بلینکن: روسیه در تلاش‌ها برای احیای برجام مشارکت دارد

[ad_1]

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ای ادامه دارد، تاکید کرد: روسیه نیز در این روند مشارکت دارد و منافع آنها در احیای این توافق است.

رویترز گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که به استونی سفر کرده است، اظهاراتی در مورد احیای توافق هسته ای در مذاکرات وین و موضع اخیر روسیه در قبال تضمین های کتبی آمریکا مبنی بر عدم کارایی آن بیان کرد. به کار ادامه می دهیم تا ببینیم آیا می توانیم به توافق دوجانبه با ایران در مورد توافق پایبند باشیم یا خیر.[برجام] به دست آورد یا نه. روسیه به مشارکت در این تلاش ها ادامه می دهد و علاقه مند است که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نکند.

به گزارش ایسنا، سخنرانی بلینکن همزمان با هشتمین دور مذاکرات در وین برای از سرگیری توافق هسته ای است که دولت قبلی آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد.

به گفته مذاکره کنندگان، روند آغاز شده در وین پیشرفت قابل توجهی داشته است، اما برخی از مسائل هنوز باید نهایی شود.

اخیرا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه پس از حمله به اوکراین را اعلام کرد: «ما می‌خواهیم این تحریم‌ها به هیچ وجه بر تجارت، روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مندرج در پیمان جامع اقدام مشترک تأثیری نگذارد. طرح (CJAP).” تاثیری نمی گذارد..
وی ادامه داد: ما خواستار تضمین کتبی هستیم که روند کنونی که توسط آمریکا آغاز شده است به هیچ وجه ناقض حق تجارت، همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری و همکاری آزاد و کامل نظامی-فنی با این کشور اسلامی نیست.[ایران] آسیب نرسان.

خواندن
توضیحات سخنگوی شورا درباره ابتلای اعضا به کرونا/ چمران به کرونا مبتلا نشده است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که به عنوان بخشی از توافق هسته ای، روسیه و چین مجاز خواهند بود به ایران در پیشبرد برنامه هسته ای غیرنظامی خود مطابق با معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای کمک کنند و تحریم ها بر این پروژه ها تأثیری نخواهد گذاشت.
وزارت خزانه داری آمریکا اخیراً افراد و بانک های خاصی را در لیست تحریم های خود پس از حمله روسیه به اوکراین قرار داده است.

بلینکن پیش از این به سی بی اس نیوز گفته بود که کمک های مسکو ربطی به توافق هسته ای ایران ندارد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *