پیشنهاد نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس برای کاهش قیمت برنج در سال آینده

[ad_1]

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس می گوید: همانطور که دولت در شب عید میوه می خرد، باید حدود 100 هزار تن برنج ایرانی بخرد تا بازار را متعادل نگه دارد و با عرضه به موقع به بازار، قیمت ها را تنظیم کند. .

علیرضا عباسی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تنظیم قیمت برنج و گوشت در بازار، گفت: تنظیم قیمت این دو محصول از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است. تیرماه امسال وظایف بازرگانی محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی محول شد. در عین حال نمی دانم اعلام دستور قیمت این محصول از سوی معاونت صمت ربطی به دخالت این وزارتخانه دارد یا خیر.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره تنظیم قیمت برنج گفت: گاهی اوقات دولت برای تنظیم بازار برنج خارجی وارد می کند. دولت امسال برنج خارجی را نیم دلار خرید که با فرض 30 هزار تومان، کیلویی 15 هزار تومان می شود. حالا که دلار کاهش پیدا کرده چرا قیمت برنج نباید کاهش پیدا کند؟ دولت باید در این شرایط قیمت را تعیین کند.

یک ریال از افزایش قیمت برنج در سال 1400 نصیب کشاورز نشد

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: برنج ایرانی در پایان شهریور و مهرماه با قیمت 35 هزار تومان به بازار عرضه شد. حتی یک ریال از افزایش قیمت برنج نصیب کشاورز نشد. از جیب دلال ها و واسطه ها می گذریم. به نظر من نشان دادن قیمت برنج در زمان معین ضرری به تولیدکننده نمی رساند، بلکه به دلالان و واسطه ها آسیب می رساند.

دولت امسال ذخایر برنج ایرانی نداشت
سال آینده 100 هزار تن برنج ایرانی بخرید

عباسی درباره خرید میوه های شب عید و عرضه آن به بازار توسط دولت، گفت: به نظر من دولت باید برای تنظیم بازار برنج ایرانی بخرد. مثلاً حدود 100 هزار تن برنج ایرانی بخرید تا در صورت نیاز بازار را تنظیم کنید. امسال نیز دولت ذخایر برنج نداشت، بنابراین سیاست تنظیم قیمت را در پیش گرفت.

خواندن
مراحل کوچینگنظر شما درباره کوچینگ چیست؟
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه موافق دستور قیمت برنج خارجی هستم، گفت: در مورد برنج ایرانی در حال حاضر و در شرایط فعلی به ضرر دلالان است. نه تهیه کننده.” اینکه از فروشنده بخواهیم برنج 35000 تومانی را 50-60 تومان بفروشیم، سهل انگاری است نه دستور. در غیر این صورت، قیمت خرید از کشاورز باید تعاملی باشد نه دستوری.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *