آن‌چه در آزادسازی سواحل مورد غفلت است

[ad_1]

محمدحسین ایمانی خوشخو بر لزوم مدیریت سریعتر سواحل آزاد شده تاکید کرد و هشدار داد: در صورت عدم مدیریت سواحل پس از آزادسازی، تا یک سال دیگر با اثرات زیست محیطی و اجتماعی مواجه می شوند و ممکن است مجبور به حصارکشی مجدد شوند!

یک محقق و استاد دانشگاه در گفت وگو با ایسنا، آزادسازی سواحل شمال و جنوب کشور برای دسترسی آسان مردم و استفاده از جاذبه های دریایی را که سال ها بعد باعث خوشحالی مردم شد، گفت: اقدام خوبی از سوی اگر به تاریخ نگاه کنیم، این اقدام تاکنون باعث افزایش ظرفیت مکان‌های گردشگری ایران شده است، زیرا در گردشگری، ساحل را یکی از جاذبه‌های گردشگری می‌دانیم و با آزادسازی سواحل جنوب و شمال، مکان های گردشگری کشور افزایش یافته است.

وی گفت: پس از آزادی این نکته مهم تری است که نباید از آن غافل شد. مثل این است که سال‌ها بعد یک جنگل دیواری را در دسترس قرار دهید، پیامدها و خطرات آن را تصور کنید.

وی گفت: “در هیچ کجای دنیا سواحل به حال خود رها نمی شوند، زیرا سواحل جاذبه های گردشگری بالقوه ای هستند که باید به محصول تبدیل شوند و باید مدیریت شوند.”

ایمانی خوشهو تاکید کرد: مهم این است که بعد از آزادسازی سواحل مدیریت کجا خواهد بود. اگر قرار است شهرداری مدیریت یا به بخش خصوصی واگذار شود، باید وظایف مشخص و تفکیک شود. مدیریتی که ما در مورد آن صحبت می کنیم تنها شامل نصب بیلبورد برای مناطق وسیع نیست، بلکه به معنای حفاظت و نگهداری از ساحل و امکانات گردشگری آن و همچنین برنامه ریزی برای بهره برداری و استفاده اصلی و همچنین تامین آن است. از محصولات اضافی

خواندن
دستگاه برش لیزری فلزات دستگاه لیزر فلزات cnc برش لیزر TABESH
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

آنچه در آزادسازی سواحل نادیده گرفته می شود

این محقق و پژوهشگر گردشگری ادامه داد: تاکنون گام مهمی برداشته شده است اما خواهشمندیم پس از این سواحل تنها نمانند. اگر توسط شهرداری مدیریت می شود که البته در برخی اخبار به آن اشاره شده است باید از نظر بودجه و نیروی کار تقویت شود.

ایمانی خوشخو گفت: البته 90 درصد بهره برداری از آزادسازی سواحل در حوزه گردشگری خواهد بود که اگر تا این مرحله راضی باشیم و ادامه ندهیم قطعا در سال آینده شاهد وضعیت بدتری سواحل خواهیم بود. از این رو از مسئولان کشوری تقاضا دارم مسئولیت مدیریت سواحل معاف را به اشتراک بگذارند تا از نظر گردشگری مدیریت و بهره برداری مناسبی داشته باشیم و از اثرات زیست محیطی و اجتماعی بیشتر جلوگیری کنیم.

آزادسازی سواحل پس از سفر رئیس جمهور به گیلان در بهمن ماه سال جاری و دستور صدور مهلت ۲۰ روزه برای خروج تمامی سازه های دولتی، نظامی و خصوصی از این دریای ۶۰ متری آغاز شد. این آزادی به گفته وزیر کشور توسط شهرداری ها و با انگیزه دسترسی مردم انجام می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *