دستور اژه‌ای به رؤسای دادگستری‌های تهران، اصفهان و مرکزی برای پیگیری فوری۳ مطالبه مردمی

[ad_1]

رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از اهداف ما در برگزاری جلسات مردمی علاوه بر رفع سوالات و مشکلات مردم، آسیب شناسی فرآیندها و رویه ها در مراکز و دستگاه قضایی است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی ایکی در ادامه دیدارهای مردمی خود به مدت 3 ساعت از مرکز روابط عمومی قوه قضائیه بازدید و با 18 نفر از مراجعین به قوه قضائیه گفتگو کرد. پرسش ها و مشکلات، در هر مورد دستورات مقتضی را می داد.

در این جلسه علنی رئیس قوه قضاییه پس از استماع اظهارات متقاضیان و بررسی پرونده ها با عنایت به جوانب حقوقی و مطابقت پرونده های داخل پرونده با اظهارات متقاضیان، دستورات لازم را به مراجع ذیصلاح داد. مراجع قضایی مربوطه

در این جلسه علنی یکی از شاکیان یکی از شاکیان پرونده چند شاکی بود که دو سال قبل برای خرید خودرو در نمایندگی ثبت نام کرده بود و فریب خود و سایر شاکیان را خورده بود. رئیس قوه قضائیه با آشنایی با محتوای پرونده و پس از استماع سخنان این موکل، دستورات مقتضی را به مرجع قضایی ذیصلاح جهت رسیدگی دقیق به پرونده داد و خطاب به شاکی گفت: کار شما ادامه دارد اما چرا شما و سایر مظنونان علیرغم گزارش های متعدد رسانه ها، سرمایه خود را بدون دریافت ضمانت نامه معتبر در اختیار فردی قرار داده اید که نمایندگی دارد؟

یکی از مراجعین تقاضای قبول ربا در پرداخت مهریه پسر زندانی خود را داشت. رئیس قوه قضاییه پس از شنیدن سخنان این مادر گفت که مجلس این کار را خواهد کردحجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی برای بررسی موضوع و اطلاع از عدم صلاحیت واقعی یا اعلام ورشکستگی فرد مورد نظر برای جلوگیری از پرداخت بدهی با دیوان عالی کشور تماس گرفت و دستوراتی را صادر کرد. .

درخواست از رئیس کل دادگستری استان تهران مبنی بر توجه ویژه به وضعیت شعبه در یکی از مجتمع های دادگستری تهران که دو نفر از مراجعین از تاخیر در رسیدگی خبر دادند، از دیدارهای عمومی رئیس کل دادگستری با مراجعین بود. در روابط عمومی قوه قضائیه

خواندن
پوتین در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت نمی‌کند/مسکو سفر عمران خان به روسیه را تایید کرد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در همین راستا رئیس قوه قضائیه به القاسمهر دستور داد تا شخصاً به این اداره مراجعه و دلایل تاخیر در رسیدگی به پرونده در این اداره را بررسی و اقدامات مقتضی را برای رفع فوری این موضوع انجام دهند.

در این دیدار مردمی یکی از مراجعین با اشاره به تخلفات انجام شده در حین ساخت آپارتمان توسط سازنده که با وی و سایر مالکین در ساخت این آپارتمان مشارکت داشته اند، با صدور دستورات قضایی مربوطه طرح سوال در مورد نوع در وکالتنامه صادره از سوی مالکان ساختمان به سازنده، از شاکی پرسیده شد: چرا در زمان ساخت و ساز به محل ساخت و ساز مراجعه نکردید و چرا در آن زمان این تخلفات به شهرداری گزارش نشد؟

موضوع خرید ملکی که توسط شخصی به نمایندگی از شخص دیگری غیر منقول محسوب می شد توسط یکی از مراجعین مطرح شد.

پس از رسیدگی به این پرونده، رئیس دیوان عالی کشور دستورات پیگیری لازم را صادر و در این خصوص توصیه کرد که همگان در هنگام انجام معامله تحصیلی، بررسی لازم را در خصوص صحت شرایط معامله انجام دهند. .

رئیس قوه قضائیه به صورت ویژه با این موکل تماس گرفت که کار اصلی او خرید و فروش خودرو است و شما این آسیب و مشکل را برای خود و دیگران ایجاد کردید.

رئیس کل دادگستری خطاب به این موکل به نکته دیگری اشاره کرد و اظهار داشت: شما بدون تحقیق و احراز صحت مالکیت اصلی آن ملک برای خرید ملک وارد معامله شده اید و با اخذ وکالتنامه از شخص دیگری و سپس اظهار نظر انجام داده اید. اینکه این مال مال شخص دیگری است; در اینجا باز هم عدم تحقیق، تجربه و آگاهی شما تاثیر خود را گذاشته است.

خواندن
«پهلوان کچلک» هم باید مالیات بدهد؟
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

مراجعه به رئیس کل دادگستری اصفهان و صدور دستور رسیدگی به پرونده و وضعیت سارق خودرو که 10 شاکی دارد از دیگر دیدارهای عمومی رئیس قوه قضائیه در مرکز روابط عمومی دادگستری پس از دیدار با یکی از مظنونین

یکی از اهداف مهم برگزاری تجمعات علاوه بر حل مسائل و مشکلات مردم، آسیب شناسی فرآیندها و رویه ها در مراکز و مراجع قضایی است. این اظهارات را رئیس دیوان عالی کشور پس از استماع درخواست یکی از موکلان بیان کرد. خواهان مدعی شد که شاکی پس از احضار به استانی دیگر برای تحقیقات و در حالی که حکم وی به قوت خود باقی است، به دستور قاضی احضار کننده آزاد شده است.

قاضی پس از شنیدن این سوال و خطاب به سرپرست پرونده تاکید کرد: رسیدگی به این گونه موارد مسئولیت و وظیفه اصلی قوه قضائیه است و نباید باعث ایجاد مزاحمت مضاعف برای مردم در این پرونده شود تا شاکی شخصا به دنبال ادامه دادرسی باشد. حکم علیه محکوم علیه

رئیس قوه قضائیه در این خصوص گفت: اولاً فرد در همان استانی که در آن دوران محکومیت خود را می گذراند تحت تعقیب قرار گیرد و تخفیف مجازات وجود نداشته باشد. ثانیاً باید مشخص شود که چرا این محکوم پس از تحقیقات در استان دیگری آزاد شده و چرا قاضی استان مبدأ پرونده ای تشکیل نداده است؟

رئیس قوه قضائیه دستور کتبی به دادستان انتظامی برای رسیدگی به این پرونده صادر کرد.

به گزارش مرکز رسانه های قضایی، ارتباط مستقیم و مستقیم مردم با متن یکی از رویکردهای اصلی حجت الاسلام والمسلمین مستقیم و بدون واسطه با مردم و مراجعین قوه قضائیه و شنیدن دقیق نظرات و دغدغه های آنان است.

رئیس قوه قضائیه علاوه بر مشارکت شخصی در گنجاندن جلسات مردمی در برنامه های کاری خود، به مسئولان و مسئولان قوه قضائیه مرکز و ولایت نیز دستور داد تا جلسات عمومی منظمی را در خصوص مواضع و سخنرانی های مختلف برگزار کنند.

خواندن
ویدئو / کاهش تعداد پرندگان مهاجر تهران
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

بر این اساس، کلیه مقامات و مقامات ارشد قضایی به صورت متناوب، هفتگی و در مواردی روزانه در هنگام مراجعه به مرکز روابط عمومی دادگستری، با مردم و مراجعین به مراجع و مراکز قضایی جهت حل و فصل مسائل، ملاقات مستقیم و مستقیم دارند. مشکلات حقوقی مردم با اقدامات لازم و قانونی قانع است.

اما جلسات علنی رئیس قوه قضائیه به شکل های مختلف برگزار می شود. مثلاً دیدارهای مردمی در سفرهای استانی، بازدید میدانی از مراجع قضایی و مراکز و ملاقات مستقیم و حضوری با مراجعه کنندگان به روابط عمومی قوه قضائیه و همچنین بازدید از مساجد و ملاقات مستقیم با مردم.

رئیس قوه قضائیه در تاریخ 20 بهمن ماه با 17 مددجو به مدت 17 ساعت دیدار کرد که شامل تعدادی از زندانبانان محکوم به همراه خانواده آنها، تعدادی از مالباختگان پرونده های چند شاکی، طرفین پرونده بیمه و سایر مدعیان بود.

رئیس قوه قضائیه در چهارم آذرماه چندین ساعت با تعدادی از خانواده های نیروهای امنیتی، وقایع آبان ماه 1377، جرائم عمومی و پاسداران دیدار و گفت و گو کرد که 3 مورد از آنها به محکومان حوادث آبان 98 اختصاص یافت. با توجه به تناسب مواد پرونده و ادعای متقاضیان، احکام لازم به مراجع ذیصلاح قضایی ارجاع شد.

همچنین در 12 مرداد ماه سال جاری، خجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با تعدادی از افراد در محل کار خود و همچنین با خانواده های محکومان اغتشاشات آبان 98 دیدار و گفتگو کرد. رئیس قوه قضائیه در پایان به مسئولان قضایی مربوطه دستور داد تا پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات آبان ماه سال 98 را بررسی کنند تا مشمولان مشروط یا عفو از طریق مراجع قضایی از آنها برخوردار شوند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *