آیا تحریم‌های گسترده علیه روسیه ماشین جنگی پوتین را متوقف می‌کند؟

[ad_1]

این تحریم‌ها از سوی برخی کشورها علیه روسیه قابل پیش‌بینی بود و روسیه از پیامدهای این جنگ آگاه است و با پیش‌بینی موضوع تحریم‌ها، عملیات نظامی علیه کیف را آغاز کرده است.

شعیب بهمن وی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که به نظر شما تحریم های گسترده علیه روسیه چقدر می تواند جلوی جنگ کرملین را بگیرد، گفت: کشورهایی که تحت تحریم قرار گرفتند، رویه سیاست خارجی خود را به ویژه در سطح کلان تغییر نداده اند.

چنین تحریم هایی برای روس ها قابل پیش بینی بود و آنها با آگاهی کامل از پیامدهای جنگ، حمله نظامی را علیه اوکراین آغاز کردند.

وی بیان کرد که در این زمینه به نظر نمی رسد که تحریم ها رویکرد سیاست خارجی کرملین را تغییر دهد. وی گفت: روسیه در سال 2014 نیز به دلیل اوکراین و الحاق کریمه با تحریم‌هایی مواجه شد، اما این تحریم‌ها رویکرد سیاست خارجی آن را تغییر نداده است. در واقع چنین تحریم هایی برای روس ها قابل پیش بینی بود و آنها با آگاهی کامل از عواقب جنگ دست به حمله نظامی علیه اوکراین زدند. سیاست خارجی روسیه در قبال اوکراین به دلیل تحریم ها بعید است تغییر کند.

وی با بیان اینکه روسیه منافع ژئوپلیتیکی زیادی در اوکراین دارد و حتی این منافع ژئوپلیتیکی ممکن است برای روسیه مهمتر از تحریم ها باشد، گفت: از نظر امنیت ملی و منافع ژئوپلیتیک، اوکراین برای روسیه بسیار مهم است. این کشور از نظر امنیت ملی برای روسیه بسیار مهم است.

در سال‌های اخیر، روس‌ها به‌جای نگهداری درآمدهای ارزی در بانک‌های خارجی، آن را به طلا تبدیل کرده و در داخل روسیه ذخیره کردند. آنها با این استراتژی سعی در کاهش تاثیر اولیه تحریم ها به دلیل ذخایر بالای طلا دارند.وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: روسیه پس از تحریم های کشورهای غربی در سال 2014 بر سر موضوع اوکراین، اقداماتی را برای کاهش نفوذ خود در موضوع تحریم ها انجام داد که در این زمینه می توان به چند حوزه خاص اشاره کرد. وی افزود: در همین زمینه سیستم بانکداری ارز سوئیفت روسیه در روسیه راه اندازی شد اگرچه به اندازه سوئیفت بین المللی نیست، اما بخشی از روابط پولی و بانکی روسیه با کشورهایی که با آنها روابط تجاری دارد حفظ می کند. از سوی دیگر، در سال‌های اخیر روس‌ها آن را به طلا تبدیل کرده‌اند و آن را به جای ارز خارجی در داخل روسیه نگهداری می‌کنند. آنها با این استراتژی سعی در کاهش تاثیر اولیه تحریم ها به دلیل ذخایر بالای طلا دارند.

خواندن
با واردات ۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری نیز موافقت شده است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

باخمن همچنین گفت: روسیه در سال های اخیر تلاش کرده است تا حد امکان در روابط اقتصادی با برخی کشورها از جمله ایران، هند، چین و ونزوئلا پیشرفت کند. دلار را حذف کنید وی با بیان اینکه در روابط تجاری با این کشورها باید از پول ملی دو کشور استفاده شود، افزود: روسیه در این مدت قراردادهای مختلفی با کشورهای مختلف منعقد کرده و در این مسیر با برخی کشورها پیشرفت خوبی داشته است. در حال حاضر 60 درصد روابط تجاری چین و روسیه بر مبنای پول ملی دو کشور است و روس ها در آینده نیز به این استراتژی پایبند خواهند بود.

