سرمدی: قوانین برخورد با سارقان بازدارنده نبوده و نیازمند به روزرسانی است

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است: قوانین فعلی مبارزه با سارقان و سارقان بازدارنده چندانی در برابر جرایم ارتکابی نیست و اولین درمان اصلی برای سرقت در سطح شهر زیرساخت های اقتصادی است. به زیرساخت های فرهنگی متناسب با فرهنگ و سنت های دینی خود روی آوریم.

کیومرث سرمدی واله در گفت وگو با ایسنا درباره قوانین برخورد با دزدان و دزدان وی چه خویشتن داری لازم را داشته باشد و چه نداشته باشد، گفت: در هر جامعه ای که با ناهنجاری ها و آسیب های جدی اجتماعی مواجه باشد، طبیعتاً بروز این حرکات و مشکلات خلاف عرف، شرع و قوانین جامعه، علل مختلفی خواهد داشت. .

وی افزود: با توجه به اینکه در سطوح مختلف با پدیده زشت سرقت روبه‌رو هستیم، اولین راه درمان آن ایجاد زیرساخت‌ها و اشتغال‌زایی اقتصادی و رفع موانع ایجاد آن است، یعنی بهبود باید شرایط اقتصادی داشته باشد. و همچنین باید با زیرساخت های فرهنگی و فرهنگ سازی مناسب متناسب با فرهنگ و سنت دینی خود برخورد کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم نگران این موضوع است که آیا قوانین موجود علیه سارقان بازدارنده است؟ وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که قوانینی که هم اکنون در اختیار داریم چندان مرعوب کننده جرایم ارتکابی نیست و این قوانین نیازمند به روز رسانی و همچنین توجه به اختیارات پلیس و دولت است.

سرمدی یادآور شد: به عنوان مثال دستگاه های قضایی و انتظامی ما برای رسیدگی به سرقت های زیر 20 میلیون تومان چندان باز نیستند، از جمله این قوانین باید تغییر و به روز شود تا انشاءالله شاهد جامعه ای امن برای همه اقشار باشیم. جامعه.” مردم.

خواندن
ضرورت وجود مرکز و سند الگو مثل اکسیژن برای حیات انسان است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی در خصوص دلایل افزایش آمار سرقت از جمله سرقت از منازل و کیف های مسروقه و سرقت تلفن همراه در سطح شهر گفت: با توجه به اینکه در آستانه تعطیلات نوروزی هستیم، رسانه ها، ادارات و مردم فرهنگیان، به ویژه کسانی که کارشان شبیه پلیس فنی است، باید در خصوص آموزش و آگاه سازی مردم در این زمینه و انجام آموزش های لازم به مردم بحث کنند. مسئولان امنیتی و ایمنی و کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند نیز باید به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *