«پهلوان کچلک» هم باید مالیات بدهد؟

[ad_1]

حذف معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری که طیف گسترده‌ای از حرفه‌ها را در بر می‌گیرد، اعتراض بسیاری از هنرمندان را برانگیخته است که بسیاری از آن‌ها به دلیل وضعیت دو سال گذشته ناشی از همه‌گیری با چالش‌های زیادی مواجه شده‌اند. آنها انتظار دارند که دولت در شرایط سخت اقتصادی کنونی از آنها حمایت کند نه اینکه بار مشکلات آنها را دو چندان کند.

به گزارش ایسنا، موضوع حذف اعتبار مالیاتی هنرمندان در دو سه سال اخیر با جدیت بیشتری نسبت به گذشته مطرح شده و هر بار علاوه بر اعتراضات، سعی شده درباره فعالیت هنرمندان و اینکه فقط درصد محدودی از این جامعه درآمد بالایی دارند.آنها “مشهور” نیستند که شفاف باشند، اما بالاخره در بودجه سال 1401 معافیت های مالیاتی لغو شد و بنابراین مشاغلی که قبلاً طبق بند 139 از مالیات مستقیم معاف بودند. اکنون ملزم به پرداخت مالیات است.

این مشاغل به سه دسته تولید، تکثیر، پخش و نمایش فیلم شامل سینما و خانگی / تولید، تکثیر و پخش صحنه های موسیقی، پخش و فروش آثار صوتی و تصویری اعم از خانگی و تلویزیونی / نمایشی و صحنه ای تقسیم می شوند. / هنرهای زیبا و سنتی را تعریف کرد. در هر یک از این دسته ها، مشاغل به طور مفصل به شرح زیر فهرست شده اند:

1) تولید، تکثیر، توزیع و نمایش فیلم (اعم از سینمایی و خانگی): فیلمنامه نویسی، تولید فیلم، تولید فیلم مستند، تولید فیلم کوتاه، کارگردانی، دستیار کارگردان، جشنواره فیلم (جشنواره) کارگردانی، صدابرداری، دستیار ضبط صدا. ، صدا، دستیار صوتی، فیلمبرداری، مدیریت ویدئو، دستیار ویدئو – طراحی صحنه و لباس (هنرمندان فیلم) – طراحی فنی و صحنه نگاری (دکوراسیون) – تدوینگر، دستیار تدوین، تدارکات، مدیریت تدارکات، دستیار تدارکات، توسعه و اجرای جلوه های ویژه، ویژه . مسئولیت جلوه ها (بصری-رایانه)، مسئولیت جلوه های ویژه (میدانی)، بازیگری، بازیگری، بدلکاری، چهره پردازی، کمک نقاشی چهره، خدمات آزمایشگاه فیلم، عکاسی فیلم، ترکیب بندی، انیمیشن – مستندسازی، نورپردازی، نمایش و کمک در تامین نور و فروش آثار سینمایی و تصویری (دیجیتال و غیر دیجیتال)، طراحی فیلم و سریال، برنامه ریزی، دستیار صحنه، دستیار صحنه و لباس، طراح صحنه و لباس، نوازنده، مجری تئاتر، خدمات نمایش، منشی و کارگردان مجری مراسم فیلم (جشنواره)، فیلم تشریفات (جاش نوار)، نویسندگی، آموزش فیلم، نقد فیلم، سردبیر مجله سینما، مشاور رسانه فیلم، طراحی و اجرای تبلیغات فیلم، طراحی، تولید و عرضه بازی های رایانه ای

خواندن
آیین نامه اجرایی تعیین سقف و نحوه برگزاری مناقصه بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان گاز و برق
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

2) تولید، تکثیر، پخش، اجرای صحنه های موسیقی، توزیع و فروش آثار صوتی و تصویری از جمله برای خانگی و تلویزیونی:

تنظیم کننده، آهنگساز، نوازنده، شاعر، ترانه سرا، خواننده، استودیو و ضبط صحنه و صدابرداری، عکاسی گرافیکی و هنری و اجرای صحنه موسیقی، رهبر ارکستر، تهیه کننده، ناشر، تکثیر، توزیع کننده و پخش کننده آثار صوتی (یا سمعی و بصری)

3) اجرای تئاتر و صحنه: دراماتورژی، کارگردانی، تهیه کنندگی، صدابرداری، صحنه نگاری و اجرا، نورپردازی، بازیگری، آماده سازی، پرتره، اجرای صحنه ای مانند صفحه نمایش، تعزیه خوانی، حمله خوانی، مناقب خوانی، شاهنامه خوانی، کاولی، روحیضی. , چادر بازی, بازی فانتزی, بی بی جان, جنگجوی کوچولو, جی جی ویجی، سیاه بازی، نمایش خیابانی، آیین نمایش سنتی، نمایش های مفرح (تقلید، بیلیارد و میر نوروز)، نمایش فرعی (مبارزه، بقال، پیش نمایش)، طراحی لباس، طراحی نور، فصاحت، فنون نمایشی (اپرا و گوینده)، تلویزیون و نمایش های خانگی، نمایش های تئاتر، آموزش و پژوهش تئاتر و هنرهای نمایشی و مانند آن.

4) هنرهای زیبا و سنتی: نقاشی، طراحی، خوشنویسی، گرافیک، عکاسی هنری، آثار حجمی، بناها، مجسمه ها، خدمات، مجسمه سازی، نوشتن، نقاشی، سفال، سرامیک، کاریکاتور، آموزش و پژوهش هنرهای زیبا و سنتی، هنر چوب. ، خاتم، خاتم، میناکاری، طرح و بافت گلیم فرش، پارچه بافی، سنگ تراشی، معرق، خاتم، تذهیب، نقاشی هنری روی فلز، نقاشی قهوه خانه ای، فانتزی، مرمت ابنیه و بنا، شیشه کاری، مرمت و بازسازی آثار تاریخی ، فرهنگی – تاریخی و باستانی، برگزاری مسابقات، نمایشگاه ها و جشنواره ها، مغازه داران، گالری ها، موزه ها.

در پی انتشار متن نهایی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401، جمعی از هنرمندان در اعتراض به معافیت مالیاتی کمپین امضایی راه اندازی کردند. در نامه ای که از سوی چند انجمن هنرهای زیبا به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته شده و تاکنون نزدیک به 4000 امضا دارد و در سایر حوزه ها امضاها ادامه دارد، آمده است که پس از رنج، پس از شیوع بیماری همه گیر و از دیگر مشکلات موجود با بودجه، تصمیم گیران چاره ای ندارند جز اینکه بار مضاعف را بر دوش ارگانیسم فرهنگی و هنری جامعه بگذارند و به اکثریت فعالان فرهنگی و خلاق آسیب بزنند.

خواندن
حمله توپخانه‌ای و خمپاره‌ای مزدوران ترکیه به شمال الحسکه سوریه
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

دلایلی در این زمینه مطرح شده است، از جمله اینکه فعالیت هنری طیف وسیعی از هنرهای مختلف را در بر می گیرد و به غیر از گروه کوچکی از این گروه با درآمد قابل توجه، بیشتر جامعه هنری ایران از درآمد کافی برخوردار نیستند. برای تأمین معیشت و اغلب آنها درگیر مسائل اساسی معیشتی نیز هستند.

همچنین خاطرنشان می شود که تعداد زیادی از متقاضیان برای بیمه هنرمندان در صف صندوق اعتباری هنر موید این است که این قشر حتی در سطح جامعه از حمایت های بیمه ای و اجتماعی محروم هستند و با وجود این عدم حمایت، سود منتفی شده است. اخذ مالیات تا سقف تعیین شده در لایحه بودجه نیازمند بررسی عمیق و کارشناسی بیشتر است.

وی ادامه داد: پس از شیوع جهانی بیماری عروق کرونر قلب، متأسفانه با توجه به اینکه آثار هنری در سبد نیاز جامعه قرار نمی‌گیرند، شاهد حمایت‌های دولتی در سراسر جهان از مشاغل هستیم و بی‌تردید جامعه فرهنگی و هنری به میزان قابل توجهی مورد توجه قرار گرفته است. متاثر از این.» آنها به یک بیماری همه گیر تبدیل شده اند. به جای اینکه شاهد حمایت از هنرمندان باشیم، با حذف این استثناء، شاهد آسیب دویست برابری و عدم حمایت از هنرمندان خواهیم بود.»

متن کامل نامه و اسامی امضاکنندگان در این لینک https://www.karzar.net/30241 قابل مشاهده است.

به نظر می رسد بررسی نهایی این مصوبات قرار است هفته آینده در جلسه علنی مجلس آغاز شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *