سرمدی: قوانین برخورد با سارقان بازدارنده نبوده و نیازمند به روزرسانی است

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است: قوانین فعلی مبارزه با سارقان و سارقان بازدارنده چندانی در برابر جرایم ارتکابی نیست و اولین درمان اصلی برای سرقت در سطح شهر زیرساخت های اقتصادی است. به زیرساخت های فرهنگی متناسب با فرهنگ و سنت های دینی خود روی آوریم.

کیومرث سرمدی واله در گفت وگو با ایسنا درباره قوانین برخورد با دزدان و دزدان وی چه خویشتن داری لازم را داشته باشد و چه نداشته باشد، گفت: در هر جامعه ای که با ناهنجاری ها و آسیب های جدی اجتماعی مواجه باشد، طبیعتاً بروز این حرکات و مشکلات خلاف عرف، شرع و قوانین جامعه، علل مختلفی خواهد داشت. .

وی افزود: با توجه به اینکه در سطوح مختلف با پدیده زشت سرقت روبه‌رو هستیم، اولین راه درمان آن ایجاد زیرساخت‌ها و اشتغال‌زایی اقتصادی و رفع موانع ایجاد آن است، یعنی بهبود باید شرایط اقتصادی داشته باشد. و همچنین باید با زیرساخت های فرهنگی و فرهنگ سازی مناسب متناسب با فرهنگ و سنت دینی خود برخورد کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم نگران این موضوع است که آیا قوانین موجود علیه سارقان بازدارنده است؟ وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که قوانینی که هم اکنون در اختیار داریم چندان مرعوب کننده جرایم ارتکابی نیست و این قوانین نیازمند به روز رسانی و همچنین توجه به اختیارات پلیس و دولت است.

سرمدی یادآور شد: به عنوان مثال دستگاه های قضایی و انتظامی ما برای رسیدگی به سرقت های زیر 20 میلیون تومان چندان باز نیستند، از جمله این قوانین باید تغییر و به روز شود تا انشاءالله شاهد جامعه ای امن برای همه اقشار باشیم. جامعه.” مردم.

خواندن
پیش‌بینی ۱۳ میلیارد اعتبار برای تکمیل پروژه آبرسانی ملایر در بودجه ۱۴۰۱
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی در خصوص دلایل افزایش آمار سرقت از جمله سرقت از منازل و کیف های مسروقه و سرقت تلفن همراه در سطح شهر گفت: با توجه به اینکه در آستانه تعطیلات نوروزی هستیم، رسانه ها، ادارات و مردم فرهنگیان، به ویژه کسانی که کارشان شبیه پلیس فنی است، باید در خصوص آموزش و آگاه سازی مردم در این زمینه و انجام آموزش های لازم به مردم بحث کنند. مسئولان امنیتی و ایمنی و کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند نیز باید به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *