمهوری عراق را تحریم کرد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصول مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این بخش زمینه از بین رفتن حقوق های نجومی و فساد مالی در حوزه سلامت را فراهم می کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *