افزایش ۲ تا ۳ برابری تجارت بین ایران و جمهوری آذربایجان

[ad_1]

ایسنا/ آذربایجان غربی سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با اشاره به تهیه توافقنامه توسعه تجارت بین کشورش و جمهوری اسلامی ایران، گفت: 52 کالای تولید و صادرات دو طرف مشمول تعرفه ترجیحی و تجارت می شود. . تحت این موافقتنامه.

علی علیزاده امروز یکم اسفندماه در دیدار با محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در ارومیه افزود: امیدواریم این توافقنامه بین دو طرف در آینده نزدیک موجب بهبود تجارت جمهوری اسلامی ایران و ایران شود. جمهوری آذربایجان».

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری های اقتصادی دو طرف بر اساس اشتراکات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ایران و جمهوری آذربایجان، افزود: روسای جمهور ایران و آذربایجان نیز بر اهمیت ارتقای همکاری ها تاکید دارند و این امر راه را برای توسعه روابط هموار می کند.”

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از افزایش 30 درصدی مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: در نظر داریم بر اساس توافقنامه جدید این حجم مبادلات را دو یا سه برابر کنیم که در این صورت به اهداف خود خواهیم رسید. . “

علیزاده احیای اراضی آزاد شده منطقه قره باغ را زمینه ای برای توسعه همکاری ها با ایران به ویژه با آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: جمهوری آذربایجان در نظر دارد از فرصت های سرمایه گذاران کشورهای مختلف برای اجرای پروژه های مختلف استفاده کند. که در آن باز هم تمام تلاش خود را برای پذیرش سرمایه گذاران ایرانی به ویژه آذربایجان غربی انجام خواهیم داد.

وی گفت: 20 اسفند ماه سال جاری آذربایجان میزبان اجلاسی برای جذب سرمایه گذار خواهد بود که امیدواریم سرمایه گذاران آذربایجان غربی در آن شرکت کنند.

خواندن
آژانس از نصب دوربین‌های نظارتی در تاسیسات نطنز خبر داد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استان آذربایجان غربی، وی جمهوری آذربایجان را یکی از مقاصد محصولات کشاورزی آذربایجان غربی برشمرد و افزود: همچنین کالاهای صادراتی به روسیه از خاک جمهوری نیز عبور می کند. آذربایجان که از طریق آن می رویم.» تسهیل کنید.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران بر کمک این کشور در ترانزیت کالا به ترکیه از خاک نخجوان تاکید کرد و ادامه داد: از آینده شروع کنیم.

علیزاده تصریح کرد: در مورد نخجوان از همان ابتدا هیچ مشکلی برای حرکت با ایران وجود نداشت و با وجود شیوع کرونا، جنبش برقرار شد.

وی افزود: تمامی افرادی که بخواهند از نخجوان به جمهوری آذربایجان سفر کنند در فرودگاه نخجوان از این خدمات ویزا برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *