دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای اعطای مرخصی به زندانیان

[ad_1]

رئیس قوه قضائیه در بخشنامه ای به قوه قضائیه سراسر کشور به مناسبت ایام اعیاد رجب و در آستانه ماه شعبان به زندانیان مرخصی ویژه اعطا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی عیسی با تاکید بر تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به موضوع اعطای مرخصی به زندانیان و محکومان جرایم غیر مشمول، بخشنامه‌ای برای تمامی دستگاه‌های قضایی صادر کرد. به مناسبت اعیاد رجبی و شعبانیه.

به منظور دستیابی به اهداف بزرگتر در زمینه بازپروری اجتماعی و اخلاقی زندانیان، ایجاد روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنها و همچنین تحقق هشدارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص شیوع موج جدید در بخشنامه بیماری کووید تاکید شده است که محکومان از 16 بهمن لغایت 31 اسفندماه یا 30 تا 19 اسفندماه ساعت 14 با رعایت شرایط و تامین امنیت مناسب از مرخصی برخوردار شوند.

کلیه محکومین به محرومیت از آزادی مستعد و کلیه محکومانی که صرفاً به دلیل عدم پرداخت جزای نقدی در بازداشت به سر می برند و همچنین محکومین مالی که حداقل سه ماه حبس را سپری کرده باشند.

محکومان به سرقت، جاسوسی، اعمال علیه امنیت ملی، محکوم به بیش از پنج سال، آدم ربایی، جرایم باندی و سازمان یافته، تجاوز جنسی، اسیدپاشی، قاچاق اسلحه و مشروبات الکلی، قصاص و اعدام و محدودیت های شرعی، قاچاق مواد مخدر مسلحانه یا بزرگ و روانگردان ، محکومان بیش از دو محکومیت و محکومان جنحه یا جنحه در زندان مشمول این مرخصی نمی شوند.

بر اساس این گزارش، رئیس قوه قضائیه 25 بهمن ماه در جلسه شورای عالی قضایی به زندانیان مرخصی توصیه کرد که برای ایجاد شرایط برای عذرخواهی بیشتر و ایجاد چنین مواردی از ارتکاب هر گونه تخلف و جرم در طول مرخصی خودداری کنند. یک ذهنیت در جامعه اعطای مرخصی به زندانیان با پیامدهای نامطلوب.

خواندن
رایزنی وزیران امور خارجه ایران و روسیه در مورد روند مذاکرات وین
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *