محمدی: نسبت به زندانیان خطرناک تسامح نداریم/ اشتری: اجازه نمی‌دهیم مجرمین راحت باشند

[ad_1]

رئیس سازمان زندان ها و فرمانده ناجا در نشست مشترکی بر گسترش همکاری ها در قالب کارگروه ها و تعامل بین آنها در راستای تامین امنیت جامعه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان و سردار اشتری فرمانده ناجا با اشاره به دانش بنیان سازمان زندان و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بر لزوم افزایش همکاری بین دو دستگاه تاکید کردند.

رئیس سازمان زندان ها در این جلسه با یادآوری اینکه زندان یکی از حلقه های امنیتی کشور است، گفت: اگرچه رسالت اصلی ما در سازمان زندان اصلاح و تربیت زندانیان است اما این موضوع نباید امنیت را تحت الشعاع قرار دهد. مسائل “

وی تصریح کرد: برای حفظ امنیت زندان ها و اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی باید با ناجا همکاری کنیم.

غلامعلی محمدی ادامه داد: خوشبختانه هر زمان که سازمان به همکاران ناجا نیاز داشت در کمترین زمان ممکن با بازدارندگی مناسب به کمک زندانیان آمده و اجازه بروز مشکلی را ندادند.

وی در سخنانی از مصائب دوران کرونا نیز نکاتی را برای تعامل هر چه بیشتر ذکر کرد و این امر مشکلات تبعید و تبعید را حل کرد.

محمدی دعوای الکترونیکی را در برخی استان‌ها قابل توجه دانست و با اشاره به برخی استان‌ها، تصریح کرد: حتی شاهد هستیم که در برخی استان‌ها مانند مازندران ۸۰ درصد دعاوی الکترونیکی انجام می‌شود و این اقدام به سایر استان‌ها نیز کشیده می‌شود.

محمدی اعلام کرد در حال حاضر 192 زندان به سیستم الکترونیکی مجهز شده اند و حتی در 16 زندان شاهد برگزاری جلسات الکترونیکی هستیم و تلاش داریم در آینده نزدیک این تعداد را به 30 زندان برسانیم. علاوه بر این، سه زندان بزرگ ما اکنون به سیستم های کنترل میکروپرنده مجهز شده اند.

خواندن
منظور از مشاوره شغلی چیست؟
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین به وضعیت امنیتی زندان‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به نگاه حراست زندان و کارکنان اداره حفاظت زندان، اولین درخواست ما این است که بر اساس ادعاهای اخیر، ۵۰۰ نفر از کارکنان ناجا بازداشت شوند. به مدت دو سال «به سازمان زندانیان منصوب شود.

وی گفت: امیدوارم با اتمام دوره آموزشی ستاد شهید کچویی تعدادی از نیروهای ناجا به سازمان زندان ها اعزام شوند.

محمدی در ادامه درباره زندانیان در زندان ها گفت: برخی از زندانیان ما دزد یا زندانی خطرناکی هستند که امنیت کشور را به خطر انداخته اند و به تناسب جرمشان امتیازات اعطایی به آنها محدود می شود. ما باید با این افراد سخت گیری کنیم. در عین حال زندان باید در عمل کارکرد انسانی و اسلامی خود را نشان دهد.

وی گفت: ما در اعطای عفو به سوابق افراد توجه کردیم و چنین امتیازی دقیقاً شامل سارقان خطرناک نمی شود. استثنائات بخشنامه های خشونت آمیز برای زندانیان عقیدتی و سرقت های مسلحانه است.

محمدی با تاکید بر اینکه انتقال زندانیان خارج از شهرها در دستور کار قرار دارد، در خصوص تعامل سازمان تعزیرات با ناجا توضیح داد: نیازمند تشکیل کارگروه مشترک با ناجا هستیم. زندان ها در حال اجرای اقدامات جدید هستند از جمله اینکه تا پایان سال حدود 11 هزار اوراق الکترونیکی استفاده می شود و امیدواریم در نیمه اول سال آینده این تعداد به 30 هزار برسد.

ناجا در کنار زندانیان وظیفه حفظ امنیت جامعه را بر عهده دارد.

در ادامه این نشست سردار اشتری فرمانده ناجا نیز با استقبال از برگزاری چنین دیداری گفت: ساختمان ما ارتباط تنگاتنگی با قوه قضائیه در عرصه های مختلف دارد. در خصوص سازمان تعزیرات نیز این همکاری می تواند در دو سطح، نیاز سازمان به یگان حفاظت و همچنین اقدامات مربوط به حوزه پیشگیری از وقوع جرم توسعه یابد.

خواندن
الزام ارائه کارت واکسیناسیون برای دریافت خدمات از امروز/ با دستگاههای متخلف برخورد می شود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی افزود: باید به اطلاعات مجرمان دسترسی پیدا کنیم و در عین حال با تغییر قوانین، زندانیان را باهوش کنیم. در مورد پلیس نیز چنین رویه ای را اجرا کرده ایم که برای زندانیان نیز محقق شده است و همچنین از تشکیل کارگروهی بین ناجا و سازمان زندان ها و نمایندگی مسئولین مربوطه برای ایجاد آن استقبال می کنیم.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه ناجا از فعالیت های سازمان زندان ها حمایت می کند، گفت: به هر نیاز زندان کمک خواهیم کرد زیرا این کمک به رسالت ما که حفظ جامعه است کمک می کند. اجازه نمی دهیم مجرمان احساس راحتی کنند و بررسی های لازم را انجام خواهیم داد. بنابراین شناسایی خلأها، تشکیل کارگروه ها و همکاری با زندان در حوزه های مختلف ضروری است.

سردار اشتری نیز در این جلسه گفت: تکلیف مشمولانی که در مرخصی غایب هستند مشخص شود. همچنین دفاتر هماهنگی بین ناجا و سازمان زندانیان را که از قبل وجود داشته است، بازسازی خواهیم کرد. امیدوارم موضوع مهم انتقال زندانیان از جمله مددجویان مستقر در محدوده زندان البرز از شهرستان ها حل شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *