محل نصب رسیور، انتهای کندانسور است

محل نصب رسیور، انتهای کندانسور است
شیر رسیور

به این نکته نیز توجه شود که مایعمبرد بعد از خروج از کندانسور هم باز تبخیر میشود، اما میزان آن کم است و در واقع این تصور اشتباه نباید ایجاد شود که چون مایع سابکول شده است، دیگر تبخیری روی نمیدهد. شیر تنظیم کننده فشار رسیور دانفوس KVD بدین صورت عمل می کند که هرگاه فشار رسیور بیش از حد افت نماید باز می شود و گاز دیسشارژ را از قبل از کندانسور بای پس نموده و وارد خط مایع قبل از رسیور می نماید و تا هنگامی که فشار رسیور به فشار تنظیمی برسد باز می ماند. شیر کمپرسور دانفوس و یا روتولاک دانفوس معمولا بر روی کمپرسور بر روی خط رانش و مکش و یا بر روی رسیور نصب میشوند. در شرایط مذکور تمام ماده مبرد در داخل کندانسور و مخزن رسیور جمع شده است و براحتی می توانیم تمام تجهیزات روی خط مایع ، شیر انبساط ، اواپراتور وکمپرسور را برای سرویس باز کنیم.

به این نکته نیز توجه شود که مایع مبرد بعد از خروج از کندانسور هم باز تبخیر میشود، اما میزان آن کم است و در واقع این تصور اشتباه نباید ایجاد شود که چون مایع سابکول شده است، دیگر تبخیری روی نمیدهد. در شرایط مذکر تمام ماده مبرد در داخل کندانسور و مخزن رسیور جمع شده است براحتی میتوانیم تمام تجهیزات روی خط مایع، شیر انبساط، اواپراتور وکمپرسور را برای سرویس باز کنیم. رسیور قسمتی است که بعد از خرچنگی ها و شیشه رکوردر در انتهای خط شیر در داخل چال شیردوشی قرار می گیرد. شیر رسیور کستل دارای بدنه ای از جنس نورد گرم و محافظ صفحه ای از جنس فولاد و کلاهک از جنس شیشه تقویت شده است. از ویژگیهای این شیر علاوه بر اسپیندل با محافظ صفحهای از جنس فولاد، قابلیت استفاده آن با انوع مبردهای فریونی رایج است. اسپیندل با محافظ صفحه ای از جنس فولاد است. بدنه این شیر از جنس برنج نورد گرم، گلند سیل آن از جنس لاستیک کلوروپرن و فیبرهای آرمیدیک و دارای کلاهک از جنس شیشه تقویت شده میباشد. به گونه ای که کارامد ترین شیر دوش در بین برند های موجود میباشد .این نوع شیر دوش ها با عملکرد بهینه درفرایند دوشش و ارسال مستقیم شیر های دوشیده شده به مخزن حمل شیر یا شیر سرد کن توسط پمپ شیر های قدرتمند و درجه ی یک ، هم سرعت دوشش را به نحو چشمگیری افزایش میدهد و هم اینکه هزینه های اولیه ی تجهیزات سالن دوشش را برای دامدار به حد اقل میرساند .

خواندن
خرید میز تلوزیون از تهران
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

جنس کلاهک این شیر از شیشه تقویت شده PBT بوده و با توجه به نوع شیر، اتصال درجه های آن نیز متفاوت است. شیر رسیورهای سری 6140 نیز برای اتصال 120 درجه به کار می رود. با کاهش بار برودتی ، تزریق مایع به اواپراتور از طریق شیر انبساط محدود شده در نتیجه مایع مبرد اضافی در مخزن جمع می شود ( سطح مایع در مخزن بالا می رود ). لازم به ذکر است که در موقع کاهش بار ، کندانسور به وظیفه خود عمل کرده و متاثر از کاهش بار نمی شود. لذا مبرد داخل خط مایع و اواپراتور از طریق کمپرسور مکیده شده در زمان کوتاهی ( بستگی به ظرفیت ) چند ده ثانیه کاهش آنی در داخل اواپراتور ایجاد شده و باعث تبخیر سریع تر بقیه مایع و خروج آن از اواپراتور و نهایتا خروج تمام گاز مبرد از کمپرسور را موجب میشود. سیستمی که از لوله مویی استفاده میشود نباید رسیور داشته باشد. در سیستمهای دارای کندانسور آبی، خود کندانسور آبی (پوسته و تیوب) به عنوان رسیور محسوب میشود (گاهی اوقات در کندانسورهای هوایی نیز بهعلت وجود مدار سابکولینگ در کندانسور، براساس نظر طراح سیکل، از گذاشتن رسیور صرف نظر میگردد). رسیور معمولا در تمام سیستم های برودتی تجاری و صنعتی نصب میشود.

رسیور ها به دو شکل افقی و عمودی ساخته میشوند که نوعی افقی آن متداولتر است. رسیورها به دو شکل افقی و عمودی ساخته میشوند که نوعی افقی آن متداولتر است. 2. خاموش کردن کمپرسور به طریق پمپ دان اتوماتیک (با استفاده از کلید کنترل فشار کم). با خارج شدن آخرین ذرات گاز از کمپرسور فشار روی گیج به سمت صفر میل کرده و صدای کمپرسور نیز تغییر می کند. با خارج شدن آخرین ذرات گاز از کمپرسور فشار روی گیج به سمت صفر میل کرده وصدای کمپرسور نیز تغییر میکند. لازم به ذکر است که در موقع کاهش بار، کندانسور به وظیفه خود عمل کرده و متاثر از کاهش بار نمیشود. این شیرها در مواقع سرویس کمپرسور و شارژ گاز مبرد از اجزای ضروری سیستم به شمار میآیند. به آهستگی شیر سرویس رانش کمپرسور را بسته و فورا دستور قطع کلید اصلی دستگاه را می دهیم. به آهستگی شیر سرویس رانش کمپرسور را بسته و فورا دستور قطع کلید اصلی دستگاه را میدهیم. A᠎rt᠎icle was c reated  with the he lp of GSA Content  G​enerator  D​em᠎ov ersi᠎on !

خواندن
جزئیات مراسم ۲۲ بهمن شهر تهران اعلام شد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *