واکنش سخنگوی وزارت خارجه به قطعنامه اخیر شورای امنیت در رابطه با بحران یمن

[ad_1]

سخنگوی وزارت امور خارجه به قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره بحران یمن واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره بحران یمن، گفت: متاسفانه این قطعنامه و ادبیات به کار رفته در آن متاثر از ملاحظات سیاسی و لابی گری های یمن است. ائتلاف متجاوز و تلاش برای از سرگیری روند سیاسی صورت می گیرد که پیامدهای منفی برای روند صلح خواهد داشت و مواضع طرف های درگیر را بیشتر از بین می برد.

با شروع جنگ یمن، نگاه از پیش تعیین شده و غیرواقعی به یمن که توسط حامیان اصلی تهاجم به یمن در شورای امنیت سازمان ملل رهبری می شد، نه تنها نتوانست بحران را کاهش دهد، بلکه به عاملی برای تداوم بدترین ها تبدیل شد. ” او گفت. این یک فاجعه انسانی برای قرن ها بوده است.

خطیب زاده در پایان خاطرنشان کرد: در نتیجه نادیده گرفتن جنایات ائتلاف و سلب وظیفه مسلم شورای امنیت در طول هفت سال جنگ وحشیانه یمن، شاهد نقض سیستماتیک و جدی قوانین بین المللی بشردوستانه، کشتار غیرنظامیان، کشتار گسترده بوده ایم. تخریب زیرساخت های غیرنظامی». و محاصره غیرقانونی بنادر و فرودگاه ها با سکوت جامعه بین المللی خدشه دار شده و چشم انداز صلح پایدار و عادلانه را پیچیده تر کرده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

خواندن
مزایای استفاده از آنتیویروس چیست؟
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *