دادستان جدید مرکز استان زنجان معارفه شد/ تاکید بر صیانت از حقوق عامه و ارتباط با مردم

[ad_1]

با حضور دادستان کل کشور و از طریق لینک تصویری، دادستان و انقلاب زنجان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، مراسم معارفه دادستان کل کشور و انقلاب مرکز استان زنجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین خاتمی معاون قضایی دادستانی کل کشور، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و اعضای شورای تامین و شورای قضایی استان برگزار شد، بهروز عباسی به عنوان نماینده مجلس معرفی شد. محسن کرمی دادستان جدید استان زنجان به عنوان وکیل سابق استان تجلیل شد.
دادستان کل کشور در این مراسم با تبریک اعیاد رجب و شعبان، همزمانی این مراسم با این ایام خجسته را خجسته دانست و گفت: امیدوارم شروع کار دادستان جدید یمن در این ایام فرخنده باشد. موفقیت روزافزون تجربه دادستان سابق این ولایت بیشترین سود را به همراه داشته است و آنها توانسته اند به درستی به مردم خدمت کنند.
وی گفت: دادستان جدید منطقه باید از همان ابتدا با تلاش جدی شروع به کار کند و برای رفع موانع و مشکلات منطقه تلاش کند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: یکی از وظایف اصلی دادستان ها حضور در صحن علنی و ارتباط با دستگاه های سیاسی است. دادستان به عنوان مدعی العموم موظف است در محل تضییع حقوق مردم حضور داشته باشد و به حقوق مردم رسیدگی کند و با متخلفان و مجرمان برخورد جدی کند.
دادستان کل کشور یکی دیگر از وظایف دادستان ها را که دادستان محترم استان زنجان باید به آن توجه کند بحث حقوق عامه است. حقوق عمومی کاربردهای گسترده ای دارد و شرایط ایجاب می کند که بتواند با همدلی و حمایت سایر نهادها از حقوق عمومی حمایت کند.
وی خاطرنشان کرد: حقوق عمومی موضوعی نیست که فقط مربوط به قوه قضائیه باشد بلکه سایر مراجع باید کمک کنند و از همه مسئولان می خواهم در احیای و حفظ حقوق عامه کمک کنند و اجازه تبلیغات مردمی را ندهند. حقوقی که ممکن است نقض شود.
خجت الاسلام و المسلمین منتظری نیز بر لزوم حمایت از بنگاه های اقتصادی تاکید کرد و گفت: شرایط اقتصادی کشور ایجاب می کند همه دستگاه ها تلاش کنند تا بتوانیم به چرخاندن چرخ اقتصاد کمک کنیم. ما در قوه قضائیه در کنار دستگاه های اجرایی و متولی اقتصاد کشور هستیم تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.
دادستان کل کشور با بیان اینکه وظایف دادستان بسیار گسترده است، گفت: دادستان نیازمند حمایت دادگستری منطقه، مراجع اجرایی و سایر سازمان ها و مراکز است. همچنین در مرکز حمایت از دادستان های مراکز استان ها هستیم تا بتوانند وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهند.
وی در ادامه به مبارزه با بانک های متخلف اشاره کرد و گفت: یکی از راه های کمک به صنعت تولیدی، همکاری بانک ها با این مراکز است. بانک ها باید قانون را با دقت رعایت کنند و ما مصمم هستیم که بانک های متخلف را جدی بگیریم. بانک ها باید به تعهدات قانونی خود عمل کنند. البته ما معتقدیم بانک ها باید از منافع سپرده گذاران خود که مردم هستند محافظت کنند، اما باید این نقدینگی را به سمت تولید و حمایت از کسب و کار سوق داد.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه روند آزادسازی سواحل و بستر رودخانه ها به خوبی پیش می رود و این امری ضروری است، گفت: طبیعتا این موضوع در اولویت اول مردم و دستگاه های قضایی و اجرایی نیست. فقط می خواهیم به این اقدامات بسنده کنیم، به فکر نیازهای زندگی مردم و حل مشکلات و گرفتاری های آنها باشیم.
حجت الاسلام سید محسن هاشمی، مدیر روابط عمومی دادستانی کل کشور درباره این مراسم گفت: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در این ایام که تمام شهرها قرمز هستند، این مراسم با حضور علی اکبر بختیاری، معاون دادستان کل کشور برگزار شد. دادگاه غلامعباس تورکی معاون حقوقی وزیر کشور و جواد بابایی معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کردند.
لازم به ذکر است، حجت الاسلام و المسلمین کرمی به عنوان رئیس سازمان قضایی استان قم منصوب شد.
انتهای پیام/

خواندن
فرمانده نیروی دریایی ارتش: توجه به حوزه تولید دانش بنیان یکی از اولویت‌های نیروی دریایی است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *