ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری چه می گوید؟

[ad_1]

دستورالعمل «نظارت و حمایت از حقوق عامه» در 16 ماده و 8 تبصره در تاریخ 7 بهمن 1396 توسط آیت الله آملی لاریجانی رئیس سابق قوه قضائیه ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، در راستای حفظ حقوق عامه و حفظ بیت المال و بر اساس وظیفه ذاتی قوه قضائیه نسبت به احیاء، حمایت و صیانت از حقوق عامه و رسیدگی و کنترل دعاوی مربوط به جرائم مربوط به اموال، منافع و مصالح ملی. جبران خسارت وارده به حقوق عامه طبق بند 2 اصل 156 قانون اساسی و مواد 22 و 290 و 293 قانون آیین دادرسی کیفری حسب مورد دادستان کل کشور، دیوان عدالت اداری، عمومی. بازرسی و دادستان های سراسر کشور موظفند دستورالعمل ها اقدام به.

در بند الف دستورالعمل ها «کنترل و اجرای حقوق عمومی» می‌گوید: «حقوق عمومی حقی است که در قانون اساسی، قوانین مربوطه یا سایر مقررات لازم الاجرا ذکر شده است و شکست یا نقض آن بستگی به نوع افراد یک جامعه دارد، مانند افراد یک جامعه. شهر، منطقه، محله و طبقه را در معرض خطر قرار داده یا به خطر می اندازد یا موجب از بین رفتن منافع یا از بین رفتن یا سلب امتیازات آنها مانند آزادی های قانونی، حقوق محیط زیست، بهداشت عمومی، فرهنگ عمومی و میراث فرهنگی، انفال، اموال عمومی و مقررات الزام آور می شود. .

همچنین مطابق ماده 290 قانون آیین دادرسی کیفری «دادستان کل کشور مکلف است جرایم مربوط به اموال، منافع ملی و اضرار به حقوق عمومی را که باید از طریق مراجع ذیصلاح داخلی، خارجی یا بین المللی به ثبت برسد، تعقیب کند. و نظارت کند. “

خواندن
آغاز جلسه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی تندر
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

بر همین اساس عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور روز شنبه 29 بهمن 92ر نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدعی العموم و همچنین در انجام تکالیف قانونی مندرج در ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری و حفظ فرهنگ عمومی با عنایت به بند الف ماده ۱ دستورالعمل نظارت و حمایت از حقوق عامه در ارزیابی آثار سینمایی مروج فرهنگ ایرانی اسلامی. و حمایت از سبک زندگی سالم و اصول. این اخلاق و آرمان های انقلاب اسلامی است و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در برابر اظهارات نادرست و غیرکارشناسی یکی از اعضای یکی از آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر اقدامات لازم را انجام دهد.

گزیده ای از نامه غلام عباس ترکی معاون دادستان کل کشور به نشست خبری شرکت کنندگان در یکی از آثار جشنواره اخیر فیلم فجر که ضمن بیان مطالب غیرکارشناسی و احساسی، برخی نگرش های غیرقابل انکار دینی و دلایل آن را نادیده گرفته است. استکبار و کینه توزی جامعه اسلامی به ویژه توسط متدینین ارائه می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *