تخت روانچی خوستار اجرای کامل کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی شد

[ad_1]

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نشست امروز شورای امنیت درباره سوریه گفت: سیاسی شدن اجرای کنوانسیون تسلیحات شیمیایی و استفاده از سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای اهداف سیاسی تأثیر منفی زیادی بر روی سوریه دارد. اعتبار و اعتبار کنوانسیون و سازمان.»

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی در این جلسه خواستار اجرای کامل، موثر و بدون تبعیض کنوانسیون سلاح های شیمیایی و همچنین حفظ اقتدار و صلاحیت سازمان شد.

نماینده کشورمان به اجرای تعهدات سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه به تعهدات خود در کنوانسیون عمل می کند و به همکاری با سازمان منع تسلیحات شیمیایی و گزارش نود و هشتم این سازمان درباره انهدام سلاح های شیمیایی در این سازمان ادامه می دهد. قلمرو 17 ژانویه 2022 ارائه شده است. علاوه بر این، سوریه مرتباً اطلاعات مربوط به حضور و استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط برخی سازمان های تروریستی را در اختیار دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح های شیمیایی و دبیرخانه سازمان ملل قرار می داد.

سفیر کشورمان گفت: ایران با توجه به پیامدهای فاجعه بار و هولناک استفاده سیستماتیک از سلاح های شیمیایی توسط صدام، دیکتاتور سابق عراق در جریان تجاوزات خود به ایران، جمهوری اسلامی ایران با استفاده از سلاح های شیمیایی توسط هر کسی مخالف است. در هر مکان، در هر زمان و تحت هر شرایطی و تنها انهدام کامل همه سلاح های شیمیایی در مقیاس جهانی و همچنین اجرای تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از تولید آنها می تواند تضمین کند که هرگز دوباره از سلاح های شیمیایی استفاده نمی شود.

خواندن
برچسب مشخصات کالا و کاربردهای آن Copy (2)
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی در پایان با انتقاد از برگزاری جلسات ماهانه و مکرر شورای امنیت درباره سوریه، تصریح کرد: درخواست خود را از شورای امنیت برای استفاده از جلسات شورای امنیت درباره سوریه تکرار می کنیم. اختصاص نشست ماهانه شورا و تکرار مواضع و ادعاهای بی اساس علیه دولت سوریه به کارآمدی شورای امنیت کمکی نمی کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *