آیا طالبان می پذیرد دولت فراگیر در افغانستان تشکیل شود؟

[ad_1]

یک کارشناس شبه قاره تاکید کرد: اگر طالبان با تشکیل یک دولت فراگیر موافقت کنند، وحدت در جامعه ایجاد می شود و افغانستان به سمت صلح و ثبات پیش می رود. در غیر این صورت، خطر جنگ داخلی و احتمالاً فروپاشی افغانستان وجود خواهد داشت.» ”

پیر ملا ملازهی به ایسنا گفت: «واقعیت این است که طالبان در نتیجه معامله با آمریکا به قدرت رسیدند.» توافق نامه امضا شده بین ملا برادر و خلیل زاد گفته می شود حدود 400 صفحه است که تنها 4 صفحه آن موجود است. منتشر شده است. .

وی افزود: در آن 4 صفحه توافق شده بود که طالبان اجازه ندهند گروهی از افغانستان علیه آمریکا دست به اقدام بزنند و در مقابل طالبان به قدرت برگردند. در نتیجه بخش محرمانه ای وجود دارد که هنوز منتشر نشده است. در همین راستا دیدیم که طالبان نیم سال پیش بدون جنگ قدرت را به دست گرفتند، اشرف غنی کشور را ترک کرد و ارتش منهدم شد.

این کارشناس شبه قاره همچنین گفت: اما هنوز در زمینه به رسمیت شناختن طالبان در سطح منطقه و بین المللی مشکل وجود دارد، کشورها معتقدند که طالبان باید یک دولت فراگیر تشکیل دهند و صلح و ثبات را برقرار کنند اما طالبان. دولت فراگیر یک دولت موقت است که وجود دارد و توسط پاکستان تشکیل شده است.

در واقع، همسایگان افغانستان، چین و روسیه، تقریباً طالبان را به رسمیت شناختند، اما طالبان بر این باورند که دولت تشکیل‌شده جامع است، زیرا دو وزیر از میان تاجیک‌ها انتخاب شدند، یک وزیر.» شیعیان معاون وزیر را انتخاب کردند. اما این تصور از طالبان مورد قبول اکثر کشورها نیست.

خواندن
اقدام جدید آمریکا؛ بازی با حاصل جمع صفر
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی با اشاره به اینکه سه مقاومت در برابر طالبان شکل گرفته و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد، گفت: یکی مقاومت در داخل افغانستان به رهبری زنان و دیگری مقاومت در پنجشیر به رهبری احمد مسعود و امرالله صالح، معاون طالبان. اشرف غنی. تاجیکستان مستقر و اداره می شود و اگر یک دولت فراگیر تشکیل نشود، احتمالاً در بهار خصومت ها آغاز خواهد شد.

یک کارشناس مسائل افغانستان نیز گفت: مقاومت دیگر در آنکارا توسط جنرال دوستم محقق و خاخام رهبری و سازماندهی می شود، اما از آنجایی که این افراد در موقعیت چندان کوچکی نیستند، چندان موثر نیستند.

وی گفت: “اگر طالبان با تشکیل یک حکومت فراگیر موافقت کنند و به قانون اساسی پایبند باشند و در سیاست های خود چنین تغییری ایجاد کنند، بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهند و به تدریج توسط کشورها به رسمیت شناخته می شوند.”

وی افزود: آنها از یک طرف استدلال می کنند که کشورهای اسلامی باید در این زمینه تصمیم بگیرند، اما در هر صورت وضعیت طالبان بستگی به نحوه عمل آنها دارد. اگر دولت فراگیر تشکیل شود، وحدت در جامعه ایجاد می شود. انحصارات در قدرت از بین خواهد رفت و صلح و ثبات در نهایت به افغانستان خواهد رسید. در غیر این صورت شاهد تشدید جنگ داخلی خواهیم بود که در نهایت به یک جنگ نیابتی تبدیل می شود و می تواند منجر به تجزیه افغانستان شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *