دو، سه موضوع تا توافق در وین باقی مانده است

[ad_1]

رؤسای هیأت‌های سه کشور اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد برای همراهی هیئت‌های دیپلماتیک خود در کنفرانس مونیخ و انجام برخی رایزنی‌ها، وین را ترک کردند و رایزنی‌های دوجانبه و چندجانبه را از روز دوشنبه بر سر میز مذاکره از سر گرفتند.

به گزارش ایسنا، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین و رئیس تیم مذاکره کننده این کشور در مذاکرات وین روز دوشنبه در توییتی از دیدار با روسای هیئت های سه کشور اروپایی برای احیای برجام خبر داد. .

میخائیل اولیانوف نوشت: در مذاکرات وین یک نشست ایدئولوژیک با سران هیئت های آلمان، بریتانیا و فرانسه برگزار شد. راه‌ها و روش‌های ممکن برای حل مسائل باقی‌مانده را مورد بحث قرار دادیم. چنین جلساتی در قالب های مختلف در میان سایر شرکت کنندگان در مذاکرات برگزار می شود.

گفتنی است دیدارهای دوجانبه و چندجانبه هیئت های مذاکره کننده ایران و 1+5 در روزهای اخیر در سطوح سیاسی و کارشناسی ادامه داشته است.

منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی می گویند روند مذاکرات فعلی رو به جلو است اما تاکید می کنند که متن توافق وین هنوز نهایی نشده و مذاکرات برای حل اختلافات باقی مانده ادامه دارد.

این منابع بیان می‌کنند که اگرچه اختلاف‌ها بسیار کم و محدود به چند مورد است، اما مسائل باقی‌مانده برای ایران اهمیت اساسی دارد و تا زمانی که این مسائل حل نشود، نمی‌توان متن را نهایی کرد و به آن دست یافت.

در همین راستا، سعید خطیب زاده، نماینده رسمی وزارت امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه در مذاکرات وین پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است، گفت: اینها کلیدی ترین و جدی ترین موضوعاتی است که نیاز است. حل شود. خطاب.

خواندن
صلح و سازش در یک پرونده قصاص بعد از ۱۹ سال
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

خطیب زاده همچنین خاطرنشان کرد: اگر در مورد دو یا سه موضوع باقی مانده شاهد تعهد طرف های دیگر باشیم، می توانیم وارد فاز نهایی توافق شویم.

«مذاکرات جدی در مورد دو یا سه موضوع ذکر شده در حال انجام است. اما ما همچنان منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا در این زمینه هستیم و متأسفانه هنوز اراده ای برای اتخاذ این تصمیمات در آنها نمی بینیم. گفت.

به گزارش ایسنا، توافق احتمالی در وین سندی است که در صورت حصول توافق نهایی، بازگشت همه طرف های توافق 2015 و همچنین لغو تحریم هایی که بر اجرای برجام پس از آن تاثیر می گذارد، تایید می کند. 2018. . این در حالی است که سازوکارهای اجرای این توافق برای افکار عمومی ایران و کل جهان غیرقابل درک است و همه به وین نگاه می کنند تا ببینند بالاخره کی دود سفید از پنجره های هتل کوبورگ بیرون می آید.

توافقنامه 2015 ایران و کشورهای 1+5 بر اساس قطعنامه 2231 به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید و بدین ترتیب این توافق که بین هفت کشور با نظارت و تایید اتحادیه اروپا منعقد شد، مورد تایید جامعه جهانی قرار گرفت.

اگر قطعنامه 2231 نبود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا که به طور یکجانبه از برجام خارج شد، برجام را به کلی نابود می کرد و با بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران، ضربه نهایی را برای سرنگونی برجام وارد می کرد، اما این قطعنامه مانع از اقدامات و تلاش های ایران شد. آن کشور.

به خبرنگار ایسنا گفته است که توافق احتمالی در وین با تعهدات متقابل جدید در برخی بخش ها به دلیل حوادث پس از سال 2018 و خروج آمریکا، “قطعنامه” کمیسیون مشترک است و نه یک توافق و سند جدید. که مورد نیاز است. تایید مجدد توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد یا ضمیمه قطعنامه 2231.

خواندن
فرمانده سنتکام ایران را تهدید اصلی برای آمریکا دانست
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

بر اساس این تفسیر، به نظر می رسد هنوز مقدماتی برای حضور وزرای امور خارجه ایران و 1+4 در وین برای تصویب توافق نهایی احیای برجام فراهم نشده است و این احتمال وجود دارد که دور هشتم مذاکرات انجام شود. با تشکیل یک کمیسیون مشترک پایان یابد.

فعلا مشخص نیست که وی پس از ترک سمت خود چه خواهد کرد.آمریکا از نظر قانونی به برجام بازنگشته است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *