کمپرسور اسکرال یا اسکرول چیست مشخصات خرید و معرفی انواع آن

کمپرسور اسکرال یا اسکرول چیست مشخصات خرید و معرفی انواع آن
کمپرسور اسکرال

در مواقعی که در طراحی یک فرایند نیاز به حجم بیشتری از هوای متراکم داشته باشیم، استفاده از کمپرسور اسکرال می تواند جایگزین خوبی برای کمپرسورهای روتاری و پیستونی باشد. در مقایسه با یک کمپرسور روتاری، کمپرسور اسکرال برای تراکم حجم بیشتری از گاز و رساندن آن به دما و فشار بالا کاربرد دارد و این عمل را به کمک دو مارپیچ حلزونی (اسکرال) ثابت و دوار (چرخش بدون گردش) انجام میدهد. عملیات تراکم : با حرکت دورانی مارپیچ درونی، جریان گاز در فضای ایجاد شدۀ بین دو مارپیچ پیش رفته و دما و فشار آن بالا می رود. کمپرسورهای اسکرال معمولاً ۵ تا ۱۵ dBA سر و صدای کمتری نسبت به سایر کمپرسورها ایجاد می کنند. اگر قرار است از آن در تهویه مطبوع مسکونی استفاده شود، بهتر است از مدلی با میزان صدای کمتر استفاده کنید. تلفات انبساط مجدد، یک ویژگی معمول هر ضربه پیستونی که در مدل های رفت و برگشتی مشاهده می شود، حذف می شود.

کمپرسور اسکرال

وزن و فضایی که اشغال می کنند، در مقایسه با سایر انواع کمپرسورهای حجیم که امروزه استفاده می شود، بسیار کمتر است. کمپرسورهای اسکرال بخاطر مزیتهایی که دارند در حال جایگزین شدن با انواع پیستونی و روتاری هستند. بیشترین مصرف کنندگان کمپرسور اسکرول صنایع تبرید می باشند زیرا به دلیل حذف نیروهای رفت و برگشتی ، سروصدای آن کاهش زیادی دارد و ضمن اینکه سوپاپی وجود ندارد و مشکلاتی مثل سروصدا کردن ، شکسته شدن وجود ندارد و از دست رفتن انرژی در آن منتفی می باشد . در دسته بندی کمپرسور جابجایی مثبت قرار دارند و به همین دلیل دچار پدیده موجدار شدن نمی شود . کمپرسور اسکرال یا اسکرول از انواع کمپرسور جابجایی مثبت می باشد که گاز مبرد را با حبس کردن آن بین دو اسکرال و چرخاندن آن اسکرال ها موجب تراکم گاز می شود . طراحی پوسته کناری کمپرسور اسکرال کولر گازی به نحوی است که محفظه را آب بندی می کند تا حین فرایند تراکم نشتی صورت نگیرد و مشکی رخ ندهد . می توان چنین گفت که سیکل عملکرد کمپرسور اسکرال شامل سه مرحله است : مکش مبرد، تراکم مبرد و تخلیه آن.

خواندن
"توافق خوب" از نگاه رامین مهمان‌پرست
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

لوله مکش : گاز وردی از اواپراتور را که در فشار پایین قرار دارد مکش می کند . کمپرسور های اسکرال دیجیتال کوپلند در دو سری ZRD و ZPD ارائه می شود که سازگار با گاز R407c ،R450a ،R410 می باشد و در بسیاری از سیستم های سرمایشی و گرمایشی، انواع سیستم های هواساز و VRF (وی ار اف) مورد استفاده قرار می گیرد. مطلب حاضر اطلاعات کافی و مناسبی درباره کمپرسور اسکرو و اسکرال در اختیار شما قرار میدهد که در کسب و کارتان مفید خواهد بود. با این تفاوت که در کمپرسور اسکرال یکی از مارپیچ ها ثابت بوده و مارپیچ دیگر در حال دوران خواهد بود. مطالعه این مقاله نیز خالی از لطفا نخواهد بود : طرز کار کمپرسور رفت و برگشتی یا کمپرسور پیستونی چگونه است؟ ارتعاش گاز نیز به حداقل می رسد، اگر از بین نرود و در نتیجه می توانند با لرزش کمتری کار کنند.  Conte᠎nt was c​re​at​ed with the help ​of GSA Con​tent Generat or Dem᠎ov er᠎sion!

کمپرسور اسکرال در تهویه مطبوع تجاری و سردخانه با ظرفیت 18 تا 35 کیلووات انجام وظیفه میکند. کمپرسورهای اسکرال کار بالا بردن دما و فشار گاز را به کمک دو مارپیچ انجام می دهند. در کنار این عوامل بالا بردن راندمان مورد استقبال گسترده ای از صنایع لوازم خانگی ، کمپرسور یخچال ، کمپرسور سرد خانه ، چیلر ، کولر گازی ، کولر خانگی ، کولر اتومبیل و … در مدل Scroll compressor، استفاده از قطعات متحرک کمتر باعت کاهش اصطحکاک قطعات و بالا بردن عمر دستگاه شده است. تفاوت کمپرسور اسکرال و پیستونی در سر و صدا و مصرف بالای مدل پیستونی است که باعث شده مقرون به صرفه نباشد و استفاده از نوع Scroll compressor محبوبیت بیشتری پیدا کند. یکی از انواع کمپرسورهایی که در سیستمهای تبرید و تهویه مطبوع استفاده میشوند، کمپرسور اسکرال (Scroll compressor) است. به همین خاطر امروزه از کمپرسورهای اسکرال در بسیاری از دستگاه های برودتی و تهویه هوا استفاده می شود. شرکت های متعددی در زمینه ساخت و ارائه کمپرسور های اسکرال در جهان فعالیت دارند که از معتبر ترین آن که در بازار ایران موجود هستند و دارای خدمات پس از فروش می باشد می توان به کمپرسور اسکرال کوپلند، کمپرسور اسکرال دانفوس، کمپرسور اسکرال دایکین، کمپرسور اسکرال بیتزر، کمپرسور اسکرال پاناسونیک و غیره اشاره کرد.

خواندن
مطالعه قسمت آببند دیسک (Gate Seating Surface) (2) خرید
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کمپرسور zr 125 ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *