[ad_1]
«Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa …
در شرایط اقتصادی امروز، کمتر کسی است که در مواجهه با افزایش قیمتها، به خصوص برای اقلام ضروری، کلماتی را که میخوانید، به زبان نیاورده باشد، یا حداقل از اطرافیان خود یا حتی هنگام خرید در سوپرمارکت یا راهروی مقابل، چیزی نشنیده باشید. از یک فروشگاه . گاهی پیش میآید که فروشندگان بیش از میزان مصوب شده برای تحویل کالا مطالبه میکنند و اینجاست که سازمان تعزیرات حکومتی بهعنوان راهنمای برخورد با تخلفات بهویژه در روزهای پایانی سال و بازار شب عید، میتواند راهگشا باشد. نقش موثر در ساماندهی بازار
به گزارش ایسنا، سازمان تعزیرات حکومتی پس از اصلاح قانون نظام صنفی در سال 92 بسیاری از اختیارات خود را از دست داد و برخلاف تصور و تصور مردم، این سازمان دیگر یک ناظر بازار نیست، بلکه یک سازمان صنفی و حمایت از مصرف کنندگان، یک سازمان بازرسی است. نظارت و کشف تخلفات تنها مبنای رفع تخلفات است. به گفته احمد اسانلو، رئیس سازمان تعزیرات، این وظیفه در شرایط جنگ اقتصادی ناکافی است و نمی تواند در مدیریت بازار موثر باشد. بدین ترتیب مبنای ورود سازمان تعزیرات حکومتی به بازار طبق ماده 19 اساسنامه سازمان تعزیرات حکومتی در قالب دفاتر صحرایی، حضور در محل تخلف در حضور واحدهای صنعتی، معدنی است. و بنگاه های تجاری بازرسان و اتاق اصناف
محدودیت در تعهدات قانونی باعث شده است که زندان دولتی سازوکارهای جدیدی را به روسای سه اداره پیشنهاد دهد که به موجب آن بازرسان سازمان می توانند بدون حضور نمایندگان سایر نهادهای نظارتی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت بر بازار نظارت داشته باشند. و موسسات تعزیرات حکومتی وزارت کشاورزی حق حضور مستقیم در بازار و رسیدگی به این موضوع و صدور حکم و اجرای حکم را در همان محل وقوع تخلف دارند. البته این امر هنوز محقق نشده است و تا زمانی که قانون تغییر نکند یا از سوی سران قوا مجوز نگیرد، فعالیت سازمان تعزیرات به رسیدگی به تخلفات محدود می شود.
سازمان تعزیرات حکومتی نیز مانند سایر مراجع و محاکم در ایران دارای دو مرحله رسیدگی بدوی یا بدوی و تجدیدنظر است. ارگان اصلی، مرجع رسیدگی به تخلفات و صدور حکم است. همچنین مرجع تجدیدنظر موظف است در صورت اعتراض به رای مرجع بدوی رسیدگی کند.
مردم در صورت مشاهده گرانی، کم فروشی، احتکار و اختفای کالا، عرضه خارج از زنجیره، کلاهبرداری، عدم قیمت گذاری و امتناع از عرضه کالا و … می توانند این موارد را به سازمان تعزیرات گزارش دهند و سازمان تعزیرات قانوناً مجاز است. آنها را دنبال کنید.
افراد می توانند برای ثبت شکایت هرگونه تخلف را به آدرس www.t135.ir یا شماره 135 و یا پیامک 300000135 اطلاع دهند.
انتهای پیام/
source