این کارشناس روس همچنین با تاکید بر اینکه تعاملات اقتصادی روسیه با کشورهای مختلف از جمله اروپایی گسترده است، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار، روسیه حدود 250 میلیارد دلار تعامل اقتصادی با کشورهای اروپایی دارد و اگر غرب بخواهد به طور کامل وارد شود. فاز تحریم های روسیه، خود به خود ضربه اقتصادی خواهند زد و ممکن است با وجود اعلام این تحریم ها، خود کشورهای اروپایی آن را جدی نگیرند و اجرای این تحریم ها شکننده باشد، به طوری که در سال 2014 زمانی که بسیاری از همین کشورها به دلیل منافع اقتصادی و مشکلات اقتصادی که با آن مواجه بودند، تحریم‌های روسیه را به مرور زمان جدی نخواهند گرفت.

وی افزود: در حال حاضر روسیه حدود 32 درصد گاز خود را به کشورهای اروپایی صادر می کند و این کشورها در حال حاضر هیچ جایگزین مستقیم و فوری برای گاز روسیه ندارند و اگر بخواهند روسیه را در این زمینه تحت فشار قرار دهند یا اگر روسیه نتواند به دلیل فروش گاز روسیه. گاز مستلزم هزینه ها و منافع است. می تواند در رابطه با مسائل امنیت انرژی تصمیم گیری کند.

خواندن
موظف به پاسخگویی حداکثری به مطالبات مردم هستیم
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

باخمن با بیان اینکه وقتی صحبت از تحریم ها می شود، باید به جنبه های موضوع از زوایای مختلف نگاه کرد، از جمله فشاری که این تحریم ها بر تحمیل کنندگان آن وارد می کند، افزود: قطعا تحریم ها تاثیر زیادی بر اقتصاد روسیه دارد. ” و اقتصاد این کشور در برخی زمینه ها به ویژه در درازمدت دچار مشکل خواهد شد، اما همانطور که گفتم باید شرایط کسانی که این تحریم ها را اعمال می کنند را نیز در نظر گرفت و بررسی کرد و بررسی کرد که خودشان در چه شرایطی هستند. چه مشکلاتی برای اعمال این تحریم ها وجود دارد؟

از دیدگاه جمعیت روسیه، جنگ کنونی فقط جنگ بین اوکراین و روسیه نیست، آنها معتقدند این جنگی است که ایالات متحده برای تأثیرگذاری بر دولت روسیه آغاز کرده است.او همچنین از اینکه فکر می‌کند تحریم‌ها چگونه بر دیدگاه افکار عمومی روسیه به دولت پوتین و سیاستمداران آن تأثیر می‌گذارد و اینکه آیا می‌تواند افکار عمومی روسیه را تحت فشار تحریم‌ها بر سیاست فعلی قرار دهد یا خیر، گفت. به عنوان یک قاعده، اعمال تحریم های اقتصادی گسترده می تواند در نهایت منجر به نارضایتی روس ها شود. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که از نظر جمعیت روسیه، جنگ کنونی فقط جنگ بین اوکراین و روسیه نیست، بلکه آنها معتقدند این جنگی است که ایالات متحده برای تأثیرگذاری بر دولت روسیه آغاز کرده است. روی این ظاهر در روزهای اخیر، نظرسنجی ها نشان می دهد که محبوبیت پوتین در میان روس ها افزایش یافته است و بسیاری از افکار عمومی روسیه با وجود سختی ها و فشارها همچنان از رهبر کشورش در جنگ حمایت می کنند.

خواندن
ارمنستان سفیر بلاروس را احضار کرد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی ادامه داد: دیدگاه‌های ضدآمریکایی نیز در میان بخشی از افکار عمومی روسیه جدی تلقی می‌شود، زیرا در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، 78 درصد از آرایی که به پوتین رای داده‌اند رای خود را با اتخاذ سیاست مستقل در میدان به پوتین تبیین کردند. بین الملل و مقاومت در برابر آمریکا و غرب.

باخمن توضیح داد: این تحریم‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت بر افکار عمومی روسیه تأثیری نگذارد، اما در درازمدت اگر عواقب این تحریم‌ها مدیریت نشود، می‌تواند تأثیرات منفی داشته باشد و در درازمدت شاهد اعتراض‌هایی به پیامدهای این تحریم‌ها باشیم. این تحریم ها در روسیه

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *